Gå til innhold

Burdet jeg Oppgradere min pc?

Mickidod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepps, og det har egentlig aldri vært vanskeliger å velge hmm hehe. Er så altfor mye nå. Men takk for en god diskusjon :)

Det er mye å velge mellom. Skal vi si dessverre eller heldigvis? :) Og man kan vente, vente, vente, vente og vente på at nye ting skal komme ut eller man kan rett og slett bare bestemme seg for å kjøpe noe. Utviklingen stopper aldri opp og det vil komme nye ting ut hele tiden. Sånn er nå engang denne verden.

Og takk for en bra diskusjon ja :)

Lenke til kommentar
Og takk for svar :!:

Endelig Bestemt meg..venter noen måner, før jeg kjøper amd 64

Det kan jo ver at det kommer noe nyere og billigere, og bedre :p

så jeg takker igjenn for svar :yes:

For din del kan det nok være greit å vente ja. Selv om DFI Lanparty UT 250GB er et helt rått kort! Kjører nå 389MHz HTT (FSB) på det!

Lenke til kommentar

ok....Da skal jeg bestille det hoved kortet og kanskje Amd 64 2800 eller 64 3200,og senere GeForce 6800 Ultra,viss jeg har råd..

bare finne ut hvor den billigeste plassen er å bestille..

gjerne gi link til en billig butikk.............................komplett er vell en grei side den

Lenke til kommentar
ok....Da skal jeg bestille det hoved kortet og kanskje Amd 64 2800 eller 64 3200,og senere GeForce 6800 Ultra,viss jeg har råd..

bare finne ut hvor den billigeste plassen er å bestille..

gjerne gi link til en billig butikk.............................komplett er vell en grei side den

Heisann. Kjøpte mitt hos hovedkort.no da de var de eneste som hadde dette hovedkortet. Har ikke fått opp deres side på flere dager. Men ser at en webshop som heter amraam.no har det (Kanskje hovedkort.no har byttet navn?). Og her koster det 1147,- kroner.

http://www.amraam.no/

Og Athlon64 2800+ kan du f.eks kjøpe hos komplett eller PS Data for rundt 1000,- Kroner.

Lenke til kommentar

Heisann OcMax.

Siden du har klokket på AMD64 plattformen og har erfaring med det, kan jeg få stille deg noen kjappe spørsmål?

Standard pr. HTT kanal er 200Mhz right? Og på S754 har du 4 slike kanaler mens på S939 har du 5 HTT kanaler. Altså 800Mhz på S754 og 1000Mhz på S939.

Men hva gjør du for å få HTT kanalene så høy som 380+? Hva slags kjøler bruker du og luft i kabinettet etc?

Hva slags minneytelse får du med HTT så høy? Sandra2005 memory benchmark el.

Apropo, en annen årsak til at jeg ville ventet til sommeren 2006 med å oppgradere CPU på en s939 plattform er(noe jeg hadde glemt)

http://www.theinquirer.net/?article=20149

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Heisann OcMax.

Siden du har klokket på AMD64 plattformen og har erfaring med det, kan jeg få stille deg noen kjappe spørsmål?

Standard pr. HTT kanal er 200Mhz right? Og på S754 har du 4 slike kanaler mens på S939 har du 5 HTT kanaler. Altså 800Mhz på S754 og 1000Mhz på S939.

Men hva gjør du for å få HTT kanalene så høy som 380+? Hva slags kjøler bruker du og luft i kabinettet etc?

Hva slags minneytelse får du med HTT så høy? Sandra2005 memory benchmark el.

Apropo, en annen årsak til at jeg ville ventet til sommeren 2006 med å oppgradere CPU på en s939 plattform er(noe jeg hadde glemt)

http://www.theinquirer.net/?article=20149

Hei, hei

Jo, jeg skal gladelig svare deg på disse spørsmålene....

Standard HTT frekvens er 200MHz x 4 LDT ja. Dette er standard for sokkel 754 nForce2 250GB brikkesettet. nForce3 150 hadde en standard HTT på bare 600 HTT så vidt jeg husker. Altså 200MHz x 3 LDT. Og ja, sokkel 939's nForce3 Ultra har 1000 (Det finnes faktisk en 3400+ 939 prosessor som er identisk med 3500+ bare det at den kjører 800MHz HTT istedet for 1000HTT. Denne har jeg ikke sett i salg i Norge men den finnes. Og som sagt, er nesten ikke ytelses forskjell i det hele tatt mellom f.eks 800 og 1000HTT) . Men en av tingene med DFI's lanparty er at DFI nesten garanterer 1000MHz HTT på dette hovedkortet. Altså 200MHz x 5 LDT. Eller en annen kombinasjon som gir rundt 1000.

Men saken er den at den totale htt frekvensen nesten ikke gir noe ytelsesforbedring i det hele tatt. Men om man derimot kjører HTT (FSB) slik som jeg har gjort, opp og senker LDT multiplikatoren (F.eks 400MHz x 2.5 LDT) så vil man få endel høyere ytelse.

Jeg har bare et vanlig chieftec Miditower med 2 vifter i front, 1 i siden og 2 bak. Trenger ikke noe super kjøling.

Sandra Memory benchmark er en ren syntetisk benchmark. Den er kun opptatt av hvilken hastighet du kjører Minnet på. Og ikke selve HTT bussen. Kjører selvfølgelig minnet asynkront på veldig høye HTT busser.

Og ja, har lest det der med strekking av transistorer og sammarrbeidet mellom IBM og AMD. Det har faktisk vært spekulert i om AMD har brukt denne teknikken på endel 3400+ CPU'er produsert fra Uke 32 2004 og utover (Slik som min). Da disse har et revisjon 0.6 nr. (Vises i Central Brain identifier) og er svært overklokkbare sammenlignet med revisjon 0.5. Her er en link som diskuterer dette: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...hlight=strained

Og her er et lite utdrag: On IHS i can read 0432 means week 32 of 2004 and some rummors said that probably new sSOI was used .....

Personlig så tror jeg ikke de har begynt å selge prosessorer som bruker denne teknikken enda. Men man kan jo begynne å lure :)

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Men saken er den at den totale htt frekvensen nesten ikke gir noe ytelsesforbedring i det hele tatt. Men om man derimot kjører HTT (FSB) slik som jeg har gjort, opp og senker LDT multiplikatoren (F.eks 400MHz x 2.5 LDT) så vil man få endel høyere ytelse.

- Vil det ikke gi noen ytelsesforbedring å ha en HTT bestående av 5*200 kontra 4*200? Avhengig av hva man kjører via HTT kanskje?

- 400 * 2,5 LDT, vil det si at du får en CPU frekvens på 1000Mhz? Ukjent med hvordan faktorene virker sammen i et AMD64 system. Altså hvordan virker klokkefrekvens på CPU sammen med instillingen for HTT og LDT.

- 400, vil det si at du stiller hver HTT kanal fra orginalt 200 til 400? Gir dette deg en total HTT på 1600Mhz? Tenker da ikke 1600 eller 2000 MT/s som man også kan angi en 800 og 1000MHz HTT med.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

- Vil det ikke gi noen ytelsesforbedring å ha en HTT bestående av 5*200 kontra 4*200? Avhengig av hva man kjører via HTT kanskje?

- 400 * 2,5 LDT, vil det si at du får en CPU frekvens på 1000Mhz? Ukjent med hvordan faktorene virker sammen i et AMD64 system. Altså hvordan virker klokkefrekvens på CPU sammen med instillingen for HTT og LDT.

- 400, vil det si at du stiller hver HTT kanal fra orginalt 200 til 400? Gir dette deg en total HTT på 1600Mhz? Tenker da ikke 1600 eller 2000 MT/s som man også kan angi en 800 og 1000MHz HTT med.

Hei, hei.

Istedet for at jeg skal prøve å forklare ting til deg så skal du få denne linken: http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?threadid=3846

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...