-Teddy- Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) Jeg har et "Leadtek Winfast 400 TDH GeForce 6800 Nvidia" skjermkort. Dette har en utgang bak som det følger med "konverter" til en S-VIDEO kabel. Jeg har en slik inngang på 21" TV'n min, slik at jeg kan koble alt sammen sammen. Altså, ledning fra PC til TV. Men før jeg kobler sammen, er det noe jeg bør vite? Har hørt at jeg må stille refreshrates og noe... Noen som kan hjelpe meg litt? Endret 24. desember 2004 av -Teddy- Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Bare prøv å koble til du, jeg kan ikke tenke meg at du må gjøre det så mye anderledes med grafikkortet ditt enn med andre. Kobler du til via en phono-kabel, eller svideo? Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Pal-B Egenskaper > egenskaper for skjerm > innstillinger. sett på "clone". Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) Bare prøv å koble til du, jeg kan ikke tenke meg at du må gjøre det så mye anderledes med grafikkortet ditt enn med andre. Kobler du til via en phono-kabel, eller svideo? S-Video, men har hørt at jeg må stille refreshrates eller går TV'n til H******? EDIT: Pal-B Egenskaper > egenskaper for skjerm > innstillinger. sett på "clone". ? Pal-B? Altså, jeg har Høyreklikk på skrivebord, Egenskaper, Instllinger, men det er da ikke noe "Clone" der? Og hva mener du med Pal-B? Glad for at dere hjelper Endret 24. desember 2004 av -Teddy- Lenke til kommentar
embark Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Tror ikke du trenger å stille på noe refreshrates. Er vel bare å stappe i kabelen, og så enable for "2 monitors" eller noe sånt. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) om nvidia ikke har bytta ut interface'n sin så er det slik: avanserte instilinger for skjerm, velger fanen det står nvidia på velger clone modus så tar du å velger instilinger for tv'n sa velger du utsignal .. skal ha valget mellom s-video automatisk valg og en til... den siste skal du velge... GOD LUCK.. har ikke hatt nvidia siden 4 serien .. håper jeg hjalp.. det verste som kan skje med tv'n din er att det blir svart hvit bilde fra pc'n... Endret 24. desember 2004 av kjellthore Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) om nvidia ikke har bytta ut interface'n sin så er det slik:avanserte instilinger for skjerm, velger fanen det står nvidia på velger clone modus så tar du å velger instilinger for tv'n sa velger du utsignal .. skal ha valget mellom s-video automatisk valg og en til... den siste skal du velge... GOD LUCK.. har ikke hatt nvidia siden 4 serien .. håper jeg hjalp.. det verste som kan skje med tv'n din er att det blir svart hvit bilde fra pc'n... Takk for hjelpen, skal prøve nå En ting; De hadde ikke S-VIDEO kabel i butikken, men ekseditøren gav meg en RCA Stereo kabel istedet, og sa at den gjorde samme nytten. Så jeg bruker en slik RCa kabel. Gjør ikke noe om jeg får litt tap av kvalitet, om jeg får det? EDIT: Det står ikke noe om noe clone noe sted, bare plugger inn ovralt og ser hva som skjer jeg EDIT2: Nå funker det Måtte bare sette på AV på Tv'n for at pc'nb skulle detect'n. Bildet er ganske grumsete, men whatever WHÆÆÆ, mens jeg skrev denne editen, så jeg at skjermen begynte å miste fargen på den ene siden, bli slik gulaktig. Er det at skjermen går istykker? Skrudde av AV kanelen på TV'n med en gang jeg, og etter et halvt minutt med vanlig TV ble TV'n normal igjen. Tror ikke TV'n likte refreshraten min jeg? Endret 24. desember 2004 av -Teddy- Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Det vil være litt kvalitetstap i forhold til s-video. Kort forklart er det to ledere i en RCA-kabel, mens det er 4 (synes jeg å huske), i en S-Video kabel man bruker fra pc. Dette gjør at man har 2 variebler for å overføre bildet med i en RCA kabel, mens det er flere i en S-Video kabel, dermed også mere korrekt (veldig kort forklart). Om du definerer at det er en tv du har koblet til ekstra på, skal det nok ikke kunne komme for høy oppløsning, eller oppfriskingsrate. Om du er litt paranoid, kan du sette dette ned til 800x600 (eller 1024x768 om tv'en din er ganske ny og takler det), og en oppfriskingsrate (refreshrate) på 50 eller 60 hz. PAL-B er også standarden på tv'er i norge, men mange av dagens tv'er som selges i norge er også kompatible med andre standarder, uten at dette vil være noe fordel mtp bildekvalitet el. Håper det ga litt nyttig informasjon. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 Ok, så da må jeg stille 8*6 for Pc skjermen og da, og 60Hz for pc skjermen og... Jaja, *Prøve* Tven er en ny realflat Philips 21", husker ikke refreshraten. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 Hallo, jeg tør ikke bruke den Tv greia jeg nå, ettersom TV'n ble gul Hvilke instilllinger skal jeg ha? -B-PAL -800*600 -60Hz Noe annet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå