Gå til innhold

Hvordan sette opp MMS/WAP(gprs)


Anbefalte innlegg

jeg har en nokia 6230 med et netcom sim-kort. jeg fikk innstilt mms og gprs der. men så kjøpte jeg en motorola e398 og bruker det samme sim-korte, men får ikke mms eller gprs der. det står at du har mottat mms-innstillinger og at du ikke kan gjøre det en gang til. betyr det at jeg må slette mms-innstillingen på 6230 eller?

 

takk for hjelpen

Innstillingene for mottak av mms og wap (over gsm og gprs) følger med mobiltelefonen og ikke sim-kortet. Så dersom du har fått deg en ny mobiltelefon, må du laste innstillingene ned på nytt på denne. Feilmeldingen du får høres litt merkelig ut imidlertid etter som den ikke skal bry seg om du har fått det 1-2 eller 100 ganger.

 

siden du kan benytte for oppsett er : www.netcom.no/ota

 

Håper den fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har en nokia 6230 med et netcom sim-kort. jeg fikk innstilt mms og gprs der. men så kjøpte jeg en motorola e398 og bruker det samme sim-korte, men får ikke mms eller gprs der. det står at du har mottat mms-innstillinger og at du ikke kan gjøre det en gang til. betyr det at jeg må slette mms-innstillingen på 6230 eller?

 

takk for hjelpen

Ny mobil = ny oppsett siden det ligger i selve telefonen, og ikke i simkortet...

Prøv å gå inn i der hvor alle innstillingene ligger, og slett gprs og mms, så dra til netcom.no for å sende nye oppsett.

 

Hvis ikke det funker, så slå av telefonen og slå på igjen så burde det funke...

Lenke til kommentar
Jeg har tatt i bruk et fresht tele2 abb idag og får ikke til mms. Wap fungerer, men jeg får ikke mottatt eller sendt mms. Har prøvd oppsett fra forskjellige plasser.. er det noe "ventetid" på mms ved bruk av tele2 abb? Får ingen feilmeldinger.

hmm, det eneste jeg har hørt var at det var ventetid eller ustabilt mellom Telenors nett og Netcoms nett (noe det har vært en stund). Og dersom du ikke får noe feilmeldinger skal det i bunn og grunn fungere. Det fungerer vel heller ikke når du sender til deg selv heller da?

 

Dersom du har en login side der du kan sjekke abonnementet ditt på tele2, kan du sjekke der om du har mms aktivert. (du ville fått en feilmelding om du ikke hadde hatt det aktivert, så det høres litt rart ut).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

hva gjør man når man skal på internett..altså hvilket oppsett skal man bruke da. jeg får kom. feil.

 

jeg regna med at det var internett gprs jeg skulle bruke når jeg skulle på internett?

internett vil si wap.vg.no fks.

 

Og så kunne jeg velge mellom wap og html. hva er forskjellen?

 

edit: Kan den som vet den innlysende feilen sende gratis mld elns til meg og si at jeg skal sjekke hw elns?

hadde vert veldig taknemmelig.

 

vil ha internett.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei Åsmund.

 

Blir kanskje en veldig sein respons dette, men det er lettere å svare deg om du sier hvilken mobil du bruker.

 

Skal du bruke internett oppsett "GPRS Internett" for min telefon K700i

--> tast inn url.add = www.google.com

 

Skal du på wap bruker du:

--> tast inn url.add = wap.vg.no

 

Hvilke sider du klarer få opp eller ikke tør jeg ikke si. men jeg får opp www.google.com og eks wap.vg.no på min mobil.

 

For at du skal benytte "www" på K700i så må jeg inn på komunikasjon -> internet inst. -> internett profiler -> Velge innstillinger på GPRS-Internett kontoen å sette den "internett modus" over fra WAP til HTTP om ikke funker ikke "www"'sider.

Men det er for min mobil. (samme for K500i S700i)

 

Som jeg sa, enklere å si hva som kan være gale med din mobil om en vet hva mobil du har...?

 

Var sikkert ikke helt det svaret du var ute etter, men jeg har vist forskjellen. :yes:

Lenke til kommentar

takker for svar, og beklager at jeg ikke sa at jeg hadde fått det til.

 

Jeg husker ikke hva jeg gjorde, jeg bare herja i veg og plutselig fungerte det.

Om noen lurer betalte jeg 8kr for 10-15 min intensiv msn prat. Men da laster jeg ned personlig bilde osv og,,skype er sikekrt billiger. har ikek testa det enda.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Her kommer mer tillegsinformasjon:

 

Tele2 sine kunder må gå hit for å laste ned oppsett ( http://www.tele2.no/privat/mobil/ ).

 

Hos NetCom, Tele2, Talkmore, Mobysone, (kanskje Chess, usikker) må man aktivere MMS før man kan få sendt dette. Da må man ringe til kundeservice, eller gjøre dette via web.

 

Hos Talkmore koster det penger å aktivere GPRS noe man må ha for å bruke MMS.

 

Det er også lurt å bestille gprs oppsettet før mms oppsettet fordi ellers så kan det bli rot på telefonen.

 

P.S Tele2 hadde ihvertfall før MMS oppsett der de innskrenket MMS mottak kun til eget nett. Husker jeg måtte hjelpe min mor med disse innstillingene da hun ikke fikk MMS fra meg.

Lenke til kommentar
Har allerede snakket med Telenor flere ganger, de sa at alt skulle være riktig. Så de ga oss nummeret til Sony Ericsson, skal ringe dit imorgen. Hvis ikke det funker så får jeg evt. levere mobilen tilbake der jeg kjøpte den.

Jeg har akkurat det samme problemet som nevnt tidligere. Jeg sjekket om jeg hadde siste Firmware. Det hadde jeg... Har vært i kontakt med både SonyEricsson og Telenor. De sendte meg nye oppsett i hue og ræva, men ingen ting fungerte. :no: Ringte til Telenor og strakk den stakkars fyren som satt på helpdesken :mad: Da fikk jeg endelig litt ny info!! Han hadde snakket med gutta på teknisk og sa at det var slik at K750i oppsettet som blir sendt ut inneholder feil eller er mangelfullt. De skulle prøve å fikse problemet i løpet av helga. :thumbup:

 

Det er nok ikke noe galt med telefonen din heller. Jeg har prøvd med Chess og NetCom sim-kort. Det var kun NetCom sitt oppsett som fungerte på telefonen. (sende og motta mms) Shame on you Telenor! :thumbdown: Så vi K750i-Telenor brukere får vel bare ha litt is i magen og vente på at Telenor fikser "setup-fila".

Lenke til kommentar

Hei,

 

K750i har hatt feil på softwaren. Det er kommet en ny forrige uke. Den skal fungere.

 

Fredag som var satt jeg opp en k750i for wap/mms/e-post/internett alt fungerte fint. Da brukte jeg oppsett for telenor.

 

ta enten oppsett fra telenor: Her!

Eller ta ned oppsett fra nokia sin SonyE sin egen side: Her!

Lenke til kommentar
hei, jeg klarer å sende men ikke motta mms. dvs mmsene kommer som sms'er med link til mms tjeneste for å se mms. virker ut som noe opplegg eller noe hos operatøren kanskje som ikke skjønner at jeg har mms telefon?

Grunnen til dette har andre svart på lengre oppe, men jeg gir et lille svar til på den jeg.

 

I abo'et ditt, tror den at din mobil ikke takler MMS pga at mmsc ikke er aktiv i ditt abo. Da får du mulighet til å se dine mms på nettsider.

 

Ta kontakt med din operatør og få de til å legge til MMS i abo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...