Sylte Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Kjøpte to 17" skjermer av "DCS DATA" med epost adresse [email protected]. Skjermene skulle være lite brukt og kostet 850,- + porto. Den ene skjermen er over 5år gammel og den andre er over 3år gammel. Oppripete og stygge var de også. Noen andre som er blitt lurt av denne karen? _________________ [email protected] <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sylte på 2002-06-06 09:39 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Sylte på 2002-06-06 10:02 ] Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Selv om skjermen er 5 år gammel, kan den være lite brukt :wink: Lenke til kommentar
chma Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 den kan jo ha stått på et lager å støvet ned i noen år.....:smile: Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Jeg hadde ikke tatt sjansen på det, hadde i det minste spurt om et bilde av skjermen(e) før jeg hadde handlet. Og kanskje en liten garanti Lenke til kommentar
Sylte Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 10:18, shivac skrev:Jeg hadde ikke tatt sjansen på det, hadde i det minste spurt om et bilde av skjermen(e) før jeg hadde handlet. Og kanskje en liten garanti Selger opplyste at skjermene var renset, justert og at det var 3mnd garanti på dem. Lenke til kommentar
pine Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Vel en firma som bruker hotmail for mail service er nødt til å være useriøs Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Du kan jo bruke angreretten hvis den fortsatt er intakt med tanke på frister etc. Kjøpt på nettet? Vedlagt angreformular? Lenke til kommentar
Viva Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 11:36, Pluto skrev:Du kan jo bruke angreretten hvis den fortsatt er intakt med tanke på frister etc. Kjøpt på nettet? Vedlagt angreformular? Er ikke angrefrist på brukt. - det er ditt problem! nye varer har dette. Lenke til kommentar
Sylte Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 11:36, Pluto skrev:Du kan jo bruke angreretten hvis den fortsatt er intakt med tanke på frister etc. Kjøpt på nettet? Vedlagt angreformular? Ingen papirer fulgte med, heller ikke strøm kabel. Ikke særlig smart å handle med en hotmail adresse. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Den 2002-06-06 12:16, Viva skrev: Quote: Er ikke angrefrist på brukt. - det er ditt problem!nye varer har dette. Såvidt jeg vet så skiller ikke angrerettsloven mellom nye og brukte varer kjøpt på nettet. Men det kan godt være, skal sjekke opp senere i dag. Lenke til kommentar
Sylte Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Ingen flere som har handlet med denne karen? Lenke til kommentar
Viva Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Jo, jeg! Kjøpte Microsoft Windows 95 på engelsk. Han sa den var ny og ubrukt. Skikkelig stabilt system, men det var ikke så bra som forventet :sad: tror jeg skal gå på angrekjøpsloven jeg også..... Lenke til kommentar
LeD Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Angrefristloven gjelder: - BARE når du kjøper av et firma. Ikke når du kjøper fra privatpersoner. (Finnes ikke noe firma ved navn DCS DATA) (§1) - Bare ved "fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted". Vanligvis telefonsalg eller internettsalg. IKKE ved kjøp fra butikk. (§1) - IKKE ved auksjonssalg av brukte ting. Selv om du kjøper fra firma og via internett. (§2c) LeD Lenke til kommentar
Bruce Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Kjøpte en Compaq V75 fra denne kar'n, fargene på skjermen flyter hvis man ser nøye etter... Så jeg anntar at denne skjermen har stått på et kontor i 5 år kanskje?! 24/7 uten skjermbeskytter...eller noe i den dur.. sendte en klagemail til han, han ga meg 2 mobilnummer til "servicemennene" sine,så skrev jeg ville heller sende skjermen i retur, men han ville at jeg skulle kontakte disse "servicemennene" hans.. så jeg dreit rett å slett i det..:smile: Blir bare dyrere å sende dritten frem å tilbake.. skal kjøpe ny skjerm snart uansett=) Lenke til kommentar
Gangsta Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Skjedde med meg også. Jeg bestilte 5 skjermer av han. Fikk opplyst at det var garanti og saker. Overhalte og justerte. Han sa at de var 3år gammle. Når de kom var det ikke noe kabler eller papirer med. Jeg sendte han mail og fikk opplyst at DCS DATA var bare kalle navnet hans. Det existerte ikke. 4 av skjermene funka den siste funka men litt u skarp. Fikk tlf til tekninsk support av han og fikk ordnet oppidette. Hvet ikke om jeg anbefaler ham , men kan prøves det med 3mnd garanti holder han. Om det står at skjermen er 5år gammal bak på må ikke være riktig kan også være at den har logget i eske i en kjeller. Her tror jeg ikke angreloven gjelder, men prøve kan man. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Hvor bor denne kroppen? Hvor annonserer han? Kom med flere opplysninger! Alle må jo etter hvert skjønne at han sitter med et "bruktlager" med monitorer. Kanskje han kjøper/får fra et stort firma. Når det gjelder garanti, så må vel samme regler gjelde som om du solgte en bil privat. Sjekk med forbrukerrådet. Bor rett over veien for IBM Norge, kanskje jeg skal kjøpe opp et parti med utrangerte monitorer å begynne og selge?? Tydeligvis så er dette butikk. Lenke til kommentar
Gangsta Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg spørte han om han hadde en lager av skjermer. Det jeg fikk til svar: han hadde ikke noe lager men fikk levert av noen andre som kjøpte opp skjermer og reparerte og overhalte de. Det var de som ga han garanti som han ga vidre til folk. Så derfor tok jeg og kjøpte skjermer av han. jeg var hos han også for å se på skjermene han hadde kun 2-3 skjermer liggende som var i bruk. De solgte han til meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå