aop9020 Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) Setter opp routeren til å bruke wep manual hex key f.eks 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 aa, også prøvd å sette den opp med wep passphrase f.eks aaaaabbbbbaaa, har også prøvd ascii ,dette fungerer helt fint på stasjonærpcen som har installert drivere der man kan velge kryptering . Men på min F.Siemens så får jeg kun disse valgene: ------------------------------ SSid : nett Nettverksgodkjenning : åpen/delt Datakryptering : deaktivert / WEP Nettverksnøkkel : kode bekreft : samme_kode Nøkkelindeks: 1/2/3/4 Men ingen av disse instillingene hjelper meg å komme på nett, kun ukryptert funker. Bruker idag mac-filtrering, siden jeg ikke får noe annet til å virke på bærbarpcen. ssid er skjult Noen som har en løsning til meg? Er forresten wep det beste å bruke? Jeg bruker et "gammelt" "b" nettverkskort av merket Orinoco, kan det være at dette ikke takler 128bit kryptering? God jul (aften) Mvh Andreas Pedersen Endret 24. desember 2004 av aop9020 Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 I gamle dager lagde Orinoco to kort, silver og gold, hvor silver bare støttet 64bit mens gold støttet 64 og 128 bits WEP kryptering. Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Det kortet har heremes chipset og finnes i med mange navn, f.eks. compaq wl110, som er et jeg har. Syns jeg husker at det finnes en firmware oppgradering som gjør silver kortet til gold, men husker ikke i farten, du kan jo søke litt rundt og se. God jul Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Hvis WEP er det eneste du kan bruke pga hardware begrensninger, så er selvfølgelig det bedre enn ingenting. Hvis du kan så bruk WPA! WEP kan hvem som helst cracke! Lenke til kommentar
mamort Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) Kan du cracke wep? Tror ikke det er såå enkelt, i vært fall ikke viss det er satt begreninger på mac Endret 24. desember 2004 av lamah Lenke til kommentar
aop9020 Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 det var som jeg tenkte, det funker kun med 64bits kryptering.... Har i tillegg mac-godkjenning av de to kortene som er på nettet Hvorfor er ikke wep det beste? hva er bedre, og hvorfor? God juuuuul!!!! Sent å avslutte julefesten? Andreas Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Skal du bruke WPA, styr unna preshared key. I så fall er det minst like godt med WEP. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Skal du bruke WPA, styr unna preshared key. I så fall er det minst like godt med WEP. WPA Pre-Shared key er bedre enn WEP så lenge du har et "sterkt" passord, dvs 20+ tegn som er tilnærmet random, dog sleng in 63 tegn og det burde holde en stund. Oppsummering av WEP cracking tools: http://securityfocus.com/infocus/1814 WPA Pre-Shared Key analyse: http://www.icsalabs.com/html/communities/W...mpleSecrets.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå