Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

For å komme med et konkret eksempel fra egen empiri. Jeg plasserte min radiator frittstående utenfor kabinettet. Først prøvde jeg med å suge, men i og med at jeg ville ha på et støvfilter på viften, prøvde jeg å snu viften (nei, filteret var ikke montert enda). Da spratt temperaturen opp et par grader. (så jeg snudde tilbake)

 

I tillegg litt teori, som er ganske godt dokumentert flere steder:

Vifter som er montert på radiatorer er har et mottrykk som de må jobbe mot. Altså, i og med at viften er monert såpass nær radiatoren, er det en motstand. De fysiske egenskapene til viften er sånn ta mottrykk på inn-siden (altså der den suger fra) virker mindre inn på luftstrømmen enn mottrykk på utsiden (altså der den blåser luften). (Dette kan sjekkes i datablader til vifter om jeg ikke tar helt feil.)

 

Dette krever en god del regning, men når empiri viser at det er riktig, så er det ingen vits i å krangle!

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og det vil jo være bedre å blåse kald luft på radiatoren enn å suge varm luft gjennom den vel?

har du radiatoren satt i fronten av kabinettet, med viften innerst, bør den suge. Har du radiatoren bak kabinettet med viften ytterst, bør den blåse..

Spørs jo hva du prioriterer, har såpass svak prosessor at den aldri går over 30 grader med vannkjøling uansett, så personlig er det viktigere å få ut varm luft fra kabinettet (har bla passivt kjølt skjermkort). SÅ jeg blåser varm luft igjennom radiatoren.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har fått en lekkasje på den nye tanken! Den nye tanken har fått en lekkasje i hjørnet oppe. Det pipler ut vann der. Jeg har akkurat tettet det med vannbasert silikon. Jeg skrudde av den metall plata som er montert på tanken med fire skruer, og der så jeg små sprekker rundt skru hullene. Men det lekker ikke fra disse. Jeg gidder ikke å sende denne også tilbake. Denne gangen var det bare en bitteliten lekkasje. Men det er helt klart og tydelig at dette settet IKKE er av særlig bra kvalitet. Man får det man betaler for!

 

EDIT: Ser forresten at pumpe-huset inni tanken også er sprukket! Dette er vel en del som er støpt inni tanken?

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

en zalman 7000alu kjøler er stillere på laveste hastighet en BW på laveste.. :hrm:

 

ny vifte skal bestilles her i allefall ;)

 

edit: det virker som de nye leveransene med BW har alvorlige kvalitetsproblemer! Jeg sitter på "Orginalen", og har ikke merket et eneste problem..

 

Hvis det er slik som mange av dere beskriver, så synes jeg det er direkte skrøpelig! Er det virkelig lov til å selge noe som ødelegger HW din? :ermm:

 

Hadde hvert fint om vi hadde fått kartlagt hvor mange det er som er fornøyde kontra misfornøyde! (vet det er en egen thread for dette, men det går bare på om du er fornøyd eller ei) Jeg vil vite: Hva er galt? er det det samme feilene som går igjen? svaret et vel ja..(sprekk i blokken og DOA pumpe går jo igjen)

 

Kanskje enklere å finne ut hvor mange som ikke har problemer, en hvor mange som har problemer? :roll:

 

edit2: Led'n i pumpa mi lyser ikke mer, men det har den ikke gjort den siste mnd.. Jeg klager ikke over dette, da jeg faktisk synes det er greit med mindre "glor", men jeg tror jeg begynner å bli bekymret når jeg leser hva som skjer med forumbrukerenes sett her.. :ohmy:

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar
Litt synd at det ikke funker som det skal, kanskje speseilt for komplet, som tok i endel sett veldig billig fordi folk ønsket det (og for å skaffe publisistet såklart). Regner med at de taper endel penger på dette her. Må jo bytte ganske mye.

 

AtW

det går vel på erstatningsvarer fra TT selv når pumper og blokker går?

 

har dog sett at folk har fått Eheim pumper o.l som erstatning ;)

Lenke til kommentar
Litt synd at det ikke funker som det skal, kanskje speseilt for komplet, som tok i endel sett veldig billig fordi folk ønsket det (og for å skaffe publisistet såklart). Regner med at de taper endel penger på dette her. Må jo bytte ganske mye.

 

AtW

det går vel på erstatningsvarer fra TT selv når pumper og blokker går?

 

har dog sett at folk har fått Eheim pumper o.l som erstatning ;)

Joda, men mye porto og arbeid som koster penger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette ser ikke bra ut... Jeg har sendt en mail til Netshop igjen hvor jeg skriver at jeg ikke orker å levere denne pumpa også tilbake... Så får jeg se hva de ønsker å gjøre med den saken...

 

Jeg er også svært skuffet over en annen ting som jeg har nevnt før.... Og det er at den nye pumpa jeg fikk bare hadde 2200RPM mot den gamle som hadde 2700RPM. Og dette førte jo til at CPU-en min kjørte 2 - 3 grader varmere på samme hastighet. Ikke at det gjorde så veldig mye, men hensikten med vannkjølingen blir jo bare mer og mer borte da. Er jo ikke langt unna bra luftkjøling. Hadde 10 Celsius forbedring med dette settet i forhold til luftkjøling (Venus 12) med den gamle pumpa. Nå er der bare ca. 6 - 7 Celsius bedre :(

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Æsj og.

Håper virkelig ikke jeg støter på sånne problemer.

Men netshoppene må vel punge ut viss man får ødelagt maskin?

Har ordnet en rabbatavtale med MPX på BW som står forklart her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=389316&hl=

Jeg tror ikke jeg vil anbefale dette settet til noen lenger. Tror ikke bare jeg har vært uheldig. Det virker som det rett og slett er av dårlig kvalitet. Og skal lite til før plexi i tank sprekker. Samt at det leveres 2 typer tank/pumpe. Den med 2200 RPM blir hakket for dårlig. Hadde den på 2700 RPM bare vært standard så hadde det ikke vært farlig, men...

Lenke til kommentar
Da tok pumpa mi òg omsider kvelden..

Har nå brukt store deler av dagen på å sette i den gamle luftkjøling - Herlig :wallbash:

 

Hvordan ser jeg hvilken pumpe jeg "hadde" (2200rpm/2700rpm)?

Hva gjør jeg nå (med tranke på reutr o.l)?

Herregud...

 

Jeg vet ikke hvordan du ser om du har 2200 eller 2700 RPM om du ikke får testet og lest av RPM. Men den gamle tanken/pumpa jeg hadde som hadde 2700RPM hadde ikke denne nippelen oppå tanken. Det har den nye tanken som har denne litt svakere pumpa.

 

Med hensyn til retur så må du kontakte retur avdelingen der du har kjøpt den. Så får du veiledning hos dem. Om tanken min blir helt tett med vannbasert silikon så skal jeg se hvor lenge pumpa holder. Og om den ryker en gang til så blir det luft igjen på meg. Gidder ikke dette tøvet mer.

Lenke til kommentar

En annen ting er at man faktisk leker seg med hardwaren sin. Man kan risikere å ødelegge alt som er om det blir lekkasje i blokka eller noe. Og dette settet er tydeligvis ikke til å stole på. Og ja, det er et forferdelig liv å bytte om til luftkjøling igjen. I mitt tilfelle så må jeg ut med hele hovedkortet og sette på festebraketten på hovedkortet igjen for å få festet luft kjølere. Eneste tilfellene hvor det er enkelt er om man bruker Socket A og ikke fester gjennom hullene i hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...