Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har nettopp fått meg bigwater +gpu blokk, og jeg lurte på noe:

Hva er den beste rekkefølgen? Har det som følgende:

pumpe-->radiator--->cpu---->gpu (vifta har jeg snudd så den suger, raddis bakom kabbiset)

Jeg vet ikke no spess om rekkefølgen, men den ser bra ut.

og jeg tror det er best og sette vifta bak til å blåse fordi vis den suger, suger den oppvarmet luft fra kabinettet, igjennom radiator og ut.

 

jge har selv prøvd og testa litt og jeg kom frem til at det var mest effektivt å la vifta blåse.

da får den kald luft igjennom seg og inn i kabinettet.

 

edit: jeg har radiatoren likt plassert som deg.

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar
har nettopp fått meg bigwater +gpu blokk, og jeg lurte på noe:

Hva er den beste rekkefølgen? Har det som følgende:

pumpe-->radiator--->cpu---->gpu (vifta har jeg snudd så den suger, raddis bakom kabbiset)

nydelig rekkefølge, og best plassering av vifta ;)

 

er en evid diskusjon på forumet når det gjelder om vifter bør suge eller blåse, men majoriteten har kommet frem til at suging er best.

Lenke til kommentar
Jeg fant ut at vannet lå nøyaktig på grensen til min, men det var vannsirkulasjon! Kan det ha vært problemet? Og hvorfor klokket den seg ikke ned?

Om tempen stiger raskt (feks ikke god kontakt med ribbe), så slår maskina seg av ganske fort, for at ikke ting skal bli for hett. Bare å se i biosen, stigger tempen ett par grader i sekundet, så vil maskina fort slå av seg selv.

 

AtW

Lenke til kommentar

jepp! Der va VGA blokka til Tt motert! :) Eneste nå er den irriterete chipsetvifta som bråker! Skal snart få fikset den og.. Men d jeg lurte på nå.. Jeg mener å ha lest at man kan lese av tempen på Gpu på samme måte som Cpu..? Hvordan gjør jeg dette? Har et gainward 6600GT på et MSI K8N Neo4 platinum.. PCI-e kort seff..

Endret av 0din
Lenke til kommentar

gixxerman: søk litt på forumet du, mange tråder som omhandler dette ;)

 

For å bevise at jeg ikke farer med usannheter, kan jeg trekke frem brukere som Skrue og Kverna ;)

 

hvis du sjekker denne threaden, forstår du kanskje hva jeg mener.

 

Kan si meg enig at majoriteten på forumet ikke er enig/uenig i dette, da det ikke har vært en avstemming på det. ;)

 

edit: la til noe

edit2: 0din - innstalere Programmene som følger med

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar
fordi den suger oppvarmet luft fra innsiden av kabinettet ut?

 

Når det gjelder dette med plassering av viftene, så regner man med at man suger kald luft fra utsiden inn, fremfor å blåse den inn.. det er sakens kjerne :)

Jeg trodde suging hadde bedre effekt også med lik varme ute og inne? Det er jo det som avgjør hva som er best av suging og blåsing, å få kald luft uteinfra og inn, kan man jo oppnå ved blåsing også.

 

AtW

Lenke til kommentar
fordi den suger oppvarmet luft fra innsiden av kabinettet ut?

 

Når det gjelder dette med plassering av viftene, så regner man med at man suger kald luft fra utsiden inn, fremfor å blåse den inn.. det er sakens kjerne  :)

Jeg trodde suging hadde bedre effekt også med lik varme ute og inne? Det er jo det som avgjør hva som er best av suging og blåsing, å få kald luft uteinfra og inn, kan man jo oppnå ved blåsing også.

 

AtW

mye mulig!

 

Jeg har selv opplevd høyere temperaturer på forskjellige plasseringer av radiator(og vifte), men det kan jo selvfølgelig ha mye med utlufting o.l å gjøre.

 

en vifte vil vel strengt talt suge uansett, det som avhenger om den suger eller ei, er hvorvidt den er plassert til å dra luft gjennom, eller blåse på.. Viften vil jo uansett suge luft fra den ene siden..

 

Jeg sier ikke at jeg har rett angående vifteplassering, men jeg stoler på skrue, da jeg føler at han har plenty av erfaring på området. :)

Lenke til kommentar
fordi den suger oppvarmet luft fra innsiden av kabinettet ut?

 

Når det gjelder dette med plassering av viftene, så regner man med at man suger kald luft fra utsiden inn, fremfor å blåse den inn.. det er sakens kjerne  :)

Jeg trodde suging hadde bedre effekt også med lik varme ute og inne? Det er jo det som avgjør hva som er best av suging og blåsing, å få kald luft uteinfra og inn, kan man jo oppnå ved blåsing også.

 

AtW

mye mulig!

 

Jeg har selv opplevd høyere temperaturer på forskjellige plasseringer av radiator(og vifte), men det kan jo selvfølgelig ha mye med utlufting o.l å gjøre.

 

en vifte vil vel strengt talt suge uansett, det som avhenger om den suger eller ei, er hvorvidt den er plassert til å dra luft gjennom, eller blåse på.. Viften vil jo uansett suge luft fra den ene siden..

 

Jeg sier ikke at jeg har rett angående vifteplassering, men jeg stoler på skrue, da jeg føler at han har plenty av erfaring på området. :)

Ja den vil jo suge ett sted uansett, men når man sier at en vifte "suger" så betyr det at den suger på ribbe/radiatorsiden, og blåser "vekk" fra radiatoren/ribba. (det er ihvertfall sånn jeg oppfatter det).

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...