Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Har tenkt på det jeg også....

 

det ejg ahr merket er etter jeg har spilt går nesten ikke temperaturen ned på cpuen, det virker litt rart, men er det noen som vet hvorfor?

Du sietter å fiser og varmer opp rommet dvs varmere cpu:p

 

neida, vannet blir kansje varmt og har vansker med å kjøle seg ned, hvertfall fort..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan kjøre systemet som vanlig mens du tester vannkjølingen, altså med vanlig luftkjøling på i mellomtiden, og alt vannkjølingsutstyr utenfor kabbisen. Jeg tør ihvertfall ikke å montere settet direkte i maskinen uten å teste for lekkasjer først.

Det er et helt nytt system som jeg mottar samtidig med BigWater.

Må vel bare vente en dag ekstra da. :roll:

Lenke til kommentar
Du kan kjøre systemet som vanlig mens du tester vannkjølingen, altså med vanlig luftkjøling på i mellomtiden, og alt vannkjølingsutstyr utenfor kabbisen. Jeg tør ihvertfall ikke å montere settet direkte i maskinen uten å teste for lekkasjer først.

Det er et helt nytt system som jeg mottar samtidig med BigWater.

Må vel bare vente en dag ekstra da. :roll:

om du er ufattelig utolmodig, kan du jo bare teste det noen timer.. med ny maskin kommer du vel til å sitte ved maskina å følge med etter montering, så da ser du om noe skulle lekke, selv om det er montert.

 

selv sitter jeg med maskina luftkjølt, med BW testkjørende utenom. Ser ut til å være feilfritt

Lenke til kommentar
Jaja... Min TT Birgwater har sansynligvis ødelagt CPUen min... Jeg monterte testkjørte i 3 dager, monterte riktig... Men selvføligelig blir den overopphetet og CPUen min er sansynlig vis ødelagt!

 

Har jeg noen form for garanti? CPU og vannkjøling kjøpt fra samme sted...

1. Hvordan klarte du å overopphete når du monterte riktig?

 

2. Hvorfor mener du cpuen er ødelagt? Litt overoppheting tåler den gjengse CPU fint.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jaja... Min TT Birgwater har sansynligvis ødelagt CPUen min... Jeg monterte testkjørte i 3 dager, monterte riktig... Men selvføligelig blir den overopphetet og CPUen min er sansynlig vis ødelagt!

 

Har jeg noen form for garanti? CPU og vannkjøling kjøpt fra samme sted...

Ehm..? Hvordan er det mulig da? Noe må vel vært montert feil... evt. vannblokken satt feil på...

Lenke til kommentar

Jeg monterte blokken ordentelig, strammet hard, og den dekket hele cpuoverflaten. Jeg kjørte opp pcen, startet MBM og temp var 25°C, idle... Gikk i et annet rom, kom tilbake, skjermen var svart! Når jeg tok på blokken var den glovarm, fikk vondt... Slangene var også kjempevarme! Når jeg prøver å starte opp pcen starter den i 1/10 sek, så er den av igjen, restarte CMOS hjelper ikke... Jeg har montert alt for å se etter om det kan ha vært noe annet som kan ha skjed, så i morgen prøver jeg en gang til... *BE* O store gud! *BE*

 

Skal på TG, håper alt går fint :scared:

 

EDIT: Ikke overklokket...

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Med fare for masse kjeft spør jeg om du har sjekket om pumpen gikk, og hadde du i det hele tatt satt igang viften på radiatoren? Sjekket om vcore var satt korrekt? I og med at slangene var varme, regner jeg med at det var vann i systemet (håper jeg da, for din del)

Pumpen lyste, og den hadde gått i over 1 uke konstant... Viften på radiatoren var igang, men den burde vel ha overlevd uansett. Det var jo ingen form for overklokking, og jeg kjørte ingen applikasjoner! Ingen form for overklokking/tukling med prosessoren. Vanne glemte jeg tror, jeg :p

 

EDIT; Jeg hadde vann...

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...