Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Ok, man har tre alternativer:

 

1: Ingen vifte.

 

2: Vifte som suger.

 

3: Vifte som blåser.

 

Hvilken som gir best kjøling er nummer 3 helt klart no matter what. En vifte som suger er selvsagt bedre enn ingen vifte, men å blåse rett på er klart best.

 

Vifter som er festet i et kabinett i selve veggene, kan godt suge ut luft fordi de ikke skal kjøle noen gjenstand. De skal kunne kvitte seg med varm luft, men det er ikke det samme som å kjøle.

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[modererer meg litt, siden mine gullkorn-opplevelser er på et bunnmål]

 

Vifter som er festet i et kabinett i selve veggene, kan godt suge ut luft fordi de ikke skal kjøle noen gjenstand. De skal kunne kvitte seg med varm luft, men det er ikke det samme som å kjøle.

 

hmmm....

Endret av DrErling
Lenke til kommentar

gixxerman: Varierer vel litt det. Er nemlig forskjell på om man skal blåse på noe som er 30 cm unna og noe som er tre mm unna. Å sette viften til å suge er jo nesten det samme som å sette den til å blåse fra andre siden av raddisen, bare at (tror jeg) man kan få bedre gjennomstrømning hvis det er mottrykk når luften skal blåses/suges ut. Det er lettere å suge luften ut av et kabinett med lavtrykk enn å blåse den ut. ;)

 

EDIT: (fikk ikke med meg de siste 30 minuttene av tråden).

 

Skal man dra luft ut av et kabinett vil man i tilfellet med en raddis også kjøle, og da kan det faktisk være bedre å suge enn å blåse siden en vifte har bedre mottrykksegenskaper når den suger enn når den blåser. (tror jeg)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Nå synes jeg du har litt vel mange unødvendige innlegg i tråden gixxerman, hvis du tar deg bryet med å lese innlegg nr. 1, vil du se at summen av manges erfaringer er at å sette vifta til å suge fra radiatoren gir best kjøling.

 

Selv tror jeg det er fordi mange monterer radiatoren inntil åpninger i kabinettet, og at det derfor kan være bedre å trekke kald luft fra utsiden gjennom radiatoren, enn å blåse varm luft fra kabinettet på den.

Lenke til kommentar
MPX har Big Water inne, så skal bestille nå!

Men er pumpa sterk nok til å kjøle CPU og skjermkort ved overklokking? 

 

 

Tror ikke du trenger å bekymre deg for det.

Jeg har en drift temp på 26-28 grader på mitt system med kjøling av CPU, GPU og NB riktignok uklokket foreløpig men har jo mye å gå på i temp.

Har særdeles liten temp økning mellom komponentene også, slik at de ligger ca på samme temp max +/- 2 grader

Endret av scarlett
Lenke til kommentar
Er det et problem å transportere en maskin med Big water?

Ikke noe særlig mer enn med en tung luftkjøler, du bør kanskje passe på å ikke snu maskinen opp ned slik at det ikke lekker fra pumpelokket og ikke gi den noen harde støt slik at ikke CPU-blokken ødelegger noe.

Lenke til kommentar
Tror ikke du trenger å bekymre deg for det.

Jeg har en drift temp på 26-28 grader på mitt system med kjøling av CPU, GPU og NB riktignok uklokket foreløpig men har jo mye å gå på i temp.

Har særdeles liten temp økning mellom komponentene også, slik at de ligger ca på samme temp max +/- 2 grader

hva slags NB-blokk kjøler bruker du? kjøler du alle disse tre store varme"punktene" med kun orginal Big water Pumpe og radiator og får så Lav temp?

 

Offtopic: endelig fått Mail Fra PSdata og ser ut til at de sendte settet igår! men det var da endelig på tide får'n si og da! ;)

Lenke til kommentar
Ok, man har tre alternativer:

 

1: Ingen vifte.

 

2: Vifte som suger.

 

3: Vifte som blåser.

 

Hvilken som gir best kjøling er nummer 3 helt klart no matter what. En vifte som suger er selvsagt bedre enn ingen vifte, men å blåse rett på er klart best.

 

Vifter som er festet i et kabinett i selve veggene, kan godt suge ut luft fordi de ikke skal kjøle noen gjenstand. De skal kunne kvitte seg med varm luft, men det er ikke det samme som å kjøle.

det er helt rett det at vifter som blåser varmen vekk fra radiator rillene er mest effektivt.

 

men det er myye med lydløst å la den suge. det er opptil en hvær det hva man vil velge

Lenke til kommentar
Er det et problem å transportere en maskin med Big water?

Det er jo bare å passe på at alt sitter godt for eks. pumpe og rad og seff cpu\gpu blokk

det følger med borrelås til å feste pumpe med....

 

jeg har vært på lan et par ganger med BW og har aldri hatt noe problem med og frakte det rundt omkring, men det har blitt itt tyngre da...

Lenke til kommentar
Er den TT BW Mye bedere enn en 12 cm vifte?? Kjølemessigt. Driver å klokker ganske mye å sliter med tempen og støyen. Ville dette vært no da??

TT BW bråker nesten ikke (max 21db) og den kjøler ganske bra ja, min temp sank ca. 10 grader når jeg gikk over til TT BW (10 grader ned i load!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...