Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Fortsatt uenig med deg. Når det står i manualen at en skal bruke hånden til å skru fast med så betyr det at en skal gi seg når en ikke klarer mer, ikke da finne fram verktøy å skru litt ekstra. Hjelper ikke da at du holdt fast med annet verktøy, du har rett og slett ikke fulgt manualen når du monterte, og er selv skyld i at dette skjedde.

 

*Oppgitt* Du kunne sannelig blitt en politiker du. Litt for A4-aktig til å kunne diskutere med.

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gixxerman: Jeg synes fortsatt du sendte en god mail jeg ;) *klappe på*

 

Men som de andre sier så er det nok din beskrivelse av monteringen de kommer til å argumentere med. (ikke det at jeg tror det er et problem da. Jeg tror faktisk ikke de vil bruke det. Men jeg vet ikke)

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Har endelig fått i hus en GPU-blokk (Tt Aquarius2) til mitt kjære 9800SE@PRO-kort. Dette kortet har jo den $£€$@£$ shimmen :realmad: Men i bruksanvisningen hadde de ikke fjernet shim, så jeg dreit i å gjøre noe med det (hadde på litt ekstra med AS5). Men nå har tempen på CPU blitt en GOD del grader høyere (og cpu-blokk er ikke rørt). Dette tyder i hvert fall på at jeg har fått god nok kontakt, for vannet er rimelig hett. Tyder på at en raddis til bør komme etter hvert...

Lenke til kommentar

Jeg har to raddiser etter hverandre og gpu-blokka etter cpu (NW 3875mhz ca). Kjenner ikke varme fra radiatorer eller lunk på slange, og når jeg ser på tempen på gpu (6600GT@600mhz) øker den med 2-3 grader når jeg går fra idle til load (2xprime) på cpu. Så en ekstra radiator gjør nok susen...å øke viftehastigheten ser jeg ingen endring ved å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg har to raddiser etter hverandre og gpu-blokka etter cpu (NW 3875mhz ca). Kjenner ikke varme fra radiatorer eller lunk på slange, og når jeg ser på tempen på gpu (6600GT@600mhz) øker den med 2-3 grader når jeg går fra idle til load (2xprime) på cpu. Så en ekstra radiator gjør nok susen...å øke viftehastigheten ser jeg ingen endring ved å gjøre.

Load på cpu har jo ingenting med gpu å gjøre.. Tror du vil se noen helt andre tamperaturer ved å kjøre gjennom 3dmark eller noe....

 

Når du endrer viftehastigheten må du huske at vann har meget stor varmekapasitet så man må vente en stund før man ser forskjeller.... Da det er sagt har jeg ikke notert noen store endringer heller på viftehastigheten....

 

edit: glem det, forsto hva du mente med load på cpu nå.... :blush:

Endret av un0kai
Lenke til kommentar
... se noen helt andre tamperaturer ved å kjøre gjennom 3dmark...

 

 

 

Og hvordan ser vi temperaturen mens man kjører en fullskjermapplikasjon som 3dmark?

 

Bruk heller noe som ikke går i full skjerm slik at man kan ha temperaturvisning oppe samtidig. Particle Fury er et godt eksempel på et slik program.

 

Registrerer at jeg gjerne når opp på 42 grader på gpu med dette kjørende i tillegg til max load på cpu, men ved å avslutte f.eks. 3dmark er tempen kommet ned i 36-38 grader før man får visning. Tempen synker faktisk utrolig fort når man tar av belastningen.

Når du endrer viftehastigheten må du huske at vann har meget stor varmekapasitet så man må vente en stund før man ser forskjeller....

Den stakkars skvetten som Bigwater-settet inneholder trenger ingen lang tid for å reagere, temperaturen forandret seg langsommere med min gamle CNPS7000A-CU ved forandring av hastighet enn med dette. Misvisende navn, skulle hett "Smallwater" eller noe istedet.

Da det er sagt har jeg ikke notert noen store endringer heller på viftehastigheten

Nemlig. Kun på støysiden.

Lenke til kommentar

At systemet er responsivt er vel ikke noe negativt egentlig. Store mengder vann som buffer har vel egentlig lite for seg, så for min del synes jeg BW inneholder nok vann.

 

 

Muffinman:

Så på bloggen din at du har kalibrert psuet ditt. Jeg sitter med samme modellen (FSP350) sånn ca, og lurer på om du har et par velforklarende bilder av hvordan/hvor du stilte?

 

Evt, lastet du ned noe pdf med forklaring, eller var det kun tilbakekoblingen du tok utgangspunkt i?

 

DrErling

Lenke til kommentar
Så på bloggen din at du har kalibrert psuet ditt. Jeg sitter med samme modellen (FSP350) sånn ca, og lurer på om du har et par velforklarende bilder av hvordan/hvor du stilte?

 

 

Har dessverre ingen bilder, var opptatt med å ha dødsangst på hardwaren min sin vegne. Når man i tillegg roter med skrujern blant deler som fører 230v tenker man ikke på å ta bilder...

 

Regnet med at verdier i bios ville forandre seg umiddelbart om man justerte på noe relevant, og det stemte heldigvis. Dermed ser man hva man stiller på. Om ingenting forandrer seg gjør man lurt å sette pot`en dit den stod.

Evt, lastet du ned noe pdf med forklaring, eller var det kun tilbakekoblingen du tok utgangspunkt i?

Tok kort og godt på cowboyhatten og håpte det beste...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

@gixxerman: Du kommer ikke til å få erstatning så lenge du brukte verktøy. Det er vel ikke så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
At systemet er responsivt er vel ikke noe negativt egentlig. Store mengder vann som buffer har vel egentlig lite for seg, så for min del synes jeg BW inneholder nok vann.

 

 

Muffinman:

Så på bloggen din at du har kalibrert psuet ditt. Jeg sitter med samme modellen (FSP350) sånn ca, og lurer på om du har et par velforklarende bilder av hvordan/hvor du stilte?

 

Evt, lastet du ned noe pdf med forklaring, eller var det kun tilbakekoblingen du tok utgangspunkt i?

 

DrErling

Ett stort buffer er jo nytiig, fordi d bare trenger nok kjøling til å takle gjennomsnittlig load (kanskje litt over), i motsetning til å at du trenger nok kjøling til å takle full load.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kan godt hende det var hans sin skyld, men hvis han ikke dro til noe særlig så burde det ikke ha noe og si da. Men ville ikke skrivd at du brukte verktøy til mpx.no.

Om man ikke bruker verktøy til å stramme mutterne på blokka med så sitter den ikke skikkelig. Man må nesten stramme litt ekstra med verktøy. Og iallefall på Athlon 64 hvor man bare har 2 gjennomgangsskruer.

Lenke til kommentar
Kan godt hende det var hans sin skyld, men hvis han ikke dro til noe særlig så burde det ikke ha noe og si da. Men ville ikke skrivd at du brukte verktøy til mpx.no.

Om man ikke bruker verktøy til å stramme mutterne på blokka med så sitter den ikke skikkelig. Man må nesten stramme litt ekstra med verktøy. Og iallefall på Athlon 64 hvor man bare har 2 gjennomgangsskruer.

Er ikke det snakk om å stramme niplene/den biten som klemmer fast slangen med verktøy, da? Kan umulig tenke meg at plexien rundt niplene sprekker fordi man strammer hk-festet for hardt.

 

Btw: Nå er det bare to dager til 18/3! :w00t: Håper jeg får det allerede på lørdag, vil ikke vente til mandag igjen.

Lenke til kommentar
Kan godt hende det var hans sin skyld, men hvis han ikke dro til noe særlig så burde det ikke ha noe og si da. Men ville ikke skrivd at du brukte verktøy til mpx.no.

Om man ikke bruker verktøy til å stramme mutterne på blokka med så sitter den ikke skikkelig. Man må nesten stramme litt ekstra med verktøy. Og iallefall på Athlon 64 hvor man bare har 2 gjennomgangsskruer.

Er ikke det snakk om å stramme niplene/den biten som klemmer fast slangen med verktøy, da? Kan umulig tenke meg at plexien rundt niplene sprekker fordi man strammer hk-festet for hardt.

 

Btw: Nå er det bare to dager til 18/3! :w00t: Håper jeg får det allerede på lørdag, vil ikke vente til mandag igjen.

Okey, trodde det var hovedkortfestet det var snakk om.

 

EDIT: Mutterne for å stramme slangene til niplene trenger jo ikke skrus hardt til i det hele tatt. Det skal ikke mye til før det er helt tett. Der er det bare dumt å bruke verktøy. niplene som går inn i blokka kan løsne om man skal ta av mutterne igjen. Og da kan man få problemer med lekkasje.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Så på bloggen din at du har kalibrert psuet ditt. Jeg sitter med samme modellen (FSP350) sånn ca, og lurer på om du har et par velforklarende bilder av hvordan/hvor du stilte?

 

 

Har dessverre ingen bilder, var opptatt med å ha dødsangst på hardwaren min sin vegne. Når man i tillegg roter med skrujern blant deler som fører 230v tenker man ikke på å ta bilder...

 

Regnet med at verdier i bios ville forandre seg umiddelbart om man justerte på noe relevant, og det stemte heldigvis. Dermed ser man hva man stiller på. Om ingenting forandrer seg gjør man lurt å sette pot`en dit den stod.

Evt, lastet du ned noe pdf med forklaring, eller var det kun tilbakekoblingen du tok utgangspunkt i?

Tok kort og godt på cowboyhatten og håpte det beste...

Leser også på bloggen din. Har du byttet pumpe eller bruker du den originale som fulgte med TT-settet? Er det noen vits å bytte til f.eks. en Eheim, forskjell i grader?

Lenke til kommentar

Bruker pumpa fra det ene BW-settet. Leste om en som fikk høyere temps ved å sette inn pumpe med større kapasitet, og det vanket en teori om at vannet dermed passerte radiatoren for raskt. Hvordan dette vil arte seg med to radiatorer er jeg usikker på, men man skulle jo kunne tippe at problemet ble mindre. Må vel testes, men ikke av meg. Har en BW-pumpe til liggende i hylla om den første skulle ryke...

Lenke til kommentar
@gixxerman: Du kommer ikke til å få erstatning så lenge du brukte verktøy. Det er vel ikke så vanskelig å forstå?

Ok, jeg får beskrive hvordan blokka var da jeg fikk den, og slik den sikkert er hos alle andre. Metall underst, så plexilaget, så to plexi "hull" med gjenger oppover, og med metall skrudd nedi disse. Så tok jeg av mutteren på toppen av dette, satte slangene på med mutter rundt, skrudde fast mutterne for hånd til det sa stopp. Så tok jeg en skiftenøkkel som jeg holdt helt fast på utsiden av nippelen, og tok så en skiftenøkkel til å skrudde et par mm på mutteren på toppen. Alt under dette er fabrikksmontert(Altså ikke noe som er min skyld om blir ødelagt da det ikke er jeg som har satt det sammen) og det ble ikke rørt whatsoever. Altså nipplene har overhode ikke blitt skrudd lenger ned i plexigjengene hvilket kunne ha ført til skaden som nå har oppstått(som jeg selvsagt skjønner). Jeg har kun rørt mutteren på toppen, og det var snakk om et par mm. Det har ingen sammenheng en gang selvom mutteren skrus fast utenpå nipplene. Om du ikke skjønner dette, eller ikke VIL skjønne det får du selv stå for, men jeg mener at jeg har mitt på det tørre. Jeg har ikke lagt noe mer moment på plexien, og det er jo denne som har blitt ødelagt. Det blir det samme som å si at om jeg hadde skrudd til på radiatoren med værktøy og jeg ikke skulle ha gjort det, og det ble sprekker i plexien på blokka, så ville jeg ikke fått penga tilbake.

 

Det har INGEN sammenheng. Comprende ! Skal du ha det inn med teskje så er det bare å gape opp. Er mer der dette kommer fra, trust me.

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...