Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, men da var mitt Powercolor X800XT skjermkort buttfucked så nå sitter jeg og skriver "hatbrev" til mpx.no hvor jeg kjøpte mitt TT Bigwater sett.

 

BOLLOCKS ! banghead.gif

Du bør vel kanskje skrive til thermaltake og gjøre de oppmerksom på saken.

 

Mpx er vel bare en videreselger

 

Edit: må seriøst vaske kaffen ut av dette tastaturet

Endret av Howard_
Lenke til kommentar
Ok, men da var mitt Powercolor X800XT skjermkort buttfucked så nå sitter jeg og skriver "hatbrev" til mpx.no hvor jeg kjøpte mitt TT Bigwater sett.

 

BOLLOCKS ! banghead.gif

Lakk det fra CPU blokka eller var det noe galt med vannblokka på skjermkortet(om du har det da)? Kjipt at slikt skjer :( håper ikke mitt sett bryter sammen.. :ermm: forresten: hvor lenge har du hatt settet før det begynte å lekke? har du flytta mye rundt på det(i LAN sammenhenger f. eks)?

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar

gixxerman: Hvis du sender dem et brev fullt av eder og galle, ender det opp med at de ikke tar deg seriøst i det hele tatt. Skriv et saklig og høflig brev der du forklarer akkurat hva som har skjedd, så kan du se at saksgangen er mye raskere og du får mye hyggeligere respons.

Lenke til kommentar

Skrudde fast en løs nippel med skiftenøkkel jeg :blush:

 

Og riktignok ble det brister i plexi'en. En dråpe vann hvert minutt under drift. Artifacts på skjermen gjorde at jeg ble oppmerksom på det.

 

Jeg tenkte jeg skulle bruke en gjengelåsing/tetting ala Locktite for å fikse problemet. Men Locktite funket visst best hvis begge delene er metall, ikke plast/metall som her.

 

Så da gjorde jeg klar litt aralditt for å bruke den til gjengetetting. Smørte rundt gjengene på nippelen, og skrudde den forsiktig inn igjen. Lot den så tørke et døgn.

 

Funka som bare det. Jeg har blitt kvitt alle lekkasjeproblemer. Men jeg får nok aldri av nippelen igjen....

:w00t:

Lenke til kommentar
gixxerman: Hvis du sender dem et brev fullt av eder og galle, ender det opp med at de ikke tar deg seriøst i det hele tatt. Skriv et saklig og høflig brev der du forklarer akkurat hva som har skjedd, så kan du se at saksgangen er mye raskere og du får mye hyggeligere respons.

"Hatbrev" var for å sette mitt sinne på spissen, og det har to "" slike foran og bak.

Les mailen jeg sendte og si hva du syntes.

-------------------------------------------

 

Hei

 

Mitt navn er XXX XXX og jeg bestilte et Thermaltake TT

Bigwater vannkjøling sett av dere 29.12.2004.

 

Ordrenr: XXXXXXX

-

Fakturanr: XXXXXXX

 

Dette har nå fått en lekkasje med resultat i at mitt skjermkort har

blitt ødelagt. Det har blitt sprekker i plexigjengene på selve blokka,

og det er her det har rendt fra og rett ned på mitt skjermkort. Selve

settet har blitt festet ytterst forsiktig da jeg er meget klar over

hvor skjørt plexiglass kan være. Jeg har skrudd til for hånd til det

stoppet opp, og så tok jeg et lite drag til med værktøy, ingen

maktdemonstrasjon med andre ord. At det skal komme sprekker etter et

par måneder vil nå jeg da si er en kvalitetsfeil, så jeg skal få hevet

mitt kjøp, altså pengene tilbake, og jeg skal selvsagt også ha

erstatning for mitt Powercolor ATI X800XT PCI-E skjermkort.

Jeg har lest lovene rundt dette og i forbrukerkjøpsloven står det følgende:

 

§ 34

Produktskader

 

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter,

foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som

salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte

sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

 

Skjermkortet ligger rett under blokka der det randt fra, så av den

grunn har jeg krav på erstatning for mitt ødelagte skjermkort grunn i

en feil på mitt vannkjølingssett med følge i lekkasje.

 

Får håpe denne prosessen ikke tar så altfor lang tid og at jeg slipper

og måtte sette fart i Forbrukerombudet.

 

--

Mvh. XXX XXX

Lenke til kommentar

Synes det så bra ut jeg :thumbup: Men jeg ville ikke ha krevd pengene tilbake, det tror jeg ikke du får. Er det ikke slik at samme feilen må ha skjedd 2 eller 3 ganger for at man skal kunne heve kjøpet? (vennligst rett meg)

 

Men som sagt synes jeg det så seriøst ut osv. ;)

 

Mhv Audun Hagen

Lenke til kommentar

Når produktet har en mangel kan du benytte deg av kjøpsloven som gir deg rett til en av disse tingene når en mangel oppstår:

  • Heve kjøpet (pengen tilbake)
  • Reparere produktet
  • Erstating
  • + noen ting til som ikke er aktuelt her..

Det skal sies at butikken har krav på å få lov til å prøve å reparere produktet, men det vil dem nok ikke prøve på da dette ikke er lønnsomt.

 

Du burde også få erstattet skjermkortet da det var mangelen som forårsaket skaden.

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe gale med produktet her, men heller monteringer av produktet. Står vel greit forklart i brukermanualen at en skal bruke hendene, og ikke noe annet når en teiter til. Så om du har brukt verktøy for å teite til så har du ikke fulgt monteringsanvisningen og du har derfor ikke noe å stille opp med.

 

Hvertfall min mening.

Lenke til kommentar

Jeg skrudde til for hånd til det stoppet, og tok et LITE drag med værktøy skrev jeg. Uansett, greiene er fabriksmontert, og jeg hadde en skiftenøkkel på selve muttern som var fastmontert på plexien som jeg holdt helt stødig da jeg vet at den ikke skulle rikkes på. Jeg tok kun et lite drag på den øverste som var til å feste slangene med.

 

Kabinettet mitt har ikke blitt flyttet mye rundt omkring og jeg har vært veldig forsiktig med det da jeg har renska lommeboken helt for å få til dette kjøpet.

 

Er det egentlig noe mer å si annet enn at det er drittkvalitet på varen jeg har fått. Nope...

Lenke til kommentar

Fortsatt uenig med deg. Når det står i manualen at en skal bruke hånden til å skru fast med så betyr det at en skal gi seg når en ikke klarer mer, ikke da finne fram verktøy å skru litt ekstra. Hjelper ikke da at du holdt fast med annet verktøy, du har rett og slett ikke fulgt manualen når du monterte, og er selv skyld i at dette skjedde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...