Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
når jeg hører hvor mange som får ødelagte pc'er pga. TT bw, så er jeg glad jeg kjøpte meg en litt dyrere vannkjøling som er av litt bedre kvalitet :)

unskyld meg? mange? spørsmål: er d mange som har BW settet? og er det mange som har problemer? regn ut hvor mange prosent det er, så får vi se om det er så "mange" :hmm:

 

blir spennende å se :whistle:

Lenke til kommentar
når jeg hører hvor mange som får ødelagte pc'er pga.  TT bw, så er jeg glad jeg kjøpte meg en litt dyrere vannkjøling som er av litt bedre kvalitet :)

unskyld meg? mange? spørsmål: er d mange som har BW settet? og er det mange som har problemer? regn ut hvor mange prosent det er, så får vi se om det er så "mange" :hmm:

 

blir spennende å se :whistle:

Vi tar det her vi ;)

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=391664

Lenke til kommentar
når jeg hører hvor mange som får ødelagte pc'er pga. TT bw, så er jeg glad jeg kjøpte meg en litt dyrere vannkjøling som er av litt bedre kvalitet :)

Har faktisk til ogdse å høre om neon som har fått ødelagt noe når alt kommer til alt. En varmeshudown er ikke skadelig, og de vannlekasjene jeg har hørt om har bare ført til midlertidig funskjonsstans.

 

AtW

Lenke til kommentar

Heisann Atw ;)

 

Vil bare få si at det er kun tilfeldigheter, kun tilfeldigheter. Jeg hadde maskina her stående på da jeg tok meg en tur ut igår. Jeg var borte i en del timer, og det er jo bare hell i uhell at lekkasjen inntraff da jeg var tilstede. Hva om det begynte å dryppe i det jeg gikk ut døra ? Da kunne kanskje alt ha rendt ut. Worst case scenario ville vel vært om alt randt ut, skjermkort buttfucked, lydkort butfucked, CPU svir seg uten kjøling osv.

 

Skal kjøpe litt løsemidler så jeg får fjernet goop fra cpu så jeg får satt på cpu vifta istedenfor. Blir vel litt senere idag tenker jeg, skal få litt hjelp. Om skjermkortet mitt ikke har tatt kvelden så er det kun fordi jeg var så rask som jeg var å skrudde av alt av strøm og fikk tørket raskt, men mer om det senere. Sier ifra når jeg har fått testet.

Lenke til kommentar
Heisann Atw ;)

 

Vil bare få si at det er kun tilfeldigheter, kun tilfeldigheter. Jeg hadde maskina her stående på da jeg tok meg en tur ut igår. Jeg var borte i en del timer, og det er jo bare hell i uhell at lekkasjen inntraff da jeg var tilstede. Hva om det begynte å dryppe i det jeg gikk ut døra ? Da kunne kanskje alt ha rendt ut. Worst case scenario ville vel vært om alt randt ut, skjermkort buttfucked, lydkort butfucked, CPU svir seg uten kjøling osv.

 

Skal kjøpe litt løsemidler så jeg får fjernet goop fra cpu så jeg får satt på cpu vifta istedenfor. Blir vel litt senere idag tenker jeg, skal få litt hjelp. Om skjermkortet mitt ikke har tatt kvelden så er det kun fordi jeg var så rask som jeg var å skrudde av alt av strøm og fikk tørket raskt, men mer om det senere. Sier ifra når jeg har fått testet.

Jupp, vi får håpe kortet ditt funker som det skal.

 

Men som sagt, en varmeshutdown er sjeldent skadelig. Og tester gjort tidligere her tyder på at denne væska i bigwaterkittet ikke fører noe særlig strøm, så jeg har tiltro til at alt er velstand igjen etter at du har tørket kortet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Heisann Atw ;)

 

Vil bare få si at det er kun tilfeldigheter, kun tilfeldigheter. Jeg hadde maskina her stående på da jeg tok meg en tur ut igår. Jeg var borte i en del timer, og det er jo bare hell i uhell at lekkasjen inntraff da jeg var tilstede. Hva om det begynte å dryppe i det jeg gikk ut døra ? Da kunne kanskje alt ha rendt ut. Worst case scenario ville vel vært om alt randt ut, skjermkort buttfucked, lydkort butfucked, CPU svir seg uten kjøling osv.

 

Skal kjøpe litt løsemidler så jeg får fjernet goop fra cpu så jeg får satt på cpu vifta istedenfor. Blir vel litt senere idag tenker jeg, skal få litt hjelp. Om skjermkortet mitt ikke har tatt kvelden så er det kun fordi jeg var så rask som jeg var å skrudde av alt av strøm og fikk tørket raskt, men mer om det senere. Sier ifra når jeg har fått testet.

hvor lenge har du hatt kit'et før uhellet inntraff? Var det ingen antydning til lekasje eller sprekk før denne episoden?

Lenke til kommentar

Kjerts: Det er på selve plexi gjengene, overgangen mellom plexi og metall, hvor sprekkene er. Jeg har tittet på settet med lommelykt med gjevne mellomrom, men jeg fant jo ut for sent at jeg ikke har sett nøye nok. Jeg må nevne at det faktisk var ganske vanskelig å se før jeg visste om det. Har dessverre ikke noe kamera for hånden så jeg får tatt bilder.

Lenke til kommentar
Kjerts: Det er på selve plexi gjengene, overgangen mellom plexi og metall, hvor sprekkene er. Jeg har tittet på settet med lommelykt med gjevne mellomrom, men jeg fant jo ut for sent at jeg ikke har sett nøye nok. Jeg må nevne at det faktisk var ganske vanskelig å se før jeg visste om det. Har dessverre ikke noe kamera for hånden så jeg får tatt bilder.

så om man kontrollerer godt etter montering, kommer ikke sprekkene over natta? Det hørtes ut på historien din at dette kan skje alle som har dette kit'et, helt uten forvarsel..

Lenke til kommentar

Konkluderer (for alle) at man må være supernøye med å sjekke for brister i plexi etter ferdig montering.

 

Jeg klarte selv å løsne den ene nippelen på cpu-blokka under montering og måtte skru den fast. Har du ikke "feelingen" når du skrur den fast igjen, ja da ryker plexien lett som ingenting.

 

Sjekker for lekkasje når jeg kommer hjem hvertfall. Maskinen har gått non-stop siden jeg monterte utstyret for snart en uke siden.

 

DrE

Lenke til kommentar

La ting tørke så fungerer det nok. Husker på en magic the gathering turnering(kortspill) der turneringen ble kjørt på en laptop, så sølte noen 1,5liter cola over lap'en. Den ble slått av hurtig og vi vasket den under rennende vann for å få bort all colaen, så lot vi den tørke i 1++ døgn. Den fungerte helt utmerket :) Eneste som var dritt var at vi måtte paire og regne ut tie breaks(hvem møter hvem og poeng folk har) for 120 mann mange runder på rad med pen, ark og hode :D

 

Men jeg lurer på temperaturer med det vannkjølingskitet? Har selv en a64 4000+ og har et kit i posten, lurer på hva jeg kan forvente meg! Idle/Load

 

Mvh Øystein Hasnes

Lenke til kommentar
Men jeg lurer på temperaturer med det vannkjølingskitet? Har selv en a64 4000+ og har et kit i posten, lurer på hva jeg kan forvente meg! Idle/Load

 

Mvh Øystein Hasnes

Hei du vil nok bli storfornøyd, har en a64 3200+(litt mindre en din, men)

 

Cpu

Idle 31c

load 49c

 

Gpu (6600gt)

idle 38c

Load 58c

 

Skal prøve og skaffe meg en brukt bigwater radiator til, men er fornøyd så langt.

 

Stillheten er nydelig, men nå hører jeg fryseren som står i samme rom :hrm:

Lenke til kommentar
Worst case scenario ville vel vært om alt randt ut, skjermkort buttfucked, lydkort butfucked, CPU svir seg uten kjøling osv.

Worst case scenario hadde vært om HK hadde kortsluttet, dratt med seg PSUen din og tatt fyr. Når du da kommer hjem igjen, er hele huset i full fyr. DA snakker vi at PSData må erstatte mer enn et skjermkort... :p

Lenke til kommentar

nor det gjeller plexien som Tt blokka er laget av så vil jeg tro at den er noe sprøere en "vanlig" plexi.

å for all del IKKE skru me skifte nøkkel eller fast nøkkel

 

nipplene er skrudd godtnokk fast i blokka fra før av.

 

stramme over mutteeren skal du skru så langt ned at du kjenner den stopper da skal den tuppen som slangen tres over være synelig vis dere sjønner.

 

å ta en liten dra test i slangen .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...