Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får ta en tur innom shell da. :) Men hvis jeg legger på kjølepastaen som fulgte med vannkjølingen, fjerner den gamle svarte kjølepastaen til intel og setter på kjøleren da.?

Kan jeg få ned loadtempen litt ned da? Slippe å ha load på ca 60 etter noen få minutter med prime. La merke til da jeg spilte litt.. Gikk ut fra spillet og rett inn i temp.programmet.. Lå på 57 grader da. :( Synd det er litt mye egentlig.

Endret av Christer1
Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd vannblokken på et x800 kort?

 

Hadde vært hyggelig med svar.

 

Mvh Audun Hagen

 

Jeg bruker Thermaltake VGA Waterblock ATI/Nvidia universal på x850xt og det fungerer glimrende. Feste anordningen på blokka er slik at du får festet den uansett kort. Har en drift temp på 31 grader på kortet. Absolutt å anbefale, og billig (170kr på articom) :thumbup:

Endret av scarlett
Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd vannblokken på et x800 kort?

 

Hadde vært hyggelig med svar.

 

Mvh Audun Hagen

 

Jeg bruker Thermaltake VGA Waterblock ATI/Nvidia universal på x850xt og det fungerer glimrende. Feste anordningen på blokka er slik at du får festet den uansett kort. Har en drift temp på 31 grader på kortet. Absolutt å anbefale, og billig (170kr på articom) :thumbup:

Hva med RAM-Kjølere? Trenger man det?

 

(Inlegg 800 :fun: )

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Hva med RAM-Kjølere? Trenger man det?

 

(Inlegg 800  )

 

Mvh Audun Hagen

 

Det synes jeg absolutt du bør sette på

Her er oppsettet jeg bruker som jeg absolutt kan anbefale:

 

Thermaltake VGA Waterblock ATI/Nvidia universal (får med hutigkoplinger og slange) kr 195

Revoltec BGA ram freezer CU (8 stk i pakka) kr 115

Artic alumina termisk lim Kr 85

 

Alle prisene er fra digitalimpuls.no

Det er termisk tape på ram kjølerne men min erfaring er at disse ikke holder godt nok (Løsnet etter kort tid). Derfor anbefaler jeg å kjøpe lim i tillegg.

Endret av scarlett
Lenke til kommentar
Synes det er dumt å lime de fast. Hvordan får jeg dem av igjen etterpå. Om det er nødvendig?

 

Mvh Audun Hagen

Ved å benytte et annet blandingsforhold mellom kjølepasta og limet så kan du sikre deg at du lett får de av igjen.

 

Dersom blandingsforholdet egentlig skal være 50/50, så kan du bruke 70/30 (mer kjølepasta) Dette vil gjøre at det blir lettere å fjerne ribbene dersom du skulle ønske det.

 

DrE

Lenke til kommentar
Får ta en tur innom shell da. :) Men hvis jeg legger på kjølepastaen som fulgte med vannkjølingen, fjerner den gamle svarte kjølepastaen til intel og setter på kjøleren da.?

Kan jeg få ned loadtempen litt ned da? Slippe å ha load på ca 60 etter noen få minutter med prime. La merke til da jeg spilte litt.. Gikk ut fra spillet og rett inn i temp.programmet.. Lå på 57 grader da. :( Synd det er litt mye egentlig.

Vet ikke hvor god den medfølgende kjølepastaen er, men du kan ikke regne med så altfor mye. Kjøp deg en tube Artic Silver 5 til 70 kroner elns, så har du det du trenger.

Lenke til kommentar

Hva tror dere temperaturen vil bli med "big water" på en 4000+ på rundt 1.7volt?

 

Klarte å komme stabilt opp på 2880MHz med idle temperatur på 32 og load på 60 med luft, riktignok med kald luft fra vinduet. Plaserte pc'en slik at all den kalde lufta som kom fra vinduet ble sugd inn i pc'en og kom ut i rommet (gardiner og tøy som jeg leda lufta med :). Dette med en zhalman 7000CU kjøler med as5. Selve hovedkortet og hardisken lå på 7grader :D

 

Mvh Øystein

Lenke til kommentar

Ja da har JEG også fått lekkasje :( Hadde akkurat vært og kjøpt meg Halflife 2 og fyrte opp. Etter 10 minutters spilling mista jeg signalet til skjermen og den ble svart. Lyden hang seg også og jeg fikk en klump i halsen :dontgetit: Fjerna meg raskt fra stolen og fikk skrudd av pc'en med "svenskeknappen". Røska ut alt av ledninger og satt boksen på bordet. Frem med lommelykt, og jommen var det ikke en liten teskje med grønn væske på skjermkortet :cry:

Frem med verktøyet, ut med kortet, frem med klut og få vekk sølet. Så lyser jeg rundt omkring blokka og ser at det er sprekker i plexien ved gjengene både oppe og nede(INN/UT) Faen i ******* tenkte jeg. For noe billig skit banghead.gif Jeg fikk hjelp av en kompis da jeg satte sammen maskina, og vi var veldig forsiktig da vi skrudde til slangene da jeg vet hvor lett man kan fucke plexi. Vi skrudde til vi kjente motstand, og tok et lite moment til, ingen maktkamp med andre ord.

 

Sååå, nå er den søplete vannkjølingen på bordet og jeg har lyst til å sende den åt skogen. Noen som vet hvordan jeg skal gå frem om mitt X800XT skjermkort er buttfucked nå ? Dette er ikke brukerfeil og jeg skal gjøre ganske mye for at noen gir meg et nytt kort om det har tatt kvelden.

Forslag ?

 

Kortet er som sagt tørket og jeg har lagt det i en antistatisk pose og det er fri luft ut til siden så det får tørket skikkelig. Skal la det ligge 24 timer før jeg plugger strøm i det igjen. Bigwater vannkjølingen skal ALDRI inn i min boks igjen, jeg skal sette inn CPU vifta som fulgte med, altså stock vifta, inntil videre.

 

Heia drittkvalitet !

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Føler med deg gixxerman...

ble redd nå og la papir oppå skjermkortet....

få håpe du får nytt skjermkort vis det ikke fungerer da!

lykke til!!!

Tror ikke det er noe sjakktrekk å legge papir oppå skjermkortet, da papir kan lage mye statisk elektrisitet.....

 

Men må si jeg begynner å bli bekymret selv nå... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...