Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

hadde jeg bare kunne vært like fornøyd.. jeg ligger over 40 grader på idle på begge to, selv om jeg bruker ati silencer 4 på mitt x800pro @ xt pe..(vifte kjøling). noen som har noen gode råd om hvordan jeg kan få det enda kjøligere?? =P

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hadde jeg bare kunne vært like fornøyd.. jeg ligger over 40 grader på idle på begge to, selv om jeg bruker ati silencer 4 på mitt x800pro @ xt pe..(vifte kjøling). noen som har noen gode råd om hvordan jeg kan få det enda kjøligere?? =P

Har du bra luftgjennomstrømning i kabinettet?

 

har du no bra kjølepasta på skjermkortet?

Lenke til kommentar
Mitt 6800 ligger på 68 grader idle.

Hvor kaldt bør jeg kunne få det med BW og Aquarius blokk?

Ligger på rundt 50 grader Idle her med et Gainward GeForce 6800GT som er klokket til 390/1200. Og dette med den originale luftkjølingen og vifter på 50%. Så noe må være fryktelig galt med kjølingen din.

Får man stilt vifter i SpeedFan?

Lenke til kommentar

hmm.. radiatoren får knapt luft ;/ kjølepastaen jeg bruker er den som fulgte med.. er den så dårlig?? har lite lyst å kjøpe nytt kabinett.. får heller ta å bore nye hull, heh ;) =P Forresten.. Er det forskjell på om pumpa står oppe eller nede i kabinettet?

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar
Er det noen som har peiling på hvor man kan få kjøpt slangenipler (Vanlige butikker/kjeder) ?

Skulle gjerne hatt noen. Bestille dette på netbutikker blir jo for dumt (ref grisedyrt)

Rørlegger/slange butikker f.eks.? Finnes jo mange rør-butikker. Butikker som driver med slanger og slikt har sikkert masse sånt liggende også. Er et firma som heter Tess i Trondheim som har alt av slikt iallefall, og om de ikke har det så kan de lage det for deg.

Lenke til kommentar
Billigst tror jeg var på komplett for en god stund siden, men det tilbudet er gått ut nå.

 

Netshop: 795kr

PSData: 775kr

MPX.no: 765kr

 

Jeg fikk mitt for 499 kr, i likhet med veldig mange andre her. Vær obs på lang leveringstid.

 

EDIT:

 

Det er også ganske lett å montere, ikke like lett som en vanlig luftkjøler, men heller ikke like vanskelig som Vapochill. Ulempen er at det er større konsekvenser hvis du gjør en tabbe med vannkjøling enn med luftkjøling. Sørg for at du monterer settet først UTENFOR kabinettet og tester det gjennom natten for å sjekke at det ikke lekker noen steder. Veldig kjipt å oppdage at hovedkortet ditt eller skjermkortet er fullt i vann. :(

Følger det med en idiotsikker bruksamvisning?

Om ikke, hvor finnes det?

 

Kunne ikke finne TT BigWater hos MPX jeg.....

Lenke til kommentar
Mitt 6800 ligger på 68 grader idle.

Hvor kaldt bør jeg kunne få det med BW og Aquarius blokk?

Ligger på rundt 50 grader Idle her med et Gainward GeForce 6800GT som er klokket til 390/1200. Og dette med den originale luftkjølingen og vifter på 50%. Så noe må være fryktelig galt med kjølingen din.

Får man stilt vifter i SpeedFan?

Nei, det tror jeg ikke. Men i Gainward's Expert tool får man stilt skjermkortets vifter.

Lenke til kommentar

kjente rundt ene nipelen på blokka, og kjente da litt vann. Så jeg tok ut vannkjølinga nå og satt tilbake til boxedkjøler, så da lurer jeg på, lønner det så å fjerne den svarte teipen/kjølepasten som sitter på kjøleren for å sette på annen kjølepasta? Ligger på nå på 42 grader, og tok en primetest så gikk den opp i 60 grader etter noen minutter.

kan jeg bruke Neilelakkfjerner for å fjerne kjølepasta? :ermm:

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

Okey takker.. Det jeg brukte :) Men burde jeg legge på kjølepasta samtidig som den ''svartekjølepastateipen'' til intel sitter på? Eller fjerne den for så å legge på kjølepasta, eller bare la den være sånn? Den hadde vært i bruk noen få måneder før jeg tok den av for å sette på vannkjølingen... Vurderer å skaffe meg en annen cpukjøler, ikke vannkjøling, det har jeg testa nå. :p En vifte av noe slag, men blir ikke med det første. Skal bli ferdig med trekabinettet mitt først.. Bygger det egentlig på grunn av vannkjølingen men.... :ermm:

Lenke til kommentar
Du kan bruke lakkfjerner ja, all sprit funker. Papir funker også delvis (og er gratis)

Tja, mange typer neglelakkfjernere har vel en del aromatiske stoffer i seg som kan være oljebasert, noe som derfor ligger igjen og gjør varmeoverføringen dårligere.

 

Bedre å bruke ren aceton/isopropanol, helst det siste, da folk på forumet sier at aceton kan etse seg inn i metallet (aldri opplevd dette selv).

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...