Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tror du tempsa mine vil synke hvis jeg bytter ut kjølepastaen jeg har på nå (artic silver 5) med den som følger med?

Nei. AS5 er mye bedre enn det guffet som fulgte med.

Det virker jo nesten ikke sånn.... :dontgetit:

hehe men det er nok sånn. AS5 inneholder sølv. sølv er et edelt metall. det vil da si at det leder varme veldig godt. Mens den guffa du får inneholder ikke noe som er tilnærmet så bra som AS5. grunnen til dette er at det rett og slett ikke inneholder noe som leder varme like bra som AS5. det som kanskje kan gi denne temp forskjellen er jo romtempen eller at du kanskje har montert blokka feil :p

Lenke til kommentar

Husk også at AS5 bruker noen timer (har hørt at det er opptil noen hundre timer) før den setter seg. Temperaturen kan da synke med opptil 10 grader fra du først setter på AS5 til den er ferdig "innkjørt". Dette fordi kjølepastaen setter seg i sin endelige konsistens gradvis.

 

Og bare for å gjøre det helt klart: silikon-basert guffe som følger med er langt ifra like bra som AS5. Da kan du like godt bruke en sånn jalla termisk pute som følger med Intel-CPUene. ;)

 

EDIT: Argh. Hvorfor er jeg alltid for sein? :(

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Det er så rart, nå har jeg skrudd av omtrent alle ekstra vifter jeg har i kabinettet og cpu ligger på 48c etter litt HL2 og hk ligger på 49c, men vis jeg tar på cpu blokka kjennes den lunka og ganske kald ut, men tar jeg på hk kjøleribba er den varm...

har jeg montert feil eller satt på kjøle pasta feil?(på cpu blokk)

det virker litt rart egentlig...

Lenke til kommentar

Det vet jeg rett og slett ikke. Jeg har et gammelt R9500Pro (kjøpte siste komplett hadde før de gikk ut av sortimentet) som ikke lager så mye varme, så for min del vil den holde, men hvordan en x800xt tar det vet jeg ikke. Jeg vil i utgangspunktet tro at den vil holde, men det er bedre å være på den sikre siden og kjøpe noe litt heftigere. Den er nemlig litt småpinglete i utførelsen.

Lenke til kommentar
Noen andre enn Jorgis som vil si noe?

lurer litt på hvor mye varme minne på skjermkortene avgir.. 6800 og x800 f.eks.

 

er det nok med ram-sinks om man har minimalt med luftsirkulasjon rundt?

 

tenkte å kjøpe tt's vga-kjøler til mitt 6800gt, men litt usikker. svar står sikkert her et sted, men jeg regner med folk ikke roper "les hele tråden" når den er over 80 sider..

Lenke til kommentar
Lurer litt på hvor mye varme minne på skjermkortene avgir.. 6800 og x800 f.eks.

 

Er det nok med ram-sinks om man har minimalt med luftsirkulasjon rundt?

Minne gir generellt lite varme fra seg. Jeg vil gjette på at det er snakk om ca 1-3W per brikke. Luftkjøling holder sikkert fint selv med dårlig luftsirkulasjon så lenge man ikke overklokker minnet. (Høy temperatur reduserer overklokkingsevnen)

 

Edit: Antall sider er avhengig av hvor mange poster man har per side. Med innstillignen 20 poster per side blir tråden 80 sider lang. DrErling har sikkert satt opp 75 poster/side.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Minne gir generellt lite varme fra seg. Jeg vil gjette på at det er snakk om ca 1-3W per brikke.

 

Husk at varmeeffekten som avgis medfører høy temperatur om det er en brikke uten noen form for varmespreder på.

 

Det er imidlertid stor forskjell på hvor varme minnebrikkene på de forskjellige kortene blir. Mitt 6600GT med ram på 1160 er kjølig, blir bare såvidt lunkne under belastning. Klinte på noen sinks likevel da...Det gamle R9800pro-kortet mitt derimot hadde svinevarme brikker. Ram ble kjørt på 380mhz (ikke ddr) og hadde sinks i rent kobber. Ble for varme til å holde fingeren på særlig lenge av gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...