Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Passer thermaltake aquarius GPU blokken til BigWater?

Og er denne effektiv?

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=361379&hl=

 

Edit: er ikke mange som har fått den enda, er helt ny..

Jeg fikk den fra flexi-data.no i dag (hentet i butikken) for 198,-

 

Kan dessverre ikke prøve den enda, siden BW-settet mitt ikke kommer før neste uke (18/03), men jeg ville ha GPu-blokken så fort som mulig, siden jeg vet det blir økt etterspørsel etter 18/03. ;) Selve blokken ser helt grei ut, medfølger tre sett nipler slik at den matcher de fleste slangedimensjoner. Finishen er stort sett grei, min blokk hadde noen små riper under (kjenner de såvidt med fingerneglen). Følger med 30cm slange (samme som i BW), blokk, tre nipler (de som hører til BW er allerede montert) og fester for nVidia og Ati-kort.

 

:w00t:

Lenke til kommentar

DarkStarr: Det fungerer sikkert fint med den andre vifta også.

 

Angående plassering av radiator og vifte så fungerer sikkert det bra også. CPU'temperaturen blir sikkert bra siden vannet kjøles av frisk kjølig luft fra utsiden av kabinettet. Men systemtemperaturen blir nokk litt høyere enn ellers siden all den varme lufta som kommer ut fra radiatoren kommer til å gi litt varmere luft i kabinettet. Men men, det er egentlig et bra valg siden det er viktigere å holde CPU-tempen nede enn å holde systemtemperaturen nede.

Lenke til kommentar

Liten temperaturrapport: Gikk ned fra 59 grader med originalkjøler til 38 grader med TT-blokka på Gainward 6600GT gs. Gpu-blokka er koblet direkte etter CPU-blokka som kjøler en NW@3876mhz. Ser foreløpig ut som gpu er med ca. 35 mhz høyere med denne kjølinga.

 

EDIT: Temperaturerer målt med Particle Fury kjørende.

 

EDIT2: Med 2 x Prime95 kjørende i tillegg til Particle Fury og en rar OpenGL benchmark med ei klokke jeg ikke husker helt navnet på kom gpu-temp såvidt opp i 43 grader. Viftene på begge radiatorer på minimum. Strammet selvfølgelig blokka så hardt at det var en gledelig overraskelse at ingenting ble ødelagt - skikkelig kontakt må vite...

:p

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
God ram har vel ikke så mye å si når man overklokker kun CPU, eller?

Har 1024M Geil pc3200 value.

 

Er det noen butikker som har BigWater på lager?

ram har MYE å si når du klokker CPU (mener jeg etter erfaringer)

Kommer vel helt an på om man klokker multiplier eller fsb, og hvis fsb; hvilken ratio man har satt mellom minne/cpu.

jo det er klart man kan komme høyt uansett med CPU'n hvis man gjør det slik, men da mister man ytelse... beste er å kjøre rammen Synkront med CPU for best mulig ytelse. satser på at jeg klarer rundt 230Mhz, da blir det ihvertfall over 2500Mhz noe jeg syns er meget brukbart, men det er jo ikke sikkert det går, det vil tiden vise! ;)

Lenke til kommentar

Har sikkert blitt spurt om før.. men er d noen som vet og tt's vga blokk kan brukes på NB på mitt Msi K8N Neo4 Platinum? Skal betsille vannblokk til et 6600Gt nå og vurderte å kjøpe en til NB og.. den Vifta som står der nå går på netsen 8000rpm og er plagsomt høylytt! :p

Lenke til kommentar
Har sikkert blitt spurt om før.. men er d noen som vet og tt's vga blokk kan brukes på NB på mitt Msi K8N Neo4 Platinum? Skal betsille vannblokk til et 6600Gt nå og vurderte å kjøpe en til NB og.. den Vifta som står der nå går på netsen 8000rpm og er plagsomt høylytt! :p

Den passer sikkert, men jeg ville mye heller kjøpt en zalman passiv kjøleribbe til 60kr. Jeg har en slik på mitt ASUS A8N-SLI, og tempen sank mye i forhold til den orginale kjøleribben.

Lenke til kommentar

Tar å poster det her også, skader ikke. :p

 

Må bare beklage at bildene er så store, orker ikke endre på det nå. :)

 

 

Marius_EV_Gpu_1_lite.jpg

Her er hva som var i pakken.

 

Marius_EV_Gpu_2_lite.jpg

Demonteringen i gang.

 

Marius_EV_Gpu_3_lite.jpg

Demontert.

 

Marius_EV_Gpu_4_lite.jpg

Hadde ingeningen væsker jeg kunne bruke til å fjerne den gamle pasta'en med, så det fikk gå med bare q-tips.

 

Marius_EV_Gpu_5_lite.jpg

Vet ikke hvor effektivt dette er. :ermm:

 

Marius_EV_Gpu_6_lite.jpg

Så til problemet. Skruene var for storet til hullene i kortet. :ohmy:

Hva gjør man da? Jo man finner frem stripsen. :p

 

Marius_EV_Gpu_7_lite.jpg

En annen vinkel.

 

Marius_EV_Gpu_8_lite.jpg

Overview. :p (lyser _mye_ sterkere på bildet enn i virkeligheten)

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
det så dritbra ut, men hva med det stakkars minnet på kortet a? bør du ikke ha kjøling på dem også?

 

og hvordan ble temperatur forskjellen på CPU fra før til etter du moterte GPU blokka?

uansett, så bra ut :thumbup:

Har kjøleribber til å sette på, men fikk ikke fjernet det klisset som var på fra orginalkjøleren, så de bare datt av igjen. Skal feste dem når jeg får kjøpt rødsprit eller noe. Minnet er faktisk ikke noe varmt, så jeg tror ikke det er så viktig.

 

Det med cpu-tempen er faktisk litt rart. Lå på 26-29 før i dag, men nå ligger den på 21-24. :p Det er noe rart med den kjølepasta'en som følger med, tror den er enormt bra faktisk. Bare man gir den litt tid til å sette seg.

Lenke til kommentar
merkelig :hmm:

tror du tempsa mine vil synke hvis jeg bytter ut kjølepastaen jeg har på nå (artic silver 5) med den som følger med?

 

en ting til, hvordan klarer du å få så lave temps? :wow:

Vet ikke om tempen din vil synke.

 

Da jeg monterte det for første gang, hadde jeg en temp på ca 30 grader.

Men så stod pc'en av i ca 1 uke, og da var plutselig temp'en ca 20.

Når det er ekstra kaldt i rommet (ca17grader) kan temp'en på cpu også være 17.

Ligger somregel på romtemp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...