Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er den billigste løsningen for å få den hersens 6800 vifta til å holde fred ( bytte den ut) :p ?

Edit: Går det an med helt passiv kjøling, fks en gigantisk heatsink uten vifte?

Jeg tror 6800 utvikler såpass mye varme at passiv kjøling er et dårlig valg. Man kunne sikkert regnet på hvor stor kjøleren måtte vært for å få tilfredstillende kjøling. Dvs. at det trolig er mulig i teorien å kjøle den passivt, men i praksis er jeg redd en sånn kjøler fort ville veid omentrent like mye som hele PC'n eller kanskje mer. Altså totalt upraktisk.

 

Vannkjøling er nok det eneste praktiske stillegående alternativet for 6800.

Lenke til kommentar
Hva er den billigste løsningen for å få den hersens 6800 vifta til å holde fred ( bytte den ut) :p ?

Edit: Går det an med helt passiv kjøling, fks en gigantisk heatsink uten vifte?

Jeg tror 6800 utvikler såpass mye varme at passiv kjøling er et dårlig valg. Man kunne sikkert regnet på hvor stor kjøleren måtte vært for å få tilfredstillende kjøling. Dvs. at det trolig er mulig i teorien å kjøle den passivt, men i praksis er jeg redd en sånn kjøler fort ville veid omentrent like mye som hele PC'n eller kanskje mer. Altså totalt upraktisk.

 

Vannkjøling er nok det eneste praktiske stillegående alternativet for 6800.

Takk for svar. :)

Tenkte meg det ja.

Hvor mye vil det komme på for kjøler til GPU og minne? (vil ikke kjøpe den alt-i-ett greia til 700).

Lenke til kommentar
akk for svar. :)

Tenkte meg det ja.

Hvor mye vil det komme på for kjøler til GPU og minne? (vil ikke kjøpe den alt-i-ett greia til 700).

 

Du får Thermaltake aquarius VGA waterblock til 195 kr

Du får Revoltec BGA ram Freezer cu til 115 kr eller du kan kjøpe alu istedet til ca 20kr mindre.

 

Så du lander på ca 300kr +post

 

Begge kan handles på digitalimpuls til prisene over.

 

Linker til disse i prisguiden

Waterblock

BGA freezer cu

Endret av scarlett
Lenke til kommentar
Noen Med Socket 939 CPU som har settet? skal kjøpe en 3500+ 2.2Ghz å klokke den til rundt 2.4Ghz(3800+) og ønsker en Temperatur på under 50C grader...

Jeg har socket939/3500+

 

Testet litt med overklokking i helga.

Jeg sliter med noen innstillinger (RAM?) for å få det skikkelig stabilt i overklokket tilstand, så jeg har gått tilbake til nesten standard.

 

Men uansett, jeg klarte å få øket frekvensen fra 2200 til ca 2450 uten særlige problemer med Abit av8. (merk: det hovedkortet er beryktet for å rapportere for høye temps)

Kjørte burnin i over en time og fikk temp på såvidt over 50 grader. Men jeg kjørte hele tiden vifta til raddisen på minimum hastighet.

Lenke til kommentar
Noen Med Socket 939 CPU som har settet? skal kjøpe en 3500+ 2.2Ghz å klokke den til rundt 2.4Ghz(3800+) og ønsker en Temperatur på under 50C grader...

Jeg har BigWater på min S939 [email protected] (4100+) og tempen min ligger på maks 47grader med F@H kjørende 24/7.

det var jo sletts ikke værst. bestillte settet den 24.des her på dette juletilbudet på hardware, men skal si dem bruker lang tid, etterspørselen er nok stor siden det gikk for under 500.-kr....

 

nå står det bekreftet 18.Mars 2005 her. lurer på hvor langt Corsair rammen min klokker, skal bli spennende å se... har ihvertfall hatt den oppe på 225 (450Mhz bus) på XP-M men da tror jeg faktisk at det Var biosen på hovedkortet som gjorde at jeg ikke fikk høyere bus, så det skal bli spennende og se om den kansje kan være god for mer på det nye S939 systemet... :)

Lenke til kommentar
God ram har vel ikke så mye å si når man overklokker kun CPU, eller?

Har 1024M Geil pc3200 value.

 

Er det noen butikker som har BigWater på lager?

ram har MYE å si når du klokker CPU (mener jeg etter erfaringer)

Kommer vel helt an på om man klokker multiplier eller fsb, og hvis fsb; hvilken ratio man har satt mellom minne/cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...