Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Jeg har etterhvert tenkt til å kjøpe en GPU blokk og en til radiator.

og jeg lurer på om pumpa klarer og kjøre settet med :

 

PUMPE > RADIATOR > CPU-BLOKK > RADIATOR>GPU-BLOKK > PUMPE?

 

er det noen som vet om det her er en bra rekkefølge?

eller noen som vet om noen som funker bedre....

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satser på at det duger lett å kjøle systemet med kun en radiator.

 

Men oppsettet ditt ser greit ut, det. Kjøler vannet rett før de viktigste komponentene. Hvis du satser på CPU-overklokking, ville jeg kjørt raddisene i serie før CPU, istedenfor GPU.

Lenke til kommentar
Men oppsettet ditt ser greit ut, det. Kjøler vannet rett før de viktigste komponentene.

Det var akkurat det jeg tenkte på :thumbup:

flere komentarer?

 

edit: skal ikke overklokke(ihvertfall ikke no spess.

 

OT: kan noen gi meg en link til en nettside der de selger....åhhh.. fikk helt jernteppe.....

der de selger sånne stille vifter på 11db og sånt..

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar

Fy f*** som jeg skvatt nå.. Satt å surfa litt rundt på nettet da plutselig pcen restarta seg. Jeg fikk da opp advarsel over at cpuen var skrudd av seg av for sikkerhetsmessige årsaker. Jeg åpna da kabinettet og tok på cpu blokka. den var sikkert 90c ihvertfall! det røyk fra blokka(håper cpuen ikke er ødelagt ;)) brant meg gjorde jeg.. :S slangene mine er relativt lange, så jeg tror nok det kom en krøll eller noe på disse.. retta di opp, å nå er alt i skjønneste orden igjen.. ville bare fortelle dette! må nok få korta ned på ledningene snart ja..

Lenke til kommentar
Virkelig? Jeg merket ikke at jeg måtte ha den skjeivt for å passe hos meg, iogmed at blokka ikke er symmetrisk må du bare passe på å sette den riktig vei...

 

AtW

Nei det tenkte jeg ikke på...eller jo selvfølgelig. Ble snudd i alle retninger, og det ser jo ut som sokkelen er i senter mellom hullene. Dermed spiller det ingen rolle hvilken vei du monterer. Det eneste som forandrer seg er hvilken vei du må forskyve blokka under h-festet. Ble mange prøvemonteringer uten goop og deretter "sikting" langs kortet under blokka for å se hvordan det ble.

 

Ser det vel her:

 

5942843_e314079083.jpg

 

EDIT: AtW, har ikke du socket A? Synes å huske at det muligens var du som drev og monterte blokka feil vei til å begynne med? Utsparingen i den ene siden av blokka er jo for å gi plass til den oppstikkende delen av sokkelen. Det er ikke noe som stikker over cpu på s478.

Hmm, det bildet kan forklare saken, slik er ikke min blokk festet, den er festet slik at "tverrstreken" i den H'en som festeren danner pekker opp-ned, ikke venstre-høyre. Og når den er festet slik gjør det en forskjell om utsparingen er oppover eller nedover i kabinettet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har etterhvert tenkt til å kjøpe en GPU blokk og en til radiator.

og jeg lurer på om pumpa klarer og kjøre settet med :

 

PUMPE > RADIATOR > CPU-BLOKK > RADIATOR>GPU-BLOKK > PUMPE?

 

er det noen som vet om det her er en bra rekkefølge?

eller noen som vet om noen som funker bedre....

Jeg har cpublokk-pumpe-radiator-radiator. Ingen problemer med det ihvertfall. Kommer til å slenge på ei gpu-blokk etter cpu-blokka om et par dager.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

jeg lurer litt på den GPU blokken, jeg mener ikke kjøpe, jeg er bare nyskjerrig på om den kjøler noe bra, etter min mening ser den nemlig rimelig skrøpelig ut og kjøler ikke engang av minne på skjermkortet.

så noen som vet? (gjerne temps)

 

OT: kan noen gi meg en link til en nettside der de selger....åhhh.. fikk helt jernteppe.....

der de selger sånne stille vifter på 11db og sånt..

silent-x du mener?

Lenke til kommentar
...kjøler ikke engang av minne på skjermkortet.

 

 

Si ifra om du finner en vannblokk som kjøler både minne og gpu. Selv har jeg bestilt denne blokka og holder meg til en utprøvd metode; ramsinks.

ver så god......

skal du svare på innlegget mitt så får du svare på det jeg spør om og ikke bare kverulere.

jeg spurte om noen hadde erfaringer med den, om den dugde, om den kjølte bra.... ja du vet trolig hvor jeg vil med dette.....

Lenke til kommentar
ver så god......

Takker for den, ante ikke at noe slik fantes. Ser dessverre ikke ut til at den passer på moderne kort.

.. ikke bare kverulere.

Hva i alle dager?

:dontgetit:

ja du vet trolig hvor jeg vil med dette.....

Aner faktisk ikke, du må gjerne opplyse meg.

sorry mann. var ikke meningen å bli irritert ;)

 

men hvordan yter egentlig GPU blokka? ingen som vet? :dontgetit:

 

og muffinmann: det er en grunn til at jeg linka til akkurat den blokka (titt i profilen min hvis du lurer ;) )

Endret av Rykende_Kaffe
Lenke til kommentar
ver så god......

Takker for den, ante ikke at noe slik fantes. Ser dessverre ikke ut til at den passer på moderne kort.

? :dontgetit: ?

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23361

Den ser jo ut til å passe siste skrik. Men man får vel det man betaler for. Så slettes ikke dum ut den.

 

Første linken var jo til en for FX5900/5950, var ikke klar over at det fantes flere typer. :)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
men hvordan yter egentlig GPU blokka? ingen som vet? :dontgetit:

Etter det jeg har lest rundtomkring har jeg intrykk av at vi snakker om lav/middels ytelse til vannkjøling å være. Men selv laber vannkjøling er et hav bedre enn disse standard metallstykkene som medfølger originalt.

 

For min del er å fjerne støy den aller viktigste motivasjonen. Kommer til å sammenligne temperatur før og etter vannblokk på mitt Gainward 6600GT GS @ 564 når jeg får blokka. Kan slenge innpå en rapport da, men regner med 10-15 grader lavere temperatur på load. Tror ikke det er urealistisk da jeg leste om noen som fikk 5 grader drop bare ved å stramme til originalkjøleren.

Lenke til kommentar
men hvordan yter egentlig GPU blokka? ingen som vet? :dontgetit:

Etter det jeg har lest rundtomkring har jeg intrykk av at vi snakker om lav/middels ytelse til vannkjøling å være. Men selv laber vannkjøling er et hav bedre enn disse standard metallstykkene som medfølger originalt.

 

For min del er å fjerne støy den aller viktigste motivasjonen. Kommer til å sammenligne temperatur før og etter vannblokk på mitt Gainward 6600GT GS @ 564 når jeg får blokka. Kan slenge innpå en rapport da, men regner med 10-15 grader lavere temperatur på load. Tror ikke det er urealistisk da jeg leste om noen som fikk 5 grader drop bare ved å stramme til originalkjøleren.

tusen takk, og beklager virkelig at jeg virket litt negativ i stad :)

akkurat orginal kjøleren min er faktisk ganske bra, men det hadde alltids vert interresant å prøve ut vannkjøling på skjermkortet da :)

Lenke til kommentar

 

OT: kan noen gi meg en link til en nettside der de selger....åhhh.. fikk helt jernteppe.....

der de selger sånne stille vifter på 11db og sånt..

silent-x du mener?

Mulig det er det de heter, men tenkte egentlig på en link der de selger dem da ikke bare et navn ;)

 

edit: leif

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar

 

OT: kan noen gi meg en link til en nettside der de selger....åhhh.. fikk helt jernteppe.....

der de selger sånne stille vifter på 11db og sånt..

silent-x du mener?

Mulig det er det de heter, men tenkte egentlig på en link der de selger dem da ikke bare et navn ;)

 

edit: leif

jeg hakke peil og det vet du godt :p

jeg ville bare minne deg på navnet sånn at det ble lettere for andre å hjelpe deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...