Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det funka fett med gpu blokk også . denne blokka btw. etter 20 min med max load på gpu og cpu kom bare cpuen opp i 45 grader (dioden).

 

andesam: Hva slags temps hadde du før du satte på gpublokka (hvis det er noe før). Var økningen stor?

 

Mvh

 

HetrTiXc

er ikke helt sikker, men det er snakk om 3-4-5graders økning kanskje. Uansett så takler dette settet_helt_fint å kjøle cpu og gpu.

Lenke til kommentar

skjønner ikke hvorfor folk klager over høy idletemp.. samme som å måle "utstyret" 5 minutter etter at du har stått opp.. har ingenting å si for hvor bra den yter :p

 

load, load og atter load.. ingen andre ting har noe å si.. ;)

 

Btw: ny OC nu.. Northwood 3ghz @ 3,810 [15*254]

 

romtemp: 17 -kaldt ja (skal sove snart :ermm: )

 

loadtemp: 25 min prime95 og litt småprogrammer oppe: 31grader

 

jeg klager ikke :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder montering av CPU kjøleren på socket 939,940,754 må H-stykket monteres litt forskjøvet i forhold til blokka. Dette for at blokka skal dekke cpu skikkelig. Det er jo en forhøyning i blokka og hvis man monterer h-stykket rett på blokka så vil denne forhøyningen stå over en del av cpu slik at man ikke får optimal kjøling.

Man må altså være skikkelig ops ved montering og se til at hele cpu blir dekket av blokka. Denne vil da stå skjeft i forhold til h-stykket slik at den ene siden av h-stykket ligger oppå blokka mens den andre står litt utenfor.

Legger ved bilde fra Thermaltake sin monteringsside som bekrefter skjev montering.

post-224-1110194007_thumb.jpg

Endret av scarlett
Lenke til kommentar
Når det gjelder montering av CPU kjøleren på socket 939,940,754 må H-stykket monteres litt forskjøvet i forhold til blokka. Dette for at blokka skal dekke cpu skikkelig. Det er jo en forhøyning i blokka og hvis man monterer h-stykket rett på blokka så vil denne forhøyningen stå over en del av cpu slik at man ikke får optimal kjøling.

Man må altså være skikkelig ops ved montering og se til at hele cpu blir dekket av blokka. Denne vil da stå skjeft i forhold til h-stykket slik at den ene siden av h-stykket ligger oppå blokka mens den andre står litt utenfor.

Kan bekrefte at dette også gjelder for s478. Har testet på P4C800 og IC7-G.

Lenke til kommentar
Denne vil da stå skjeft i forhold til h-stykket slik at den ene siden av h-stykket ligger oppå blokka mens den andre står litt utenfor.

Kan bekrefte at dette også gjelder for s478. Har testet på P4C800 og IC7-G.

Æsj, det er jo talentløst jo! ( jeg som skal montere bw p4c800-e deluxe i dag :nei: )

 

DrE

Lenke til kommentar
Når det gjelder montering av CPU kjøleren på socket 939,940,754 må H-stykket monteres litt forskjøvet i forhold til blokka. Dette for at blokka skal dekke cpu skikkelig. Det er jo en forhøyning i blokka og hvis man monterer h-stykket rett på blokka så vil denne forhøyningen stå over en del av cpu slik at man ikke får optimal kjøling.

Man må altså være skikkelig ops ved montering og se til at hele cpu blir dekket av blokka. Denne vil da stå skjeft i forhold til h-stykket slik at den ene siden av h-stykket ligger oppå blokka mens den andre står litt utenfor.

Legger ved bilde fra Thermaltake sin monteringsside som bekrefter skjev montering.

Mulig det er det jeg har gjort feil?? hmm..

Lenke til kommentar
Når det gjelder montering av CPU kjøleren på socket 939,940,754 må H-stykket monteres litt forskjøvet i forhold til blokka. Dette for at blokka skal dekke cpu skikkelig. Det er jo en forhøyning i blokka og hvis man monterer h-stykket rett på blokka så vil denne forhøyningen stå over en del av cpu slik at man ikke får optimal kjøling.

Man må altså være skikkelig ops ved montering og se til at hele cpu blir dekket av blokka. Denne vil da stå skjeft i forhold til h-stykket slik at den ene siden av h-stykket ligger oppå blokka mens den andre står litt utenfor.

Kan bekrefte at dette også gjelder for s478. Har testet på P4C800 og IC7-G.

Virkelig? Jeg merket ikke at jeg måtte ha den skjeivt for å passe hos meg, iogmed at blokka ikke er symmetrisk må du bare passe på å sette den riktig vei...

 

AtW

Lenke til kommentar
Virkelig? Jeg merket ikke at jeg måtte ha den skjeivt for å passe hos meg, iogmed at blokka ikke er symmetrisk må du bare passe på å sette den riktig vei...

 

AtW

Nei det tenkte jeg ikke på...eller jo selvfølgelig. Ble snudd i alle retninger, og det ser jo ut som sokkelen er i senter mellom hullene. Dermed spiller det ingen rolle hvilken vei du monterer. Det eneste som forandrer seg er hvilken vei du må forskyve blokka under h-festet. Ble mange prøvemonteringer uten goop og deretter "sikting" langs kortet under blokka for å se hvordan det ble.

 

Ser det vel her:

 

5942843_e314079083.jpg

 

EDIT: AtW, har ikke du socket A? Synes å huske at det muligens var du som drev og monterte blokka feil vei til å begynne med? Utsparingen i den ene siden av blokka er jo for å gi plass til den oppstikkende delen av sokkelen. Det er ikke noe som stikker over cpu på s478.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...