Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har begge inne i kabinettet stående faktisk, tok ut radiatorene av huset

samt lagde hull i bunnen av kabinettet.

 

Skal legge ut bilde i morgen da jeg skal montere GPU kjøleren.

 

lqpl

Er kabinettet 43cm? (Slik at det passer i hi-fi hylle eller tilsvarende)

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Jeg lurte på hvordan jeg skal få av denne platen, det er ingen skruer. Eller trenger jeg i hele tatt å fjerne den metallplata som er vist på bildet? Skulle vel tro en måtte det?

 

hovedkortet mitt er : Asus K8V-X

 

*gutt i nød :blush:

post-224-1110129243_thumb.jpg

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar

Hvor mange RPM har dere på pumpa folkens? Jeg hadde en pumpe som gikk gaiken og den mener jeg hadde rundt 2600 RPM. Den nye jeg fikk hadde denne nippelen oppå og har 2200 RPM. Jeg får nemlig høyere temp med den nye tanken/pumpen. 2 - 3 grader høyere. Men jeg er ikke HELT sikker på at den gamle gikk på 2600 RPM. Noen????

Lenke til kommentar
jeg har tt bigwater.. som dere sikkert vet =)

 

ang pumpen som dere snakker om.. om det er meningen å koble til HK eller psu.. både ja å nei.. vis man har en leding på HK så hvorfor ikke ? ja man kan lese av rpms på pumpa min kjører på 2780... det er ikke noe sikrere på noen måte å koble den til 4pins kontakt pga pumpa trekker svæært lite strøm

 

men til bake til mitt poeng:

oppsett:

 

Tankpumpe---> radiator----->CPU---GPU---tank....

 

 

jeg har veldig lyst å montere radiatoren på toppen av mitt kabinett slik at nipplene peker NED.

 

min luft som kjøler raddis er oppvarmet kabinett luft å vis jeg monterer på denne måten som jeg har vist vil jeg kunne utnytte frisk luft uten at det på noen måter vil påvirke kabinett tempen...

 

spørsmålet mitt er da om pumpa klarer å løfte vannet fra bunn av kabinettet til toppen av kabinettet.

kabinettet er ett chieftec dragon medium tower....

 

altså denne løsningen hadde jeg tenkt å bruke

 

håper det var ok at jeg brukte bilde til CSSSk ellerhva du nå kalte deg :whistle::yes:

AHA! Det var det jeg visste! Jeg har fått en tregere pumpe! Derfor har jeg høyere temperatur nå! Og jeg hadde før den tanken/pumpa uten nippel oppå! Der later jo da til at de med nippel oppå kanskje er en nyere utgave og har en tregere utgave av pumpa! ????

Lenke til kommentar
Tja.. Bruke makt, men være forsiktig?? hmm. Sier du ikke imot deg selv??

det finnes en mellomting ;). jeg klarte hvertfall å få den av da jeg monterte settet i dataen til en kamerat. Jeg riglet litt på den og dro temmelig hardt mange ganger, til slutt begynte den å gi etter i den ene siden, derfra er det lett.

Lenke til kommentar
Fikk opp beskjeden "CPU Fan error" , hvordan skal jeg unngå den, har jeg koblet noe galt?

jeg får også det, men så lenge dataen starter som normalt og funker så er det ikke noe å tenke på. Den kommer fordi det ikke er kobla til noen vifte i den kontakten som er beregnet for cpu vifta. Du kan jo koble til en annen vifte for å slippe å få feilmeldingen.

Lenke til kommentar
det funka fett med gpu blokk også . denne blokka btw. etter 20 min med max load på gpu og cpu kom bare cpuen opp i 45 grader (dioden).

 

andesam: Hva slags temps hadde du før du satte på gpublokka (hvis det er noe før). Var økningen stor?

 

Mvh

 

HetrTiXc

Lenke til kommentar
Fikk opp beskjeden "CPU Fan error" , hvordan skal jeg unngå den, har jeg koblet noe galt?

jeg koblet kontakten på Tt viften på cpu fan kontakten, brukte en overgang til dioden i cpu blokka, så den har strøm fra psu ;)

da har du oversikt på turtallet vifta som kjøler radiatoren har, bare et tips :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...