Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
edti : jeg kjente akkurat på kobberet på vannblokka (mens pcen sto på) og kjente at kobberet var skikkelig kaldt! til og med kaldere enn hddene mine som for øyeblikket ligger på 22c.

har jeg satt på kjølepasta feil eller er det sånn med dere andre også?

Det høres helt riktig ut. Jeg har også en veldig kjølig vannblokk. Selve CPU'en min varierer mellom 20°C og 27°C avhengig av load, og det er jo målt inne i CPU-kjernen. Blokka er nok litt kaldere enn det, og vannet ennå litt kaldere igjen. Hos meg er lufttemperaturen ved gulvet bare rundt 17-18°C i dag siden det er svinkaldt ute og jeg ikke slo ovnene på før jeg kom hjem for en halvtime siden.

AtW: Du har nok rett i det, min blunder. :blush:

Lenke til kommentar
edti : jeg kjente akkurat på kobberet på vannblokka (mens pcen sto på) og kjente at kobberet var skikkelig kaldt! til og med kaldere enn hddene mine som for øyeblikket ligger på 22c.

har jeg satt på kjølepasta feil eller er det sånn med dere andre også?

Det høres helt riktig ut. Jeg har også en veldig kjølig vannblokk. Selve CPU'en min varierer mellom 20°C og 27°C avhengig av load, og det er jo målt inne i CPU-kjernen. Blokka er nok litt kaldere enn det, og vannet ennå litt kaldere igjen. Hos meg er lufttemperaturen ved gulvet bare rundt 17-18°C i dag siden det er svinkaldt ute og jeg ikke slo ovnene på før jeg kom hjem for en halvtime siden.

AtW: Du har nok rett i det, min blunder. :blush:

Men mitt BW ligger f*** meg på 36 IDLE nå!

det er veldig varmt syns jeg(i forhold til mange andre)

så jeg lurte på om jeg hadde satt på feil med kjølepasta....

+ at det er ganske kaldt her inne på rommet mitt...

Lenke til kommentar

en kamerat av meg har amd xp 3000 uklokket... og han har det verre enn deg på idle, hele 43 gradernår intet skjer... Han var også like sur som deg (darkstarr) at temp var så høy mens andre hadde så lav. Men om du sammneligner testene så vil du se at du har fått midt i det øverste smørøyet når det gjalt temp. dvs med andre ord si normalt,...

Lenke til kommentar
Men mitt BW ligger f*** meg på 36 IDLE nå!

det er veldig varmt syns jeg(i forhold til mange andre)

så jeg lurte på om jeg hadde satt på feil med kjølepasta....

+ at det er ganske kaldt her inne på rommet mitt...

36 grader idle er ikke så altfor ille. Selv har jeg nå 45 grader med en Thermalright SP-94 (en meget god CPU-kjøler) på en gammel P4 2,4GHz (en gammel Northwood, den typen med 400MHz FSB). Vil si at 35 grader ikke er så alt for ille, og jeg vil være fornøyd om jeg får den temperaturen, spesielt siden støynivået vil bli senket i tillegg.

Lenke til kommentar

Nå er jeg KJEMPE glad i BW!!!!!

etter 2 timer og 38 minutter med prime 95 ligger cpu på 31c!!!!

riktig nok i et kald rom men fae* eller!!!

digg :love:

edit : det var ca. 14-16c i rommet og vifta sto på fullt

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar

Jaja. Får håpe BW ikke bråker mer enn den kjøleren jeg har nå (Thermalright SP-94 m/ Enermax 80mm på lavt turtall), siden jeg likevel ikke kan overklokke enda (har ikke PCI-frekvenssperre, og da når jeg ikke over 2.7 på min 2.4GHz'er). Tenkte også å sette på en GPU-blokk og kanskje også en HD-blokk, men vil BW ta det uten at jeg må bytte pumpe/raddis? Er et BW-sett med GPU-blokk i tillegg mindre støyende enn Artic VGA Silencer + SP-94 med en noenlunde stillegående vifte?

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt meg Big water selv og gleder meg til å få testet det.

Ellers til innleggene over. Jeg har en idle temp på 30-32 grader på min Xp 3500+ newcastle med en Zalman Cnps 7000cu, og en viftehastighet på 0-1500 rpm tempstyrt (silent mode) romtemp ca 21 grader. Regner ikke med Big water skal gjøre det noe bedre men skal over på vifteløst system samt spennende å prøve noe nytt.

Lenke til kommentar

Hvilken GPU-blokk har du bestilt? Poster du noen resultater når alt er oppe og går?

Edit: Nå er forresten Thermaltake GPU-blokka på lager hos Komplett for dere som har venta på det!

Endret av Sylteagurk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...