Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

@Sylteagurk: Pumpa mi tok kvelden i går, maskinen min slo seg av... Men jeg vet ikke hvor høy temperaturen var før den gjorde det, da dette skjedde på natten en gang.

Jeg har det samme hovedkortet som deg (Asus A7N8X Deluxe)

Har ikke hatt noen problemer i ettertid!

Hvor lenge har du hatt vannkjølinga? Ble noen av komponentene dine skadet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan muligens bare være at akkurat dette partiet er skadet. Ville ikke trodd at TT kunne slippe unna med å si at pumpen holder 50 000 timer når den i realiteten ryker etter en måned. Håper ihvertfall at det bare er produksjonsfeil på akkurat det partiet som dere som kom tidlig fikk av.

Lenke til kommentar
Er det virkelig så mange feilprodukter (sprekker, defekte pumper osv.) Jeg har bestilt det, men ikke fått det. Burde jeg avbestille og bruke de pengene på noe annet?

Hva synes dere?

Mvh Audun Hagen

Lurer på det samme . :whistle:

Noen som har fått ødelagt komponenter av BW?

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et ThermalTake Bigwater vannkjølingsett til julepris.

Jeg fikk den i posten for ca. en måned siden, men fikk ikke montert

det før sist helg.

Alt så bra ut, inntil jeg fant en bitteliten lekkasje. (se bilde, http://www.bjornes.org/temp/bigwater_lekk.jpg , høyre slange-tilslutning)

Det ser ut som om det er en sprekk i akrylplata på toppen av

prosessorkjøleren. Det medfører at det drypper en dråpe kjølevæske

omtrent hvert andre minutt ned på grafikk-kortet. Jeg fant lekkasjen

etter bildeproblemer på skjermen. Lekkasjen gjorde at skjermkortet

lagde artifacts. Etter å ha stirret lenge inne i PC'en under drift, så

jeg plutselig en liten vanndråpe fra den ene nippelen. Heldigvis

fungerer kortet bra igjen etter å ha blitt tørket.

Nå har jeg inntil videre satt en liten skål oppe på grafikk-kortet som

fanger opp lekkasjen. Ikke særlig lekkert :p

Jeg har vært i kontakt med komplett for retur/bytte. Problemet er at de ikke har noen reservedeler (løse kjøleblokker), og de er for tiden utsolgt for bigwater-settet. Jeg har derfor fått beskjed om å sende inn hele settet, så skal de se på saken.

Problemet er selvsagt at det tar lang tid å demontere og sette på midlertidig kjøleløsning. Og det tar sikkert lang tid før jeg får noe tilbake. Derfor kommer jeg nå til poenget med denne posten :D :

Jeg mener å huske at det var endel som bestilte to sett, for å bruke to radiatorer i samme PC. Hvis noen har en ubrukt blokk så er jeg interresert i den!

Istedet for å dille med retur på komplett kan jeg kjøpe din ekstra-blokk (jeg setter 200 kr inn på din konto og du putter blokka i posten).

Hvis noen har lyst til å hjelpe meg med dette, så send meg en PM!

Lenke til kommentar

Fikk ny tank/pumpe i posten i dag fra Netshop. Etter den forrige røk til helvete. Denne tanken hadde denne nippelen oppå som endel folk har snakket om. Det hadde jeg ikke på den forrige. Dette gjør det jo mye lettere å fylle på tanken. Om denne også ryker til helvete eller at jeg får noen lekkasjer så gidder ikke jeg mer vannkjøling. Da går jeg over til luft igjen.

Lenke til kommentar

Det ser ut som om det er en sprekk i akrylplata på toppen av

prosessorkjøleren.

Hvis du mener den lille streken på skrå nedover fra høyre nippel var faktisk begge mine blokker bestykket med en slik...men jeg oppfattet de ikke som sprekker ved undersøkelse. Ser for øvrig ut som om begge er tette også.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Hvis du mener den lille streken på skrå nedover fra høyre nippel var faktisk begge mine blokker bestykket med en slik...

Ja det var den jeg mente. Jeg så den ikke i det hele tatt før jeg oppdaget lekkasjen. Gjengene er jo et sårt punkt, og jeg regner med at det har blitt en sprekk ut ifra gjengene på den høyre nippelen. Den sprekken er på min blokk det eneste synlige som kan forklare lekkasjen.

Lenke til kommentar

da var det min tur å få problemer.. oppdaget plutselig at viften gikk tregere enn normalt.. sjekket tempen og den var oppe i 45 grader.. ikke faretruende, men jeg er vant til ca 35 grader så det var jo en "strek i regningen"...

jeg har ikke hatt viften koblet til styringen som fulgte med, siden denne aldri har virket, men jeg har gitt fae*, siden den ikke har gått på fullt og bråket likevel..

etter en restart startet ikke viften igjen. jeg måtte sette den igang, og så gikk den.. men fremdeles veldig tregt..

Menmen, nå har jeg byttet viften.. klinte bare på en annen vifte jeg... så får det stå til.. nå er tempen på 35 grader igjen :)

nå må jeg bare få ræven i gir og få satt inn rheobusen slik at jeg kan styre viftene mine...

edit: la til litt

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...