Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tror jeg er en av de på forumet som har hatt BW lengst, og jeg har ikke noen problemer med det. :)

Det dere må tenke på er at (bare) de ødelagte delene kommer frem i lyset, og folk glemmer at det faktisk er en enda større del av forumbrukerene som har et produkt som fungerer greit! Hvor mange av de som har kjøpt BW har fått et problem med det? Hvor mange av de som har fått problemer med det henger på OK.no?

Mange faktorer som spiller inn, og hvis man regner prosentvis, tror jeg ikke at 1% engang(som er ganske mye) har hatt noen problemer med dette.. Uforsiktighet? Produksjonsfeil? Eller ganske enkelt ren og skjær uflaks ;)

edit: ikke bry deg om skrivefeil :whistle:

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar

Noen som har et alternativ til radiator, skal sette opp en til over psu. Der er det litt trangt så den kan ikke være større en bigWater raddiatoren.

Den bør være rimelig, det blir ca 450.- baller og bestile en BW radiator fra ps data, så det er vel heller uaktuelt.

Gjerne en butikk i Trondheim

Send meg en PM hvis du har en og selge.

Håvard

Lenke til kommentar
mht plansliping så kommer man nok ikke helt utenom det enda. Det er veldig mange chipset og prosessorer som ikke er særlig flate, men derimot har et søkk i midten.

<...>

Mon tro om det har noe for seg å først planslipe cpu og kjøleblokk til akseptert nivå (f.eks 800 eller 1000) på normal måte (kaos) for så å lage langsgående "riper" med ett hakk lavere finhetsnivå i samme retning på både cpu og kjøleblokk? Altså et mønster i både cpu og blokk som passer hverandre.

Du har mange gode poenger som jeg deler med deg der. Det med søkk i midten kan ha å gjøre med at temperaturen blir noe høyere i midten båe på CPU og på kjøleribba enn litt utenfor midten. Det kan dermed tenkes at det er gjort med vilje sånn at de varmeste områdene utvider seg mest. Om dette er gjort perfekt så vil den termiske utvidelsen gjøre flatene plane.

Metoden med plansliping + avsluttende grovsliping kan fungere fint. Jeg har tro på den. Men det aller viktigste er nok å få hele flaten plan, ikke bare blank. Derfor er jeg tilhenger av maskinert bunn (ikke støpt eller ekstrudert). Ved maskinert bunn unngår man de store avlange høydedragene. For å ta et eksempel fra hverdagen igjen: Tenk deg at du pusser en plan kloss med sandpapir. Da blir ofte hjørnene noe avrundet fordi sandpapiret tar ekstra mye der. I midten blir det noe mindre slipt og dermed et svakt høydedrag. Jo mer man sliper jo mer avrundet blir klossen. Selv om man bruker fint papir og enden blir helt glatt og fin så blir den altså avrundet. Hvis man derimot maskinerer så blir flaten helt flat til å begynne med. I eksemplet med klossen kan vi tenke oss at vi sager av den øverste centimeteren. Da blir klossen på nytt helt plan. Bruker man en presisjonssag og sager med lite trykk så blir det en finere overflate.

Lenke til kommentar
jeg tror jeg er en av de på forumet som har hatt BW lengst, og jeg har ikke noen problemer med det. :)

jeg er en av de som har hatt settet siden romjulen (ja, jeg var en av de 50 første som slo til på kalendertilbudet :D ), og jeg har heller ikke hatt noen problemer med settet..

Lenke til kommentar

nei det var det jeg lurte på, får min lekker vis jeg heller den for mye til siden, det er litt kjipern vis jeg ska bli kjørt til et LAN osv.

men det er jo idiotisk at den lekker da, hva er da vitsen med kork?

edit : jeg så akkurat at litt av delen på den ene slangen som går ut til rad. at den var litt"sprekk" på den, den lekker ikke no i det hele tatt, men den ser litt "sprø" ut.

er dette farlig?

har det skjedde med flere?

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar

Det ene bildet av en sprekt blokk (husker ikke hvem som postet det...) der den var sprekt utenfor O-ringen i skruefestet, er noe som veldig lett kan skje dersom du tar av plexien (for eksempel for å bytte diode). Plexi er et veldig sprøtt materiale og kan lett sprekke dersom den strammes litt for hardt.

To spm(spurt tidligere, men intet svar fått):

Hvis pumpa (eller blokka) skulle gå dukken, er det da webshop som må betale eventuell skader på cpu? Eller hvis blokka sprekker/er sprekt (du bare monterer den forsiktig etter bruksanvisning) og det drypper på gfx?

Hvordan enable C.O.P. på et ASUS A7N8X deluxe? Er det noe du trenger å gjøre? Hvis ingen har noe svar på dette, er det noen som vet om er prog som skrur av pc hvis temp overstiger en gitt grense?

HetrTiXc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...