Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
di har ikke bare aquarius blokka som passer perfekt.

den universal sølvfarga blokka me spiral vannkanal har også 8mm nippler å funker kjempe fint :D

 

den er dog litt dyrere. veet ikke om den er noe bedre en aquarius...

 

Vet ikke om du ar fått det med deg men universal blokka er den gamle modellen av gpu blokka til thermaltake. Grunnen til at Aquarius er billiger er at nettbutikkene har satt ned prisen pga den store etterspørselen og kunkuransen mellom dem, tenker mest på psdata og komplett.

Lenke til kommentar

2 grader høyere temperatur med vifta på laveste innstilling. Byttet fra Zalman cnps7000a-cu, og ei 120mm i sidedøra forskynte den med frisk luft utenfra.

 

Radiatoren får frisk utenfra, jeg har brukt ramma på ei 120mm vifte for å øke avstanden til vifta, og denne er satt til å suge.

 

Nope, et middels bra vannkjølingssett kan knapt konkurrere med high-end luftkjøling hverken på ytelse eller støy.

 

Kan jo sette inn ei kraftigere pumpe og seriekoble radiatoren fra sett nr. 2 for å øke ytelsen, kanskje....

 

EDIT: Kan se ut som om AS5`en setter seg, temperaturen er i ferd med å bikke ned mot gammel verdi...og det later til at systemet blir mer responsivt i forhold til romtemperaturen. Ved å kjøre med åpent vindu og temperatur på ca. 12-15 grader kommer cpu ned i 36-37 grader load, noe jeg ikke greide med 5-6 grader i rommet på luftkjøling...

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Jeg vil så gjerne bruke disse slangene med Big water settet: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...100810&toc=5477

 

Hvordan kan det la seg gjøres?

det tror jeg rett og slett er døfødt. du vil uansett ikke få noe bedre flow i systemet pga. at CPU-blokk, pumpe og radiator har en inngang på (?)3/8(?). Men hvis det er for looket, altså at du vil at det skal se litt masivt ut, så er det bare å bytte ut nipplene de fleste stedene :)

Lenke til kommentar
Jeg vil så gjerne bruke disse slangene med Big water settet: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...100810&toc=5477

 

Hvordan kan det la seg gjøres?

det tror jeg rett og slett er døfødt. du vil uansett ikke få noe bedre flow i systemet pga. at CPU-blokk, pumpe og radiator har en inngang på (?)3/8(?). Men hvis det er for looket, altså at du vil at det skal se litt masivt ut, så er det bare å bytte ut nipplene de fleste stedene :)

Jepp, er nok for looken ;) .

Så det lar seg gjøres viss jeg skifter niples?

Hvor mange trenger jeg, og hvor mye blir det til sammen?

Post 400! :w00t:

Lenke til kommentar

Hva er dette for noe???

 

PIMP MY BW?

 

I stedet for å gå MTV i næringen så er det vel bedre å oppgradere det som virkelig har noe å si? Altså, pumpe radiator og cpu-blokk?

 

I stedet for å brenne 4-500 på slanger, nipler og frakt så er det vel bedre å "ta en whitewater"!

 

Polarflo TT eller DangerDen TDX + en større radiator?

Pumpa må man jo bytte etter hvert uansett virker det som :hmm:

 

DrE

Lenke til kommentar

Jepp, med to radiatorer i serie er cpu-tempen kommet dit den bør være...får bare slite ut de to pumpene nå, så blir det vel ei skikkelig ei etterhvert. Og gjerne ei blokk til NB og GPU også, takk. Ser egentlig ut som om CPU-blokk nr. 2 er litt i største laget til å modde nedpå R9800pro-kortet, men jeg har ikke prøvd enda.

 

NW`en ble med opp fra 3825mhz til 3876 stabilt foreløpig. Hadde ikke forventet noen bedring i det hele tatt så dette er godkjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...