Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Som hos flere andre her på forumet har vannpumpen min sluttet å fungere.

Bigwatersettet fungerte utmerket i ca. 3 uker før den tok kvelden. Det virker som termaltake ikke har sløst med pengene når det gjelder å kvalitetssikre dette settet....

 

Jeg ville ikke gå å vente på at komplett fikk skaffet en ny pumpe jeg ikke kan stole på, så jeg kjøpte en eheim 1048 for å få en pumpe med høyere driftsikkerhet.

Etter jeg fikk montert den har alt fungert tilfredsstillende bortsett fra en ting:

Snittemperaturen på cpu og gpu har steget med 4-5 grader! :cry:

Årsaken til dette må være hastigheten på eheimpumpen, den skyver vannet rundt i systemet 5 ganger fortere enn orginalpumpen, dermed er ikke vannet lenge nok i radiatoren til å bli tilstrekkelig nedkjølt... tror jeg.... :hmm:

noen som har en bedre forklaring?

 

esp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glad jeg får TO Bigwatersett onsdag. Skal bruke en radiator for cpu og en til gpu, men kun en pumpe. Da har jeg jo en i reserve om det blir problemer og reklamasjon så lenge...

 

espboot: Det ene har nok en tendens til å dra med seg det andre. Det kan meget vel være en kombinasjon av det du nevner samt at vannblokka ikke fungerer med slik vannhastighet. Hvis du har tenkt å beholde pumpa i settet kan du jo vurdere en større radiator, eventuelt en likedan til i "serie" med den du har fra før.

Lenke til kommentar

Sir_cruz og Sylteagurk:

Jeg tok en tur til slangeverkstedet til TESS(butikk i oslo) og kjøpte en overgang fra 12 til 8mm det løste slangeproblemet på en elegant måte. Jeg hadde på forhånd forsikret meg om at pumpen ville klare den ekstra belastningen en slik reduksjon av slangediameter medfører.

Støynivået på pumpen er litt høyere enn termaltake's men når kabinettet er lukket hører jeg ingen forskjell.

 

BTW, er ikke diameteren på rørene i de fleste radiatorer under 8mm? Da vil jo dette være et problem for de fleste vannkjølingssystemer?

 

Muffinman:

Blokka til gpu er laget for høy flow men har den samme temperaturøkningen som cpu, så jeg tror løsningen blir en større radiator...

Det blir ikke mye igjen av det orginale settet men et godt tilbud var det :tease:

 

esp

Endret av espboot
Lenke til kommentar

Hvis pompa skulle gå dukken, er det da webshop som må betale eventuelle skader på cpu/gpu?

 

Har C.O.P. på hk(A7N8X deluxe), men har ingen instilling for dette i bios, og vet ikke hvordan og om det funker. Noen med kjennskap til ASUS som kan forklare meg det?

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar
Hvis pompa skulle gå dukken, er det da webshop som må betale eventuelle skader på cpu/gpu?

 

Har C.O.P. på hk(A7N8X deluxe), men har ingen instilling for dette i bios, og vet ikke hvordan og om det funker. Noen med kjennskap til ASUS som kan forklare meg det?

Har samme kortet, er du sikker på at det har C.O.P.? Finner ingenting om det.

Fins det eventuelt programvare som slår av maskinen ved for høy CPU-temperatur? Det tar under fem minutter fra pumpa stopper, til temperaturen blir faretruende høy. Kjedelig å ikke være hjemme akkurat da...

Lenke til kommentar
Har samme kortet, er du sikker på at det har C.O.P.? Finner ingenting om det.

 

Det står både om det i manualen og på esken til kortet... Utover det vet jeg ikke mye (annet enn at mitt gamle A7V8X-X hadde innstillinger for dette i bios)

 

Fins det eventuelt programvare som slår av maskinen ved for høy CPU-temperatur?

 

Slenger meg med på det. Stoler ikke på C.O.P. hvis ingen kan forklare meg hvordan(og om) det fungerer.

 

HetrTiXc

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...