Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Og jeg spør igjen! Hvilke albuer passer til radiatoren?

Du må ha 1\8 gjenger, og 1\4 på "slangeenden".

 

Feks disse.

 

Er nesten 100% sikker på at det er riktig...

 

Skal du ha albuer som ikke skal monteres i blokk eller radiator trenger du slike eller 5/16" albuer. Selv synes jeg sistnevnte er bedre å bruke. De er litt større enn slangen, men ikke noe problem å montere på, og de sitter mye bedre synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sittet og lest hele denne tråden nå di siste dagene..

 

Har bestilt meg ny HW, bla. et slikt K8N Neo4 Platinum D sto mellom flere hk, men valgte dette tilsutt.. problemet var at jeg oppdaget nå i dag at dette hk hadde vifte på NB! Og planen min var å få maskinen heeelt stille! Noen som vet om denne bråker mye? Eventuelt om Zalman Chipsetkjøler klarer å kjøle tilstrekkelig? Har et BW me i samma bestillingen og skal ha GPU kjøler med i dette settet.. Er d noen som har prøvd å ha både GPU og NB blokk med i tilleg på BW settet?

 

Er d noen som har bilder av BW i et H600B? Ser d er flere som har etterlyst dette.. :hmm:

 

Er passelig n00b på vannkjøling ja :p

Lenke til kommentar
Har sittet og lest hele denne tråden nå di siste dagene..

 

Har bestilt meg ny HW, bla. et slikt K8N Neo4 Platinum D sto mellom flere hk, men valgte dette tilsutt.. problemet var at jeg oppdaget nå i dag at dette hk hadde vifte på NB! Og planen min var å få maskinen heeelt stille! Noen som vet om denne bråker mye? Eventuelt om Zalman Chipsetkjøler klarer å kjøle tilstrekkelig? Har et BW me i samma bestillingen og skal ha GPU kjøler med i dette settet.. Er d noen som har prøvd å ha både GPU og NB blokk med i tilleg på BW settet?

 

Er d noen som har bilder av BW i et H600B? Ser d er flere som har etterlyst dette.. :hmm:

 

Er passelig n00b på vannkjøling ja :p

Jeg har det på H600B.

 

Har satt raddisen på baksiden av kabinettet, der de 2x80mm viftene kan være.

 

Har dessverre ikke bilde, men kan se om jeg klarer å få låne et kamera.

Lenke til kommentar

jeg lure på en ting ang hdd kjøling

 

jeg har TT bigwater å radiatoren stående utenfor kabinett.

kretsen er

 

pumpe----radiator---cpu--gpu--pumpe

men jeg vurderer å lage meg en hddkjøler

hardisken min pleier å ligge på runt 30 grader idle

vil dette påvirke min cpu temp\vanntemp mye vis setter kretsen slik

 

pumpe---radiator--cpu---gpu--hdd--pumpe

 

cpu ligger på runt 47 grader idle med lav hastighet.

 

hvordan vil tempen bli tror dere ?

 

noen som har linker / tegninger / tips vil design av vannblokka

:roll:

 

blokka vil bli av typen som blir skrudd under hardisken altså noe lignende den waterchill blokka som komplett har den blir skrudd under disken slik at man slikker å montere den i 5.2 bay

 

har div kobber rør\kobber plater/tynn plater) tilgjenglig å lodding er ikke no problem

Endret av Margarus
Lenke til kommentar

Har vært litt skeptisk til kvaliteten på pumpa, syns den har virka litt spinkel. Og det viste seg faktisk å stemme, da den takket for seg nå nettopp. Plutselig begynte Asus Probe å pipe om at pumpa hadde stoppet, og gradene steg fort. Takk høyere makter for at jeg var hjemme!

Etter en del testing viser det seg da at den er defekt. Den lyser, men pumper ikke lenger. Har hatt settet en måneds tid omtrent, så dette er jo ikke videre imponerende!

 

Ser at Komplett ikke fører settet lenger, litt spent på hva de velger å gjøre med dette. Det er vel ikke unaturlig å forvente at pumpa varer lenger enn en måned?

Lenke til kommentar
hmm det va merkelig at den døde..

 

du hvor kjøpte du settet ?

 

mitt sett har no stott å dura i 2 monder no tror jeg uten problemer.....

 

itilfelle skal den butikken du kjøpte det på sende deg en ny pumpe

Kjøpte det på Komplett, var blant de heldige som fikk det til 395,-

 

Ja regner vel med at jeg har krav på ny pumpe, men de har jo ikke den samme pumpa inne i det hele tatt ser det ut som. Ringer dem i morgen og hører...

 

Moro er det ikke!

Lenke til kommentar
Faen da! Flere som har fått bekreftelse fra psdata? De kommer jo ikke før langt ute i mars! Det er jo 3 måneder etter bestillinga

fikk beskjed at jeg skulle få det til uken. Kommer det ikke da er det lamt av dem, når de sier at jeg skulle få den til uken.

 

Jeg skrev en mail til dem og lurte på om det hadde blitt sendt. Sente den 16 februar. Men vi får se om jeg få det til uken.

Lenke til kommentar
Og jeg spør igjen! Hvilke albuer passer til radiatoren?

Du må ha 1\8 gjenger, og 1\4 på "slangeenden".

 

Feks disse.

 

Er nesten 100% sikker på at det er riktig...

 

Skal du ha albuer som ikke skal monteres i blokk eller radiator trenger du slike eller 5/16" albuer. Selv synes jeg sistnevnte er bedre å bruke. De er litt større enn slangen, men ikke noe problem å montere på, og de sitter mye bedre synes jeg.

Skal ikke de siste du nevnte skrus inn i radiatoren? Syns det så sånn ut jeg. Er det sånn at jeg må feste den mellom 2 slanger? Radiator - Slange - Albu - Slange - Pumpe.. Sånn ? Får kanskje prøve de første du nevnte da. Noen som har brukt sånne?

Lenke til kommentar
Hvis man har 2x80cm vifter bak, MÅ man sette radiatoren på utsiden eller er det plass der viftene står? Har forøvrig et Raidmax Storm kabinnett....link: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FU847WU

Hvordan skal jeg plassere alt? Vil helst ha alt inni pc'en....

Som regel er det for trangt å sette radioatoren i et kab med bare 80mm vifte plasser. Men det finnes jo selfølgelig unntak, hva med å åpne og se?

 

Evt kan du gjøre som jeg har gjort og kjøre niplene igjennom baksiden av kabinettet og la radiatoren stå på baksiden, det beste av 2 onder spør du meg.

 

bb1%20017l.jpg bb1025l.jpg

 

(klikkbare bilder)

Noen flere

Endret av Howard_
Lenke til kommentar
Og jeg spør igjen! Hvilke albuer passer til radiatoren?

Du må ha 1\8 gjenger, og 1\4 på "slangeenden".

 

Feks disse.

 

Er nesten 100% sikker på at det er riktig...

 

Skal du ha albuer som ikke skal monteres i blokk eller radiator trenger du slike eller 5/16" albuer. Selv synes jeg sistnevnte er bedre å bruke. De er litt større enn slangen, men ikke noe problem å montere på, og de sitter mye bedre synes jeg.

Skal ikke de siste du nevnte skrus inn i radiatoren? Syns det så sånn ut jeg. Er det sånn at jeg må feste den mellom 2 slanger? Radiator - Slange - Albu - Slange - Pumpe.. Sånn ? Får kanskje prøve de første du nevnte da. Noen som har brukt sånne?

Jo, jeg har linket til feil.

 

Du trenger uansett 1\8" gjenger, så tar du "slangeenden" på 1\4" eller 5\16".

 

Skal du ha albuene mellom to slanger så velger du 1\4" eller 5\16" i hver ende, men da uten gjenger.

 

5\16" er som nevnt før 1 mm eller noe større, men dette er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...