Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Jeg har dog et annet problem.... Pumpa svikta og tanken var begynt å sprekke. Sprekkene ble bare større og større. Så har nå sendt tank/pumpe tilbake til netshop...

Tanken ?

Den plastik refill tanken ?

Den har jeg aldri brukt en gang , og har heller ikke hatt noe problem med pumpa.

Jeg skal kjøpe "skikkelig" vannkjøling nå snart , med silikon slanger osv :love:

litt dyrt , men bestiller fra utlandet :)

Koster ikke Silikon slanger 400kr ? pr. meter

Nei, vanntanken som pumpa står inni. Den andre refill tanken driter jeg også i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe "skikkelig" vannkjøling nå snart , med silikon slanger osv :love:

Hvis du skal gå helt amok så anbefaler jeg deg et par tråder på ocshoot.no, nærmere bestemt de som omhandler Overklokk`s 3 stegs kaskade...

:yes: Morsom lesning hvertfall! (-100°C load!!!)

DrE

Lenke til kommentar

Fikk ny vannblokk i dag. En ting jeg synes er veldig rart er at det her følger med gjengeteip, og i bruksanvisningen står det at dette skal brukes, men på blokken jeg hadde først var der ikke brukt gjengeteip.

Bruksanvisningen som følger med vannblokken er også mye bedre enn den som er med big water settet.

Men hva bør en gjøre, bruke gjengeteipen eller ikke? Litt redd for at jeg skal teite for hardt, og plexien skal ryke.

Lenke til kommentar
Fikk ny vannblokk i dag. En ting jeg synes er veldig rart er at det her følger med gjengeteip, og i bruksanvisningen står det at dette skal brukes, men på blokken jeg hadde først var der ikke brukt gjengeteip.

Bruksanvisningen som følger med vannblokken er også mye bedre enn den som er med big water settet.

Men hva bør en gjøre, bruke gjengeteipen eller ikke? Litt redd for at jeg skal teite for hardt, og plexien skal ryke.

Hva er gjengeteip?

AtW

Lenke til kommentar

Hva er gjengeteip?

AtW

Tynn film på rull, "tape" uten lim som du drar en runde eller to av på gjengene før montering. Formål:tette.

Lenke til kommentar

Sleng på gjenge tape , det er ikke noe vits i og være redd for og skru for hardt , skru til med honden og ta 1-2 cm med en skifte nøkkel , vis du er hard i klypa trenger du ikke skru til med Skifte nøkkel ol. men ikke bruk tang.

Når du bruker tang har du ingen "feel" så du vet ikke når den sitter hardt eller ikke.. du kan liksom bare skru med en sånn , og det vill være nesten like lett hele veien igjenom

Lenke til kommentar
Men hvorfor er det anbefalt å bruke gjengeteip om en kjøper ny vannblokk som er identisk til den som følger med, men ikke til den som orginalt er med BW?

Er jo like stor sjangse for lekasje på de begge to, så vil vel tro at bruk av gjengeteip er det beste.

Tror det er med tanke på at du evt bruker samme slangene og at disse har hukommelse.

(altså at de har form tilpasset den forrige blokka)

DrE

Lenke til kommentar
Men hvorfor er det anbefalt å bruke gjengeteip om en kjøper ny vannblokk som er identisk til den som følger med, men ikke til den som orginalt er med BW?

Er jo like stor sjangse for lekasje på de begge to, så vil vel tro at bruk av gjengeteip er det beste.

Tror det er med tanke på at du evt bruker samme slangene og at disse har hukommelse.

(altså at de har form tilpasset den forrige blokka)

DrE

Slangene har vel ikke noe med gjengene å gjøre? Er gjengene som skal inn i blokken det står at gjengeteipen skal på, ikke hortigkoblingen på slangen.

Lenke til kommentar
regner med at du har sjekket om det er knekk på slangen en plass

Slangene er sånn som de har vært siden jeg har montert sette og alt er riktig kobla og ingen knekk, skulle nok ikke forundre meg om pumpa er blitt gåend, nei vis det er sant ja da må jeg si at dette settet har dårlig kvalitet, er jo ikke rart hvorfor så mange har problemer med settet.

Men værtfall noen som har noen flere tips?

Edit: da testa jeg systemet igjen, og det er noe rart, for nå pumper pumpa litt så stopper den, så pumper den litt til så stopper den, dette skjer med jevne mellomrom, og pumpa stopper garanter opp, er akkurat som den ikke greier å flytte vannet, testa med mindre vann sånn at pumpa ikke har noe å pumpe og da virka den hele tiden, men rett etter at jeg fylte på vann begynte det igjen.

Trenger virkelig noen råd, jeg selv tror at pumpa er "ødelagt"

Sjekka at du ikke har noen form for "viftestyring" aktivert på hovedkortet som regulerer spenningen til viftene (I dette tilfellet pumpa) Og har du sjekka at pluggen sitter ordentlig i slik at det ikke er dårlig kontakt?

Og det med "bobler" i blokka er normalt.

Lenke til kommentar

jeg fikk en ny ttbw cpu blokk i retur pga plexi skade på den forrige.

denne fikk jeg med gjenge teip å nippler osv....

du skal ikke eller trenger ikke å skru av di nipplene som er på nå for å teipe di det er tette,

poenget er at vis man skrur av di nipplene så er skrudd i fra fabrikk så er ikke Oringen av like god kvalitet , derfor setter man på gjenge teip for en liten sikker hets skyld.

altså skal man følge boka å gjøre slik som ting skal gjøres så skal en O ring KUN teites 1 gang neste gang på med ny o ring.

vis du skal skifte nippel eller ta den av så behold den oringen som er på å ta 2\3 runder med gjenge teip på gjengene å skru til med handmakt IKKE TANG plexi er veldig sprøtt,

husk at gjenge teip skal \ bør dekke hele gjenge partiet å ikke dekke bunn eller at det ligger noe i veien for vannflow. teipen må tas på samme vei så gjengene går slik at nor du skrur nippelen på at kje teipen vrenger seg av

håper dette svarte litt på div gjenge teip spørsmål.

ble litt rotete denne men =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...