Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Noe rart har skjedd.

Tror det er idag det skjedde værtfall, sjekka temp i bios og i programmene og da hadde tempen øky betraktlig i load faktis med 10 grader værtfall, så jeg opna kabinettet for å se, og da ser det ut som pumpa har gitt seg, den lager ikke en lyd og jeg skjenner heller ikke at slangene vibrerer.

Men noe som jeg syns var litt merkelig var at på førsten når pcen starter så drar den igang sånn at vannet liggere i slangen, eller den ser ut til å pumpe litt i starten, men når den har fått pumpa vannet ut i slangene så er liksom alt dødt, eneste er at den lyser.

Noen som har en aning om hva dette er? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er krise, altså det virker som pumpa gir seg med å pumpe litt etter oppstart, etter bare noen par sec så kutter den ut, og det er garantert noe feil.

Trenger virkelig litt veiledning her nå, hva burde jeg gjøre? hva er feil? kan pumpa ha begynt å bli gåend? :cry:

Lenke til kommentar
hvis du kobler strømmen til pumpa til hovedkortet kan du lese av turtallet på den... da kan du jo se hvor fort den går..

ja tenkte ikke på det, skal gjøre det senere idag, men må få søvn nå.

Men jeg er 100% sikker på at noe er galt, for jeg hører forskjell fra når pumpa pumper vann og når det ikke gjør det, og den stopper faktisk opp å pumpe etter litt etter oppstart, og tempen som sakt føyk jo i været.

Tømte ut litt vann, for å så blåse litt luft igjennom slangen, kansje det var noe luft som stoppa pumpa eller lignende, det er værtfall et eller annet galt...

Lenke til kommentar
regner med at du har sjekket om det er knekk på slangen en plass

Slangene er sånn som de har vært siden jeg har montert sette og alt er riktig kobla og ingen knekk, skulle nok ikke forundre meg om pumpa er blitt gåend, nei vis det er sant ja da må jeg si at dette settet har dårlig kvalitet, er jo ikke rart hvorfor så mange har problemer med settet.

Men værtfall noen som har noen flere tips?

Edit: da testa jeg systemet igjen, og det er noe rart, for nå pumper pumpa litt så stopper den, så pumper den litt til så stopper den, dette skjer med jevne mellomrom, og pumpa stopper garanter opp, er akkurat som den ikke greier å flytte vannet, testa med mindre vann sånn at pumpa ikke har noe å pumpe og da virka den hele tiden, men rett etter at jeg fylte på vann begynte det igjen.

Trenger virkelig noen råd, jeg selv tror at pumpa er "ødelagt"

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Har ikke du spurt om det mange ganger nå :p

menne jo det er mange som har testet det (ikke mange men noen) de sier at det funker fett , GPU får nokså varmt vann , men jo varmere vannet er jo bedre funker radiatoren ;)

så det skal funke fint , ossen kort har du ?

ok, skal slutte å mase nå :p

har et radeon 9800pro, og amd xp3200+

Lenke til kommentar

Har lagt merke til at det har samla seg mye luft bobler i kjøleblokka inntil den svarte gummistrikken også, kan det ha noe med sakene å gjøre? at det har kommet mye luft i systemet? eller er rette å slett pumpa blitt gåend?

Typisk at noe sånt som dette skal skje rett for WoW slippes.

Edit: Ingen som har noen tips å komme med?

Tror jeg heller bare går tilbake til vifte kjøling jeg, det er værtfall tryggere :)

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Har lagt merke til at det har samla seg mye luft bobler i kjøleblokka inntil den svarte gummistrikken også, kan det ha noe med sakene å gjøre? at det har kommet mye luft i systemet? eller er rette å slett pumpa blitt gåend?

Tror jeg heller bare går tilbake til vifte kjøling jeg, det er værtfall tryggere :)

hva er WoW ser alle snakker om det ?? :dontgetit:

Lenke til kommentar

hva er WoW ser alle snakker om det ?? :dontgetit:

Kvalifisert gjetning; World Of Worldcraft

Lenke til kommentar

Har et par spørsmål :) håper noen gidder og svare på hvertfall noen av de. :)

Jeg har Lian Li PC6277 Der er det 2x 120mm(toppen og bak) og 1x 80mm vifte(foran). Jeg har sett på radiatoren, den er litt større den ene veien(forhold tilen 120mm vifte) er den 160mm ellerno ? Mener jeg skal klare og presse den inn begge 120mm steder på kabinettet mitt, noen som har prøvd på dette kabinettet ?

Jeg har "bare" 1x pci-e6800gt nå, men om noen mnder skal jeg ha ett til. Da skulle jeg gjerne ha ønsket at pumpa klarte 2x radiatorer, cpublokka og 2x gpu blokker. Klarer den det ?, vil den dø/stoppe ?, kommer til og pumpe for sent ?

Hvordan kan jeg løse dette ? Kjøpe 2x bigwater sett ? kjøpe kraftigere pumpe(må ha rette nippler, hvilken ? ) Jeg tror og kjøpe et bigwater sett til blir billigst og mest effektivt, lurer på om jeg gjør det med mindre noen har andre forslag.

Med eventuellt 2x bigwater så bruker jeg den ene på CPU og den andre på 2xGPU. Bruker en splitter slik at jeg får parallell vanngjenomstrøming gjenom GPU blokkene(dumt? fungerer?)

Og hvis jeg bruker bakenden og topp til radiator så er det eneste andre viftehullet på bunnen i front. Jeg vil jo ikke ha en 80mm vifte som hyler for og klare og dytte nokk luft gjenom. Blir vel at jeg lar GPU radiatoren stå bak og trekke inn luft mens CPU radiatoren dytter ut på topp. Men det er vel også litt teit siden min PSU suger inn luft på topp, for og endre det må jeg åpne og bryte garantien. Jaja, denne skal jeg klare og løse selv, muligens jeg gidder og lage fanpipes fra radiatoren ut til sidedøren ellerno.

Er det noen bra HDD kjøleblokker fra Thermaltake eller noen som passer med niplene ? HDD lager jo sinnsyk varme, kan man kombinere kjøling av feks CPU og harddisker (blir det ikke for varmt...?) ?

Noen av mine påstander som jeg egentlig ikke har grunnlag for, stemmer de ? :p

Hvorfor har alltid folk CPU blokka rett etter radiatoren og ikke GPU ? CPU tåler jo mer varme og GPU tjener du vel mer på og overklokke(forhold til spill) + den får artifacts og lag når den blir for varm.

Ser det er mange som klager på at vannkjølingsettet deres ikke har sinnsyke tempraturer. Viftekjøling vil som regel gå gradvis oppover på temp, men vannkjølinga er det vansklig og få høyere enn 15grader over romtemp. Dette er fordi den klarer og bli kvitt varmen mye bedre fra radiator, altså man kan kjøle mye mer som GPU, Northbridge og HDD(eller?)

Lenke til kommentar
Ser ut som om det har gått litt lenger ut over nå? :dontgetit:

Hadde komplett vært litt ekstra kule nå hadde de sendt meg ny blokk med engang, så kunne jeg brukt pc'en i mens . :yes: Så hadde jeg sendt denne tilbake etter jeg hadde bytta da. Vil helst ikke begynne å skru fra hverandre hele pc'en igjen. for å bytte til vifte, så bytte til vannkjøling etter det igjen :cry:

Tror ikke det der er noe unormalt. Det "må" nesten komme litt vann inn der over tid. For det er ikke noe pakning rundt kanalen i blokka. Den ringformede pakningen vil sikre at der ikke blir lekkasje. Jeg har akkurat det samme på min blokk. Og jeg kan ikke forstå annet enn at det nesten må sive litt vann inn der over tid.

Jeg har dog et annet problem.... Pumpa svikta og tanken var begynt å sprekke. Sprekkene ble bare større og større. Så har nå sendt tank/pumpe tilbake til netshop...

Lenke til kommentar
Har ikke du spurt om det mange ganger nå :p

menne jo det er mange som har testet det (ikke mange men noen) de sier at det funker fett , GPU får nokså varmt vann , men jo varmere vannet er jo bedre funker radiatoren ;)

så det skal funke fint , ossen kort har du ?

ok, skal slutte å mase nå :p

har et radeon 9800pro, og amd xp3200+

Tror dette skal funke fint jeg :)

men husk at det er ikke noen Overklokker's vannkjøling så det blir bare og få kjølt det ned.

Tror ikke du kan klokke Skjermkortet somt ha Cpu blokka først.

Dette kan da variere fra pc til pc og vannkjling til vannkjøling + at varme har jo nesten allt og si.

Kvalifisert gjetning; World Of Worldcraft
:yes::thumbup:
Lenke til kommentar
Jeg har dog et annet problem.... Pumpa svikta og tanken var begynt å sprekke. Sprekkene ble bare større og større. Så har nå sendt tank/pumpe tilbake til netshop...

Tanken ?

Den plastik refill tanken ?

Den har jeg aldri brukt en gang , og har heller ikke hatt noe problem med pumpa.

Jeg skal kjøpe "skikkelig" vannkjøling nå snart , med silikon slanger osv :love:

litt dyrt , men bestiller fra utlandet :)

Koster ikke Silikon slanger 400kr ? pr. meter

Endret av Sir_cruz
Lenke til kommentar
Noen som har forslag til en god GPU blokk som vil passe god sammen med dette systemet og et x800 eller gf6800.  :yes:

Har sett på Zalman sitt, det er jo meget billig og det trekker veldig opp at det følger med 8x ram sinks. Erfaringer med dette?

Vil si at dette er en del bedre..

Når du kjøper en GPU-blokk til 300, så får du hva du betaler for ;)

funker strålende. 6600 GT 560/1200 @ 44*C

Lenke til kommentar
Når du kjøper en GPU-blokk til 300, så får du hva du betaler for ;)

Så TT gpu-blokka til 195,- må være helt ubrukelig?

Må bare si at det faktisk går an å både få mer enn du betaler for, og mindre en man betaler for.

Edit: BigWater er jo et godt eksempel på dette.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...