Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har hatt problemer med at vannblokka lekker e.l.?

Jeg får dette settet fra psdata.no og jeg har hørt at mange sier at det lekker osv. Hvis jeg monterer helt riktig (fulgt bruksanvisning), men den lekker og ødelegger f.eks grafikk-kortet. skal psdata.no da erstatte grafikk-kortet?

 

Skal kjøpe PC til 14 000kr så jeg vil ikke at noe skal bli ødelagt.

Lenke til kommentar
Ser du på tidligere sider, så har folk opplevd flere graders forskjell etter å ha montert viften slik at den suger luften gjennom radiatoren. Og ja, da gikk temperaturen ned, gitt ;)

Er det så rart? Da tar du jo kald luft fra utenifra kabinettet istedet for varm luft inni. Til gjengjeld blir de andre komponentene i pcen varmere (varm luft inn, istedet for varm luft ut). Det blir en prioriteringssak.

 

AtW

Tenkte på at jeg nå har vifta til å blåse gjennom radiatoren, dermed blir det ikke sugd noe luft inn. Men det som kan være er at den lufta som er i kabinettet er varm.

Men hva hvis jeg hadde tatt å monter 2 vifter i hvert av nedre hjørner. Den ene til å blåse inn, den andre ut?

Lenke til kommentar
Ser du på tidligere sider, så har folk opplevd flere graders forskjell etter å ha montert viften slik at den suger luften gjennom radiatoren. Og ja, da gikk temperaturen ned, gitt ;)

Er det så rart? Da tar du jo kald luft fra utenifra kabinettet istedet for varm luft inni. Til gjengjeld blir de andre komponentene i pcen varmere (varm luft inn, istedet for varm luft ut). Det blir en prioriteringssak.

 

AtW

Men det som er rart er at om viften står til å blåse kald luft på radiator blir tempen høyere enn om den står til å trekke kald luft igjennom radiatoren. Jeg ville jo trodd at det var blåsing som ga best resultat.

Lenke til kommentar
Men det som er rart er at om viften står til å blåse kald luft på radiator blir tempen høyere enn om den står til å trekke kald luft igjennom radiatoren. Jeg ville jo trodd at det var blåsing som ga best resultat.

I denne tråden forklarer bl.a Skrue, som vel er en av de på forumet som har mest erfaring med vannkjøling, hvorfor han mener suging gjennom radiatoren gir bedre effekt enn blåssing på radiatoren.

Lenke til kommentar
Noen her som har hatt problemer med at vannblokka lekker e.l.?

Jeg får dette settet fra psdata.no og jeg har hørt at mange sier at det lekker osv. Hvis jeg monterer helt riktig (fulgt bruksanvisning), men den lekker og ødelegger f.eks grafikk-kortet. skal psdata.no da erstatte grafikk-kortet?

 

Skal kjøpe PC til 14 000kr så jeg vil ikke at noe skal bli ødelagt.

Nei har ingen problemer overhodet med at vannblokka lekker, trygt kjøp!

Men om det skulle lekke så er ikke ansvaret hos psdata, men hos TT som lager big water. Men jeg ser for meg at dette vil være en svært vanskelig prossess å bringe frem for dem. Sats heller på å gjøre jobben ordentlig! :thumbup:

Lenke til kommentar
er det noen andre som får settet 16.02.05 eller?

jeg har ventet siden lillejulaften på det byner og bli lei...

 

men det går fint og bytte radiator til dette settet eller?

jeg har kansje tenkt med denne passer det tilo BW?

Jeg sitter også å venter i spenning, og jeg, som deg begynner også bli veldig lei av all denne ventingen. Håper bare ikke det blir enda flere utsettelser.

Lenke til kommentar
Men om det skulle lekke så er ikke ansvaret hos psdata, men hos TT som lager big water. Men jeg ser for meg at dette vil være en svært vanskelig prossess å bringe frem for dem.

Hva får deg til å tro at det er slik? Det er nå engang sånn at det i et slikt tilfelle blir psdata man skal forholde seg til, og en defekt vare er en defekt vare, uansett om det er en vannblokk eller en annen komponent.

 

DrE

Lenke til kommentar
Men om det skulle lekke så er ikke ansvaret hos psdata, men hos TT som lager big water. Men jeg ser for meg at dette vil være en svært vanskelig prossess å bringe frem for dem.

Hva får deg til å tro at det er slik? Det er nå engang sånn at det i et slikt tilfelle blir psdata man skal forholde seg til, og en defekt vare er en defekt vare, uansett om det er en vannblokk eller en annen komponent.

 

DrE

Egentlig vil vel ingen ta ansvaret for andre komponenter som blir ødelagt om vannkjølinga svikter tenker jeg. Det er jo en standard "klausul" at de kun tar ansvar for selve produkt, ikke evt andre verdier som gikk tapt pga produktet.

 

AtW

Lenke til kommentar

sorry, trodde det var kjøleblokka alene det var snakk om.

 

Nei, å få dekket hovedkort og evt grafikkort pga lekasje er nok værre...

 

DrE

 

EDIT: derfor det er så utrolig viktig å kjøre systemet et døgn utenfor kabinettet før man monterer. Selvfølgelig, dersom lekasjen er så liten at man ikke merker noe til den før vannet når 30-40 grader og slangene blir mer tøyelige så blir det værre.

Endret av DrErling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...