Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Jeg har stilt dette spørsmålet før, i en annen tråd, men den passer vel bedre her.

Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om den orginale kjølevæska leder strøm?

Etter å ha lest den ikke alt for gode bruksanvisningen ganske grundig, fant jeg ikke en eneste advarsel om IKKE å søle væske på elektriske komponenter(eller lignende advarsler)! :hmm:

Er jeg da i overkant optimistisk som da tolker det til at kjølevæsken IKKE leder strøm...?

Så hvis det er noen med kompetanse og riktig måleutstyr, som kunne teste teorien min, hadde jeg trolig sovet litt bedre om nettene(nei, jeg stoler ikke heeelt på vannkjøling enda! :ermm: )

Postet jo akkurat svaret på det i gpu-posten. :roll:

Resistansen er 30kohm.

I følge pipefunksjonen på multimeteret leder den ikke strøm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fillern!!! Jævla dritt kjøling!  :no: Fikk svar fra komplett at jeg skulle søke retur, blir vel uten pc i noen uker da :( Må jeg betale porto da?

Edit: Sikker på at den ikke skal være sånn? For jeg vil helst ikke sitte igjen med en regning på 700 kroner etter at komplett har testet den. Sånn som sist.

Edit 2: Nå har det begynt å lagge da jeg spiller cs også. enda pingen er på 38 .

Hva er temperaturen da?

Hadde du ikke kjøling før som du kan sette på i mellomtiden?

Temperaturen på cpu'n viste 36 da jeg gikk ut og rett inn på temperatur viseren.. Joa, har det. men det er så mye stress for å få den på igjen.. også skal den jo av igjen uansett :( Hovedkortet viser også noe tull nå, har ikke vist 2.6 før, og den bytter sånn fort plutselig.. Før stod den alltid på 2.0.

Lenke til kommentar
Fillern!!! Jævla dritt kjøling!  :no: Fikk svar fra komplett at jeg skulle søke retur, blir vel uten pc i noen uker da :( Må jeg betale porto da?

Edit: Sikker på at den ikke skal være sånn? For jeg vil helst ikke sitte igjen med en regning på 700 kroner etter at komplett har testet den. Sånn som sist.

Edit 2: Nå har det begynt å lagge da jeg spiller cs også. enda pingen er på 38 .

Hva er temperaturen da?

Hadde du ikke kjøling før som du kan sette på i mellomtiden?

Temperaturen på cpu'n viste 36 da jeg gikk ut og rett inn på temperatur viseren.. Joa, har det. men det er så mye stress for å få den på igjen.. også skal den jo av igjen uansett :( Hovedkortet viser også noe tull nå, har ikke vist 2.6 før, og den bytter sånn fort plutselig.. Før stod den alltid på 2.0.

Er nok ikke Cpu'en din som gjør at cs hakker.

Hvilken socket har du?

Lenke til kommentar

Lagginga i CS, har nok neppe noe å gjøre med vannkjølinga værtfall, det er sånn det er i spill verdene, det kan altids hakke, men så lenge du ikke sitter med under 23-24 fps konstant så skal ikke det være noe farlig christer, du må også huske at det skjermkortet vi har ikke er det beste av det beste lengere, så vis du ikke er fornøyd kan du prøve å sette ned instillingene i options til noe lavere å teste da, eventuelt se etter nye drivere til skjermkortet(www.ati.com)

Og sånn som cpu blokka de så sånn skal den ikke se ut, man ser tydelig at væska har greid å smuge seg inn og under mellom plexiglasset og den bronze/kobber greier(eller hva jeg skal kalle det) det er ikke normalt.

Og som sakt må du sende inn blokka for test så kan du jo bare sette inn viftene igjen imens :) det ordner seg nok til slutt.

Lenke til kommentar

Resistansen er 30kohm.

Sorry, så ikke det, men spørsmålet mitt var jo egentlig feilpostet der, og hører mer hjemme i denne tråden... :blush:

Men konklusjonen var jo strålende da, KJØLEVÆSKA LEDER IKKE STRØM! :love:

Lenke til kommentar
Lagginga i CS, har nok neppe noe å gjøre med vannkjølinga værtfall, det er sånn det er i spill verdene, det kan altids hakke, men så lenge du ikke sitter med under 23-24 fps konstant så skal ikke det være noe farlig christer, du må også huske at det skjermkortet vi har ikke er det beste av det beste lengere, så vis du ikke er fornøyd kan du prøve å sette ned instillingene i options til noe lavere å teste da, eventuelt se etter nye drivere til skjermkortet(www.ati.com)

Og sånn som cpu blokka de så sånn skal den ikke se ut, man ser tydelig at væska har greid å smuge seg inn og under mellom plexiglasset og den bronze/kobber greier(eller hva jeg skal kalle det) det er ikke normalt.

Og som sakt må du sende inn blokka for test så kan du jo bare sette inn viftene igjen imens :) det ordner seg nok til slutt.

Ehm. Har aldri lagga før, utenom da jeg hadde ping over 200 å sånt da. men nå lå den jo på 38. Kjørte den video stress tingen på cs, lagga da også.

Har socket 478.

Edit : Lagger like jævlig i half-lifte 2 DM ;)

Edit 2: Merkelig pc.. Startet på nytt og nå lagger det ikke lenger :)

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

Ehm. Har aldri lagga før, utenom da jeg hadde ping over 200 å sånt da. men nå lå den jo på 38. Kjørte den video stress tingen på cs, lagga da også.

Har socket 478.

Edit : Lagger like jævlig i half-lifte 2 DM ;)

Det er sånn det er, vis du tar deg en tur innom steam forumet christer, tror jeg har gitt deg link før, så sjekk CS forumet der, er masse tråder om problemer lik ditt.

Og igjen det har garanter ikke noe å gjøre med vannkjølinga.

Det du kan prøve på er å få opp consolet i spillet å skrive noe sånn at du får sett FPS(frame per second) din, står hvordan i CS forumet her i spill avdelingen.

spill en stund å se hvordan FPS din er.

Men nå er det nok prat om CS, dette er en tråd om TT Big water settet.

Syns det egentlig er en del folk som sliter med denne vannkjølinga her, mange som har problemer med lekkasje. Hos noen har det plutselig begynt å lekke etter 3 uker og sånt, syns det er litt merkelig, noen som kan si noe om det?

Håper værtfall at jeg aldri opplever at det blir lekk her.

Edit: Christer rare ting skjer med pcen din ja :!:

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Det er ikke normalt, det er jeg værtfall sikker på, men kan hende at det ikke er noe farlig som patz sier, men over tid så kan det jo bare bli mer og mer der og til slutt så kansje plexi glasset sprekker er lignende, jeg vet ikke bare en liten tanke som slo meg.

Lenke til kommentar
Når jeg hadde viftekjøling så låg CPU på rundt 30 grader, men etter jeg monterte vannkjølingen så steg tempen med rundt 20 grader. Det er vel ikke vanlig?, at CPU blir varmere med vannkjøling enn med viftekjøling??

Jeg kan ikke fatte hva som kan være feil. Har pratet med mange "dataeksperter" nå, men ikke en eneste av dem kunne forstå hva som kan være galt.

Får jeg det ikke til, så selger jeg hele dritten og monterer viftene igjen!

Hmm, hvis du hadde såpass lav temp med viftekjøling er det nok noe galt ja. Vil jo ikke akkurat regne med at sensoren har stilt seg om etter at du monterte vannkjølingen. Eneste forslaget jeg har da, er å remontere det. Ta av blokken, fjern all kjølepasta, og sett den på igjen med et nytt tynt lag med kjølepasta. Husk også å sette blokken riktig vei (ser ut til at noen har hatt problemer med det). Du trenger vel antageligvis ikke å ta ut vannet.

Lenke til kommentar

Resistansen er 30kohm.

Sorry, så ikke det, men spørsmålet mitt var jo egentlig feilpostet der, og hører mer hjemme i denne tråden... :blush:

så vis man søler det vannet inni pcen er det ikke no farlig da eller?

Lenke til kommentar

Resistansen er 30kohm.

så vis man søler det vannet inni pcen er det ikke no farlig da eller?

Jeg har ikke tenkt å holde Marius_EV ansvarlig, men målingene hans tyder på at kjølevæska IKKE leder strøm!

Vil nok uansett gjort mitt ytterse for ikke å søle, men føler jeg kan sove litt letter enn før(uten våte drømmer)... :p

Lenke til kommentar
Settet mitt ligger i skapet... Noen som har ideer til hvordan jeg kan få montert det på innsiden av dette kabinettet?

Hva med nede i kabbise? Har gjort dette selv...

Her er et bilde..

Det medfører jo en del modding iom at jeg må lage viftehull i bunn, og så får vifta lite luft under kabinettet mitt..

Må vel mest sannsynlig bare vente til jeg kjøper nytt kabinett, hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...