Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1234
du kan jo kjøpe en sånn måle greie som jeg nevnte litt lenger opp.

Har du plassert radiatoren på at brukbart sted da ?

Ja det mener jeg. Har lagt ved et bilde som viser hvordan jeg har montert det hele.

Radiatoren suger luft fra rommet og inn i kabinettet.

post-224-1107131234_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har gitt søkefunksjonen noen forsøk...

kan man sette en annen pumpe f.eks. eheim 1250 til bigwater-settet?

evt. en annen radiator.

kjekt å vite med tanke på fremtidig oppgradering av maskinvare. min 2600+ trenger nok ikke allverdens kjøling :D

Lenke til kommentar
Noen som har TT Bigwater på ASUS A8n SLI DELUX som enten kan bekrefte eller avkrefte om det passe på HK'et ?

Jeg har Bigwater på A8N-SLI, og det funker fint ;) Eneste er at du må ta ut hovedkortet for å feste vannblokken (men slik er det jo med de flest hovedkort...)

Noen som vet om en harddisk kjøler fra Tt, eller fra andre som passer til bigwater?

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
har gitt søkefunksjonen noen forsøk...

kan man sette en annen pumpe f.eks. eheim 1250 til bigwater-settet?

evt. en annen radiator.

kjekt å vite med tanke på fremtidig oppgradering av maskinvare. min 2600+ trenger nok ikke allverdens kjøling :D

Du kan det ja , men du trenger overganger. jeg tror den vill pompe for masse vann på de tynne slangene der ?

men vis du går for en litt svakere pompe så kansje det vill funke bedre

feks. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC41001

med denne får du jo dobbelt så stort trykk som med den som følger med

og du må da også ha en tank så mellom pompen og tanken kan du ha : Trykkside: Ø11mm ID (er ikke det riktig a ?)

Lenke til kommentar

hvorfor ha bedre pumpe hvis du ikke skal ha større radiator??

med kraftigere pumpe vil vannet få mindre tid i radiatoren(som fører til mindre nedkjøling av vannet) og kortere tid på cpu(som fører til at vannet ikke varmes opp så mye) tror du får nesten samme resultat av kraftigere pumpe...

Lenke til kommentar
hvorfor ha bedre pumpe hvis du ikke skal ha større radiator??

med kraftigere pumpe vil vannet få mindre tid i radiatoren(som fører til mindre nedkjøling av vannet) og kortere tid på cpu(som fører til at vannet ikke varmes opp så mye) tror du får nesten samme resultat av kraftigere pumpe...

Jeg vil tippe bedre punpe kun er relevant om man har veldig treg flow i systemet. har du 100 liter eller mer, så ville jeg blitt overrasket om det ikke gikk greit, tatt i betraktning varmekapasisteten til vann. Og pumpa i bigwatersettet er oppgitt til 1200 liter i timen om jeg ikke husker feil. Selvsagt er det reelle tallet antakelig langt under, men jeg ville tro at marginen fortsatt er god.

AtW

Lenke til kommentar

Har hørt om flere som bruker to sett, men bare en pumpe. De har altså:

pumpe>radiator>cpu>radiator>gpu>

Så jeg tror ikke det trengs noen bedre pumpe... -skal du ha det kaldere ville jeg heller invistert i to radiatorer. -Om du bruker en vanntank tar det lenger tid før vannet blir varmt så det kan jo også være en løsning, men når det først har blitt varmt er kjølevnen omtrent den samme som uten vanntank.

Lenke til kommentar
Skal blokka være sånn? :(

Se bilde..

ikke i det hele tatt , ta den ut stram skruene på plaxien (de 4 som er i alle hjørnene)

og se om det hjelper , du må kansje tappe systemet for vann først

Fillern.. :dontgetit: Og hvis det ikke hjelper da? Må jeg sende den inn da?

Lenke til kommentar
Skal blokka være sånn? :(

Se bilde..

ikke i det hele tatt , ta den ut stram skruene på plaxien (de 4 som er i alle hjørnene)

og se om det hjelper , du må kansje tappe systemet for vann først

Fillern.. :dontgetit: Og hvis det ikke hjelper da? Må jeg sende den inn da?

Det var det du mente med at væska hadde gått ut, men hadde ikke lekket enda(eller hva du sa) Det er ikke riktig nei.

Og vis det ikke virker som Sir Cruz sa, så må du vel enten kjøpe ny cpu blokk eller noe.

Lenke til kommentar
Og pumpa i bigwatersettet er oppgitt til 1200 liter i timen om jeg ikke husker feil.

Ca. 10 x feil.... :p

Pump Speed      120 L/hr

http://www.thermaltake.com/watercooling/cl...er/cl-w0005.htm

Hehe, ja ok, kan sverge på at det sto 1200 på pakka :). Jaja, det er vel muligens litt svakt. Vet ikke helt, trenger 4200 joule for å varme opp en liter vann 1 grad, la oss si at halvparten av pumpekraften forsvinner, da flommer det 1 liter i minuttet forbi cpuen. Om den generer 70 watt hele tiden, så vil den lage 4200 joule, og dermed varme opp vannet 1 grad. Høres ikke så kritisk ut i teorien ihvertfall.

Jeg skal ihvertfall bruke mitt sett til å varme opp både GPU og CPU, så får vi se åssen det går.

AtW

Lenke til kommentar

Fillern!!! Jævla dritt kjøling! :no: Fikk svar fra komplett at jeg skulle søke retur, blir vel uten pc i noen uker da :( Må jeg betale porto da?

Edit: Sikker på at den ikke skal være sånn? For jeg vil helst ikke sitte igjen med en regning på 700 kroner etter at komplett har testet den. Sånn som sist.

Edit 2: Nå har det begynt å lagge da jeg spiller cs også. enda pingen er på 38 .

Endret av Christer1
Lenke til kommentar
Fillern!!! Jævla dritt kjøling! :no: Fikk svar fra komplett at jeg skulle søke retur, blir vel uten pc i noen uker da :( Må jeg betale porto da?

Edit: Sikker på at den ikke skal være sånn? For jeg vil helst ikke sitte igjen med en regning på 700 kroner etter at komplett har testet den. Sånn som sist.

Edit 2: Nå har det begynt å lagge da jeg spiller cs også. enda pingen er på 38 .

Hva er temperaturen da?

Hadde du ikke kjøling før som du kan sette på i mellomtiden?

Lenke til kommentar

Jeg har stilt dette spørsmålet før, i en annen tråd, men den passer vel bedre her.

Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om den orginale kjølevæska leder strøm?

Etter å ha lest den ikke alt for gode bruksanvisningen ganske grundig, fant jeg ikke en eneste advarsel om IKKE å søle væske på elektriske komponenter(eller lignende advarsler)! :hmm:

Er jeg da i overkant optimistisk som da tolker det til at kjølevæsken IKKE leder strøm...?

Så hvis det er noen med kompetanse og riktig måleutstyr, som kunne teste teorien min, hadde jeg trolig sovet litt bedre om nettene(nei, jeg stoler ikke heeelt på vannkjøling enda! :ermm: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...