Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Da har jeg tredd slangene til big water innpå 3/8 nippler. Kokte slange enden først, så utvidet denne med en liten tang. Å få slangen av 3/8" nipplene er nok umulig, og må kuttes i stykker for å få av igjen.

Eneste jeg bekymrer meg for nå er at slangen skal "sprenges" der den er på 3/8" nippelen. Er faktisk ganske mye utvidet, så tror jeg lar den ligge i en 2-4 dager for å se om det holder eller om slangen revner over nippelen.

Selges det slanger som er 1/4 i ene enden, og 3/8 i andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@toxicman

du ser i pompa at det kommer vann inn , det er en strøm på toppen liksom

og du kan kjenne på slangene de rister litt , og i mitt tilfelle kan du se at det lekker i cpu blokka :p

som nå er silikonert , men jeg tok ikke ut vannet i systemet for det gadd jeg ikke , og den lakk samtidig som jeg silikonerte , så jeg vet ikke om silikonen sitter skikkelig :hmm:

vis den ikke gjør det blir det og kjøpe ny blokk , jeg orker ikke og drive og fikse på en blokk til 300kr ;)

Lenke til kommentar

Nå er jeg forbannet på dette settet. Jeg har hatt det siden jul, og det har bare vært problemer. Det første begynte med en lekasje fra radiator og ned på mitt 9800pro. Ikke bare det, men pumpa lakk faktisk også. Nå har jeg tatt det ut av kabinettet for en nærmere titt, og det var ikke et bra syn. De to påfyllingshullene på pumpen hadde blit sprø og knukket av begge to, så hvis jeg skal bruke den mer, så må jeg tette de med noe. Min vanlige temp lå på 40-50(surfing) og det er heller ikke bra. Ja, det er faktisk helt ræva.

Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Jeg har modda radiatoren litt(sagd av den tingen som står opp øverst, for å feste det i shark), men det skal ikke ha noe med ytelse og kvalitet å gjør. Så jeg får sikker ikke bytta radiator, men hva med pumpa da?

Ser også at det er mange som har problemer med pleksien på cpublokka.

Det har ikke jeg hatt, men jeg har sikkert hatt restan av problema som følger med dette settet.

Noen som vet hva jeg skal gjøre? Frustrert je :(

PS: Noen som vet hva jeg skal bruke i stedet for kjølevannet som var med?

Flaska er faktisk tømt på grund av lekasjo og tull

post-224-1107117422_thumb.jpg

Endret av c[`]laburk
Lenke til kommentar
eg ska kjøpa mg CPU og GPU kjøler, har ein P4 s478 og et 6800GT kort.

noen råd om kalaks blocker eg bør velga?

Universal blokka til Tt 200.-kr på psdata.no

Toxicman: du kan også kjøpe flow indicator www.psdata.no der kan du se allt Tt har og by på til Big Water blokka ;) (ville jeg tro)

Lenke til kommentar
laburk,30/01/2005 : 21:37] Nå er jeg forbannet på dette settet. Jeg har hatt det siden jul, og det har bare vært problemer. Det første begynte med en lekasje fra radiator og ned på mitt 9800pro. Ikke bare det, men pumpa lakk faktisk også. Nå har jeg tatt det ut av kabinettet for en nærmere titt, og det var ikke et bra syn. De to påfyllingshullene på pumpen hadde blit sprø og knukket av begge to, så hvis jeg skal bruke den mer, så må jeg tette de med noe. Min vanlige temp lå på 40-50(surfing) og det er heller ikke bra. Ja, det er faktisk helt ræva.

Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Jeg har modda radiatoren litt(sagd av den tingen som står opp øverst, for å feste det i shark), men det skal ikke ha noe med ytelse og kvalitet å gjør. Så jeg får sikker ikke bytta radiator, men hva med pumpa da?

Ser også at det er mange som har problemer med pleksien på cpublokka.

Det har ikke jeg hatt, men jeg har sikkert hatt restan av problema som følger med dette settet.

Noen som vet hva jeg skal gjøre? Frustrert je :(

PS: Noen som vet hva jeg skal bruke i stedet for kjølevannet som var med?

Det ene stedet der du har lekasje(eller hva problemet er) så skal jeg vedde for at det har noe med at den slangen her ikke en så inamri finn bøy på seg, jo vanskligere vannet går igjennom slangen jo mer press blir det her og der og det kan vel følge til lekasje her og der :p

Men uansett jeg er ikke noe ekspert på dette.

Edit: Den flow indicatoren kan sikkert være fin får se hva det blir til, kansje jeg koster på meg en sånn :)

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
laburk' date='30/01/2005 : 21:37'] PS: Noen som vet hva jeg skal bruke i stedet for kjølevannet som var med?

Vanelig destilert vann

vis du ser på sticky tror jeg det er en ''hva skal jeg ha i vannkjølinga mi'' tråd

og det du kan gjøre er og legge en plate forran hullene på pompa og rett og slett Lime den på med super lim eller noe lingnende og etter det kan du bruke silikon til resten.

når jeg ser på bilde ditt ser jeg en knekk på slengen som går inn\ut. det vill redusere effekten på vannkjølinga di

Lenke til kommentar

Sir_cruz ser ut som du har en del peiling på vannkjøling, kunne ikke du tatt deg en titt på bildene jeg har tatt, når TT er ferdig monter å si om du kan se om alt ser riktig kobla og sånn? si hva du syns? :p

For da kan jeg være 100% på at ikke noe er galt :p

Bildene ligger Her

Edit: Og når temp program og tempen i bios viser veldig forksjellig, hva skal man stole på?

Edit2: Ja jeg vet at det er mye ledning rot, men det er ikke mye jeg for gjort med det :p

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Jeg har ikke veldig peiling , men jeg har hatt noen problemer med bigwater og da fått noen erfaringer ;)

menne det ser fint ut ,jeg lager litt for lange kabler som jer så i ettertid , nesten samme som deg... menne du kan fylle på litt mer vann i tanken ?

CPU blokka mi lakk pga: jeg strammet ganske hardt mutteren til slangen og da følgte dessverre hele dritten med DVS at jeg skurdde den ned i plexien og det ville tydligvis ikke Tt blokka :p

jeg har nå løsnet den litt og lakt 3 lag med silikon der, ja det er mye men det måtte til , det ble ikke veldig fint , men sånn er får det bare være.

Jeg lar det herdes over natten så kansje jeg poster resultat :w00t:

c[`]laburk : du sier det lekker i radiatoren , hvor ? ved nippern i slangen eller inne ved festet ?

Lenke til kommentar
Sir_cruz ser ut som du har en del peiling på vannkjøling, kunne ikke du tatt deg en titt på bildene jeg har tatt, når TT er ferdig monter å si om du kan se om alt ser riktig kobla og sånn? si hva du syns? :p

For da kan jeg være 100% på at ikke noe er galt :p

Bildene ligger Her

Edit: Og når temp program og tempen i bios viser veldig forksjellig, hva skal man stole på?

Edit2: Ja jeg vet at det er mye ledning rot, men det er ikke mye jeg for gjort med det :p

jeg har tittet på dine bilder....

å at du ikke kan gjøre noe med kabel rotet ditt fatter jeg ikke.

vis det intreserer deg eller du gidder så fins det noe som gjør underverk for noen få kr altså STRIPS å kabel strømper..

bare ett tips =)

ellers så ser det helt greit å vanlig ut ..... :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke veldig peiling , men jeg har hatt noen problemer med bigwater og da fått noen erfaringer ;)

menne det ser fint ut ,jeg lager litt for lange kabler som jer så i ettertid , nesten samme som deg... menne du kan fylle på litt mer vann i tanken ?

CPU blokka mi lakk pga: jeg strammet ganske hardt mutteren til slangen og da følgte dessverre hele dritten med DVS at jeg skurdde den ned i plexien og det ville tydligvis ikke Tt blokka :p

jeg har nå løsnet den litt og lakt 3 lag med silikon der, ja det er mye men det måtte til , det ble ikke veldig fint , men sånn er får det bare være.

Jeg lar det herdes over natten så kansje jeg poster resultat :w00t:

c[`]laburk : du sier det lekker i radiatoren , hvor ? ved nippern i slangen eller inne ved festet ?

Ja, får fylle på litt mer, selv om guffa er over low da, men den er jo forsatt ikke full.

Edit: Hvordan er det vis man ville tappe systemet vis man skal ta av slangene for rens eller lignende, hva er den enkleste måte å tappe slangene for vann uten for mye søl på Hardwaren? :p

Og det lureste er vel å fylle på mer "guffe" når pcen er av? eller på?

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Ingen av dem er 100% for og skjekke nøyaktig temp. må du legge ved en egen sensor som legges mellom CPU og blokk

kjøpte meg en spark7+ en gang , den hadde en sånn måler men ikke noe disp. så den målte temp og styrte vifta der etter.

så en sånn liten sensor hadde vært det meste nøyaktige. shoot me if i'am wrong.

mener og tror at Cpu temp måleren er i midten av socketen på Hk ?

så denne vill ikke være så nøyaktig i det tilfelle

Endret av Sir_cruz
Lenke til kommentar

Unasett hva som er riktig eller feil så har det værtfall skjedd noe, det jeg likte mest var at cpu steg så lite i load, det ble jeg veldig overrasket over.

Får håpe at jeg aldri får lekk værtfall :)

Edit: Er det foresten mulig å få kjøpt den Kjølevæska som følger med Big water settet? skulle gjerne hatt en flaske til eller noe, likte nemlig den kjølevæska :p

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

nor jeg tappet vannet i mitt sett for cpu blokk skulle sendes i retur(sprekk i plexi).

da flytta jeg pumpa som jeg har nede over i en isboks(tom selfølgelig) å løsna INN nippelen.. så starta jeg pcen å lot pumpa stå å gå til den hadde pumpa alt vannet ut ca 30sec....

til slutt ligger det kun noen dråper runt i blokkene....

Lenke til kommentar
Unasett hva som er riktig eller feil så har det værtfall skjedd noe, det jeg likte mest var at cpu steg så lite i load, det ble jeg veldig overrasket over.

Får håpe at jeg aldri får lekk værtfall :)

Edit: Er det foresten mulig å få kjøpt den Kjølevæska som følger med Big water settet? skulle gjerne hatt en flaske til eller noe, likte nemlig den kjølevæska :p

Du kan bare bruke destilert vann også denne bare du trenger grønn vis ikke må\burde i allefall bytte ut allt vannet ;)

edit : http://www.frozencpu.com/scan/se=Water%20C...enu_search.html

Endret av Sir_cruz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234
Er det noen muligheter for at temp.måleren til CPU måler feil?

Jeg har TT BigWater, men temp. ligger på over 40 grader.

Jeg er helt sikker på at alt er koblet rett, og; ja jeg har hatt på kjølepasta!  :p

Har fått et datafirma til å se på monteringen min, og de såg ikke noe feil i det.

Bare varm cpu!  :ermm:

noen tips til hva som kan være galt?

For det første er nok ikke 40 grader så galt, hvis den faktisk er det. Men sensorene på hovedkortet er stort sett søppel uansett, og kan vise vanvittig feil. Av og til hjelper det å flashe til en nyere bios, men ofte ikke. En 10-15 grader over romtemp må man ofte minst regne med. Antageligvis har du montert alt rett, og temperaturene må man ofte ta med et trilleborlast salt. Kjøp deg et ordentlig termometer hvis du vil ha temperaturer. ;)

Når jeg hadde viftekjøling så låg CPU på rundt 30 grader, men etter jeg monterte vannkjølingen så steg tempen med rundt 20 grader. Det er vel ikke vanlig?, at CPU blir varmere med vannkjøling enn med viftekjøling??

Jeg kan ikke fatte hva som kan være feil. Har pratet med mange "dataeksperter" nå, men ikke en eneste av dem kunne forstå hva som kan være galt.

Får jeg det ikke til, så selger jeg hele dritten og monterer viftene igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...