Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har pittesmå luftbobler inne i cpublokka, men disse står bom stille, vil det si at vannet ikke flytter seg, eller er det ingen måte å finne ut dette på uten flow indicator? *dum* hehe

Hva er vannnivået i pumpen din?

Vannivået ligger 3-4 mm under topp.... ligger jevnt på 41 grader på cpu mot 55 med luftkjøling, så jeg regner med ting er som de skal. bortsett fra at jeg ikke har 100% luftfritt sysstem da...

Lenke til kommentar

skule gjerne hatt en slik albue(tror jeg) så jeg kan få slangene rett ned og ikke rett ut av radiatoren, har sett litt på de hos microplex, men er ikke sikker på hvem av dem som passer...

 

edit: eller de på komplett, trodde ikke at de hadde det der, men fant det nå...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Har pittesmå luftbobler inne i cpublokka, men disse står bom stille, vil det si at vannet ikke flytter seg, eller er det ingen måte å finne ut dette på uten flow indicator? *dum* hehe

Hva er vannnivået i pumpen din?

Vannivået ligger 3-4 mm under topp.... ligger jevnt på 41 grader på cpu mot 55 med luftkjøling, så jeg regner med ting er som de skal. bortsett fra at jeg ikke har 100% luftfritt sysstem da...

Tror det samme skjedde med meg også. løste problemet med å legge dataen på siden litt, mens den sviver. Da forsvant luft boblen.

Lenke til kommentar

i dag , 2 uker etter at jeg hadde satt den inn så jeg noe grønnt på Skjermkortet :omg:

 

Mindre ålright tengte jeg , det hadde drøppt en dråpe ned i natt mens den ikke sto på (fra CPU blokka)

 

så nå vurdere jeg og LIME eller bruke et annet middel til og få det skikkelig på plass, anbefalninger ?

 

syntes det var litt rart jeg da. så nå har jeg laget et lite ''Kar'' DVS. at jeg brukte det hvite greiene som BigWater var pakket inn i skjerte av et stykke , hula det ut og putte bomull oppi :)

 

så satt jeg den der det var litt grønnt

 

tok vekk det grønne med en våt q-tips vis det var noen som lurte og får ikke og glemme bomulla ;)

Lenke til kommentar
Ok, nå er settet i hus, er det bare hos meg settet lager en litt irriterende "knirkelyd" på laveste viftesetting? (lager lyden med høyere rpm også, men da blir den overdøvd av sus). Eller er slikt noe man bare må regne med på ett billig sett?

 

AtW

Ingen lyd her... :)

Så vifta lager absolutt ingen lyder når den går rundt? (må gasnke nærme inntil, uten andre lyder i nærheten for å høre)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Å diskutere lydnivå på en vifte er litt vanskelig gutter. Smaken er som baken vet dere, og opplevd støy fra en vifte kommer an på masse små detaljer, både akustikk der vifta står, andre støykilder osv.

 

Og i tillegg kommer individuelle oppfatninger av hva støy er.

 

(må bare nevne i denne sammenheng en kjenning som sover i et rom der det står et kabinett med to delta vifter, og ikke lar seg afisere av dette)

 

Når det gjelder min subjektive mening om BW settet så vil det komme an på hviken maskin jeg skulle komme til å sette det i.

 

Serveren:

Masse harddisker og et par tre kabinettvifter. BW lager ikke lyd i det hele tatt.

 

HTPCen:

En stillegående 120mm på psu og 12dB papst på cpu. BW er hørbar, men på laveste nivå er den omtrent som den jeg har i psu, ergo den forårsaker *litt* mer støy.

 

DrE

Lenke til kommentar

Prøvde å sette det opp nå. Sto "do not overtighten screws" tusen steder i manualen, så jeg skridde det med fingeren til jeg ikke klarte mer (uten å klamme kjempehardt og få litt fingersmerter). Men når jeg skulle ta de av satt det som ett hel*ete. Måtte brukke skiftøkkel for å få de av. Er dette for hardt? Så ikke ut som slangen hadde tatt noe skade, men det var tydelig merker i slangen når jeg tok den av. Noen eksperttips til en nybegynner?

 

AtW

Lenke til kommentar
Prøvde å sette det opp nå. Sto "do not overtighten screws" tusen steder i manualen, så jeg skridde det med fingeren til jeg ikke klarte mer (uten å klamme kjempehardt og få litt fingersmerter). Men når jeg skulle ta de av satt det som ett hel*ete. Måtte brukke skiftøkkel for å få de av. Er dette for hardt? Så ikke ut som slangen hadde tatt noe skade, men det var tydelig merker i slangen når jeg tok den av. Noen eksperttips til en nybegynner?

 

AtW

det samme skjedde meg også, jeg bare fant en fastnøkkel og skrudde den av, ingen skade skjedd, den lekker ikke eller noe...

Lenke til kommentar
Prøvde å sette det opp nå. Sto "do not overtighten screws" tusen steder i manualen, så jeg skridde det med fingeren til jeg ikke klarte mer (uten å klamme kjempehardt og få litt fingersmerter). Men når jeg skulle ta de av satt det som ett hel*ete. Måtte brukke skiftøkkel for å få de av. Er dette for hardt? Så ikke ut som slangen hadde tatt noe skade, men det var tydelig merker i slangen når jeg tok den av. Noen eksperttips til en nybegynner?

 

AtW

det samme skjedde meg også, jeg bare fant en fastnøkkel og skrudde den av, ingen skade skjedd, den lekker ikke eller noe...

kanskje lurt å kutte av den flatklemte biten av slangen før du fester den på ny.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234

Er det noen muligheter for at temp.måleren til CPU måler feil?

 

Jeg har TT BigWater, men temp. ligger på over 40 grader.

Jeg er helt sikker på at alt er koblet rett, og; ja jeg har hatt på kjølepasta! :p

 

Har fått et datafirma til å se på monteringen min, og de såg ikke noe feil i det.

Bare varm cpu! :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234
microsaft: ja det kan hende biosen din er buggy, bare flash bios så skal den vise korrekt ;)

 

 

Men jeg sølte litt da jeg bygde inn settet, og nå skal jeg kjøpe meg gpu brikke... vet noen hvor jeg får tak i mer av den vesken? Den som fulgte med altså :D

det har jeg prøvt..

har også prøvt å oppdatere biosen, men det gav heller ikke andre resultater..

 

noen andre tips? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...