Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte meg et Thermaltake BigWater vannkjølingssett da komplett nylig hadde tilbud på det. I settet er det bare en CPU-blokk.

Jeg er ikke sikker på om jeg skal ha vannkjøling på skjermkortet, for jeg har jo en AC VGA Silencer på det fra før, men hvis jeg bestemmer meg for det, kan jeg jo bare kjøpe en Thermaltake VGA Waterblock Universal.

Men hovedkortet mitt (et Abit NF7-S v2.0) vil jeg vertfall vannkjøle. Vifta som sitter på det er helt klikk, og høres ut som masse kniver oppi en foodprosessor, i et minutts tid etter at jeg har startet opp maskina.

Jeg tenkte da på en AC vannblokk, chipset, "twinplex". Passer denne blokken til hovedkortet mitt? Og passer den til AMD 64 socket 939 hovedkort, som jeg kanskje skal bytte til om en stund?

Slangene på BigWater-settet er 5/16", så jeg lurer på om jeg kan bytte ut niplene på denne chipset-blokken med 2 Slangenippel, messing, 1/8"BSPx5/16"ID?

Men egentlig veit jeg ikke om jeg gidder engang... Prisen blir jo helt sinnsyk! Med frakt kommer denne bittelille chipset-blokken på 577,50 kr!

Tenkte også litt på å lage blokk selv, men den tanken har jeg slått fra meg.

Endret av flybikesbmx
Lenke til kommentar

hm.. var så glup at jeg bestilte 3 vannkjølingssett jeg :D

1 til en kompis

2 til meg.

når settet tross alt var billigere enn en ny blokk alene så hvorfor ikke få med litt annet :p

men så kjøpte jeg det også med tanke på at jeg sikkert kom til å få blod på tann og lage noen egene komponenter snart :)

Lenke til kommentar
Det ser bra ut det der , men jeg ville da spandert på meg ny pompe i allefall , kansje en ny radiator også

Det hadde i allefall vært det beste

Jeg glemte visst å si at jeg har bestilt 2 sett.

Har tenkt å kjøre med 2 radiatorer og 1 pumpe.

Det var jo en annen her på forumet som brukte et slikt oppsett med meget gode resultater. Han hadde også brukt den ekstra CPU-blokka på skjermkortet.

Jeg har lett en god stund nå uten å finne posten hans med bilder og screenshots, kan noen gi meg link?

Dessverre tror jeg den ekstra CPU-blokken rett og slett er for stor til å kunne brukes på hovedkortet. Eller tror dere det går?

Etter å ha sett temperaturene hans ser jeg ikke noen grunn til å kjøre et eget sett for CPU og det andre for hovedkort og skjermkort. Jeg tror faktisk det vil gi høyere temperaturer, men tar jeg feil?

Endret av flybikesbmx
Lenke til kommentar
Det ser bra ut det der , men jeg ville da spandert på meg ny pompe i allefall , kansje en ny radiator også

Det hadde i allefall vært det beste

Jeg glemte visst å si at jeg har bestilt 2 sett.

Har tenkt å kjøre med 2 radiatorer og 1 pumpe.

Det var jo en annen her på forumet som brukte et slikt oppsett med meget gode resultater. Han hadde også brukt den ekstra CPU-blokka på skjermkortet.

Jeg har lett en god stund nå uten å finne posten hans med bilder og screenshots, kan noen gi meg link?

Dessverre tror jeg den ekstra CPU-blokken rett og slett er for stor til å kunne brukes på hovedkortet. Eller tror dere det går?

Etter å ha sett temperaturene hans ser jeg ikke noen grunn til å kjøre et eget sett for CPU og det andre for hovedkort og skjermkort. Jeg tror faktisk det vil gi høyere temperaturer, men tar jeg feil?

http://forum.overklokking.no/index.php?sho...ic=349118&st=80

Lenke til kommentar
du ser det er et trinn på blokka under , den skal sto med trinnet mot der det ikke er noe cpu , vis du skjønte det , og for all del når du fyller på systemet ikke ta av den gummi dritten på toppen av pompa...

Da vill den begyne og lekke :S jeg skal lime den på jeg så det ikke skjer , vis ikke kjøper jeg ny pompe , hehe

Alt om sokkler står i brukerhond boken

Jeg tokk at mine....så når jeg var ferdig bare tokk jeg på de klemmene som følgte med. Det er tett som bare det!

Lenke til kommentar
hm.. var så glup at jeg bestilte 3 vannkjølingssett jeg :D

1 til en kompis

2 til meg.

Var jeg deg ville jeg kjølt CPU med det ene settet

Chip og GPU med det andre :)

hadde vært nice

nettopp det jeg hadde tenkt, men hadde tenkt å ha det i et system da ;) ikke to adskilte... slik at hvis den ene pumpa skulle fucke seg eller stoppe så har jeg en backup ;)

Lenke til kommentar
du ser det er et trinn på blokka under , den skal sto med trinnet mot der det ikke er noe cpu , vis du skjønte det , og for all del når du fyller på systemet ikke ta av den gummi  dritten på toppen av pompa...

Da vill den begyne og lekke :S jeg skal lime den på jeg så det ikke skjer , vis ikke kjøper jeg ny pompe , hehe

Alt om sokkler står i brukerhond boken

Jeg tokk at mine....så når jeg var ferdig bare tokk jeg på de klemmene som følgte med. Det er tett som bare det!

Det er ikke de jeg snakker om , jeg har av en eller annen merkelig grunn fått en propp på toppen av min BigWater pompe, snakker ikke om de 2 sorte hettene men en gjenmomsiktig stor hette på metal plata

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...