Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den bruksanvisningen suger ganske hardt syntes jeg , men testet dere den før dere satt den på `? eller gadd'' dere ikke det ?

Jeg har stresset ganske masse nå :p dette tar enkelt og greit lang tid , finne ut hvor jeg skal sette alt osv.

Når dere testet den vis dere gjorde puttet dere vann i pompen så den var full , helte det ned i slangene så koble på ''tanken'' og fylle på + at dere slo på systemet ?

hadde dere på HK uten cpu ?

trenger nemmelig 3 pins greia på HK'et

dette ble mange spm :)

Lenke til kommentar
Den bruksanvisningen suger ganske hardt syntes jeg , men testet dere den før dere satt den på `? eller gadd'' dere ikke det ?

Jeg har stresset ganske masse nå :p dette tar enkelt og greit lang tid , finne ut hvor jeg skal sette alt osv.

Når dere testet den vis dere gjorde puttet dere vann i pompen så den var full , helte det ned i slangene så koble på  ''tanken''  og fylle på + at dere slo på systemet ?

hadde dere på HK uten cpu ?

trenger nemmelig 3 pins greia på HK'et

dette ble mange spm :)

Jeg målte opp ønskede slangelenger, kuttet opp, pg monterte settet i en balje. slik det i praksis kom til å stå montert i kabinettet mitt. Så prøvekjørte jeg settet i 24 timer med batterivann for å avsløre evnt. lekasjer. Jeg moddet en gammel strømforskyning for å feede pumpen med strøm.

Før jeg startet systemet fylte jeg tanken fullt opp, og etterfylte når væsken begynte å sirkulere rundt i slangene. Funket godt for meg.

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
er det noen spesiell måte man skal kutte opp slangene med?

må de bli helt rette ?

lurer litt fordi jeg har hørt at det følger med lang slanger til BW, men er det noen spesiel måte å kutte slangene på?

ble en del spm. men men....

Så rett du får til, selv brukte jeg saks.

Lenke til kommentar
Kan det brukes vanlig kjølevæske til bil på disse settene som er til data?

Det er lite å hente på å bruke kjølevæske for bil, men hvis det enda selges batterivann på bensinstasjonen så er det et godt utgangspunkt.

Batterivannet er som kjent rent og sterilt.

Men, når det er sagt: det følger jo med væske i settene så du trenger ikke tenke så mye på dette.

DrE

Lenke til kommentar

Tanken min lekker for f**n i toppen der den gummi greia er... den blir våt og da lekker den :realmad:

Og enda en ting....

HK mitt vill ikke starte... alle lysene lyser men ingen ting vil slå seg på

det skjer ingen ting vis jeg trykker start knappen inn... alle lysene lyser med en gang jeg slår på strømforsyningen.

så jeg sitter nå på min laptop så jeg er ikke så sur nå som jeg kommer meg på nett uansett ;)

men jeg trenger hjelp uansett :cry:

Lenke til kommentar

dette er sikkert blitt spurt om en del ganger før men fant det ikke helt som jeg har tenkt å spørre. jeg vurderer å kjøle både CPU og GPU(kobles paralellt), og for å gjløre dette vurderer jeg å bytte ut radiatoren med en dobbel så stor. altså en med plass til 2 stk. 120mm vifter. det som er spørsmålet er om vannpumpa vil klare dette ?

jeg vurderer å kjøpe en GPU vannblokk hos www.digitalimpuls.no av typen AC. noen tanker om denne blokken ?

Epz.

Lenke til kommentar

ser psdata har tatt inn masse fete ekstra utstyr til tt bigwater kittet som fks. flow indikator\ temp greier osv...vert å ta en titt www.psdata.no

di har også tatt inn den aquarius 2 blokka eller hva den no het..

vet ikke om dette har vert oppe før..men legger det no til =)

Lenke til kommentar
ser psdata har tatt inn masse fete ekstra utstyr til tt bigwater kittet som fks. flow indikator\ temp greier osv...vert å ta en titt www.psdata.no

di har også tatt inn den aquarius 2 blokka eller hva den no het..

vet ikke om dette har vert oppe før..men legger det no til =)

Kjempe bra. Da blir det nok en bestilling fra meg hos psdata om ikke lenge. Vil ha den flow meter og temp leseren.

Lenke til kommentar

40 grader på Load

med minimal vifte hastihet på 120mm TT fan (på radiatoren)

jeah , ganke fornøyd hadde kansje sett mye mye forbedringer med full fan speed men det er jeg ikke så opptatt av bare den er veldig lyd løs :)

den ble ikke veldig men den ble ganske lydløs :w00t:

så dette kan jeg leve med ;)

Må ha pompen på utsiden da... Den lekker :ermm: i toppen ved gummi knotten

det lekker faktisk i mellom den kansje jeg har for mye vann ? men det skal ikke skje uansett syntes jeg :hrm:

Lenke til kommentar

Hei..Har nå endelig fått mitt bigwater sett, men det er et par spørsmål jeg lurer på..

Hvilken av de to festebrikkene skal jeg bruke til socket 939?

Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal fylle opp systemet og kanskje hordan jeg får luftet det, er ganske grønn på dette med vannkjøling..Så hadde vært fint med litt hjelp..

Og hvilken vei skal cpu blokka stå?

Takker for alle svar ;)

Endret av Mogge_
Lenke til kommentar

du ser det er et trinn på blokka under , den skal sto med trinnet mot der det ikke er noe cpu , vis du skjønte det , og for all del når du fyller på systemet ikke ta av den gummi dritten på toppen av pompa...

Da vill den begyne og lekke :S jeg skal lime den på jeg så det ikke skjer , vis ikke kjøper jeg ny pompe , hehe

Alt om sokkler står i brukerhond boken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...