Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Faen, sitter her nå og bygger pc. Bygger i et Lian Li PC6277B og skal montere radiator øverst som skal være anbefalt. Men, jeg har lest(tror jeg) alle sidene i denne tråden, og har ikke lest om noen som har nevnt at skruene som skal holde fast radiator m/vifte til kabinettet er for korte. De stikker jo så vidt gjennom jo. Jeg har ikke nubbsjangs til å få feste mutterne på oversiden av kabinettet. Dette er virkelig talentløst fra Thermaltake sin side syntes jeg. Er det virkelig ingen andre som har støtt på mitt problem ? Må jeg virkelig stikke på Maxbo imorgen og kjøpe lengre skruer :cry:

 

EDIT: Skal prøve en nødløsning her nå. Feste vifta på undersiden og montere den i original skruene, og at den blåser fra undersiden og gjennom radiatoren altså opp og ut, og fester så radiatoren på oversiden med litt mindre skruer som fulgte med kabinettet.

Noen som har noen formeninger om denne løsningen ? :p

De skruene som er til cpu-feste er mye lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hva skulle jeg festet blokka med da ? De jeg har prøvd å feste radiator med er ikke lange nok til å gå gjennom hovedkort og opp for å feste på oversiden så da er jeg like langt...

 

Anyhow, tror du jeg gidder å nappe ut masse ledninger og dismounte hovedkortet pga av dette... Nope...

Hvilken socket du har da?

 

Har du 754 eller 939 så bruker du bare 2 skruer. Har du socket A bruker du ingen.

Lenke til kommentar

Så langt har jeg kommet. Alt av ledninger er koblet nå, har bytta skjermkortvifta mot en AC ATI4, og fått på blokka +++ Eneste som gjenstår er å få til den pokkers vannkjølingen, men det funker jo dårlig når jeg ikke får feste radiatoren :wallbash: Er snakk om kanskje 0,5cm lengre skrue så hadde det gått. Stikker på Maxbo imorra og kjøper lengre skruer og skiver. :sleep:

post-224-1105744517_thumb.jpg

Lenke til kommentar

hm.. komplett.no selger settet til en enda bedre pris enn det psdata gjør, derfor har jeg tenkt til å kjøpe to sett... så noen som har noen formening om hvordan dette bli?

 

pumpe1 --> radiator1 --> CPU-blokk --> radiator2 --> pump2 --> CPU-blokk(blir brukt som vga blokk) --> pumpe1

 

kommer dette til å funke bra tror dere eller må jeg ha en annen pumpe eventuelt?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva som er problemet angående å feste radiatoren i toppen. Det fulgte jo med egne skruer som er beregner til å feste radiatoren med, og ikke noe annet. Så hvorfor bruker du ikke disse? Har du tenkt å ha viften yterst, så radiatoren, i så fall kan jeg skjønne problemet...

Vifta skal på undersiden i toppen på mitt kabinett og så radiatoren under der igjen. Skruene jeg da må bruke er skruene som holder vifta. Disse må igjennom fra yttersiden av topp, gjennom vifta og så skrues i radiatoren. Det vil ikke funke... Trust me jeg har prøvd. Sånn enkelte fester den er forskjellig fra person til person og kabinett til kabinett egentlig. Om du vet hvilket kabinett JEG snakker om å vet hvordan det er bygd, så hadde du kanskje skjønt tegninga... :whistle:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva som er problemet angående å feste radiatoren i toppen. Det fulgte jo med egne skruer som er beregner til å feste radiatoren med, og ikke noe annet. Så hvorfor bruker du ikke disse? Har du tenkt å ha viften yterst, så radiatoren, i så fall kan jeg skjønne problemet...

Vifta skal på undersiden i toppen på mitt kabinett og så radiatoren under der igjen. Skruene jeg da må bruke er skruene som holder vifta. Disse må igjennom fra yttersiden av topp, gjennom vifta og så skrues i radiatoren. Det vil ikke funke... Trust me jeg har prøvd. Sånn enkelte fester den er forskjellig fra person til person og kabinett til kabinett egentlig. Om du vet hvilket kabinett JEG snakker om å vet hvordan det er bygd, så hadde du kanskje skjønt tegninga... :whistle:

Hvis det ikke går fester du den bare i den 120mm vifta bak i kabinettet.

Lenke til kommentar
hm. men vil da tro at den pumpa må jobbe ganske tungt da... så isteden for å slite ut den ene så kjører jeg 2 stk (har plass til det så skader ikke) men den rekkefølgen kommer til å fungere fint?

hmm mulig det kan gå...

 

jeg ser for meg veldig stress med påfylling osv å evt tapping av systemet.

 

1:det opptar begge vifte konktaktene på hovedkort

2:stress med påfylling

3:dobbelt opp med støy fra pumpen...jeg hører den men det er ike plagsomt men spørs hvordan det blir med 2 stk..(vibrasjons fester bruk det! )

4:blir jævlig mye slanger å tar mye plass.

 

men vis du har god plass osv så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal prøve det..

 

kom med detaljerte bilder av montering å oppsett samt rekkefølgen i kabinettet da i form av bilder nor du har montert settene å temps =)

 

lykketil :thumbup:

Lenke til kommentar

er jo ikke nødvendig å ha vifter på hovedkortet når man har så lekker viftestyring vettu ;)stress med påfylling?trenger jo bare fylle i en av pumpene. vibrasjon skal nok være null niks problem der finner jeg enkelt en løsning

 

og blir ikke så mye slanger når jeg skal ha de rundt om i kabinettet og ikke på kryss og tvers. skal legge det meste ganske lite synlig (når det gjelder ledninger)

faktisk så vil det bli ferre ledninger for meg.. jeg må bytte ut 3 av viftene med 2 fra dette settet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...