Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fronten

 

Og igjen, den avstanden jeg har mellom Radiatoren og Kabinettet er utrolig viktig. Som jeg sa i sted, festet først bare med Borrelås tape rett på kabinettet og klaringen ble da noen millimeter. Tempen ble 10 - 12 grader høyere enn med noen CM avstand.

 

Og til de som lurer så er avstandsstykkene 3.5 til 5"1/4 adaptere som var til en gammel Stream Tape stasjon. Og de er festet med 3M Borrelås tape. Sitter som F***

post-224-1105301809_thumb.jpg

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
hvor masse støy er det på radiator vifta ?

og er det bra og kjøre igjenom 3 blokker eller er det ikke ''bra nok'' anlegg ?

 

skal ikke klokke noe serlig

 

2800 p4 @ 3000-3200 skal den ligge på

Det er ikke mye støy om man ikke øker noe særlig over 1700 RPM. 3 blokker? Hmm. Tror ikke det har så mye å si. For man vil vel kjøre fra Radiator til CPU blokk, så til brikkesett og GPU. Bakdelen er jo at det oppvarmede vannet fra CPU vil gå gjennom disse blokkene. Men sånn totalt sett så tror jeg ikke det har så mye å si for den totale kjøleevnen til CPU. Vannet kommer jo fra siste blokka som er GPU eller brikkesett og inn i tanken, hvor det på beste måte vil gå rett til radiator for nedkjøling igjen.

Lenke til kommentar
OCMax... Pcen din er helt sykt god, men det er en ting som mangler: Hvor er gfx kortet ditt? Venter du på X850XT PE?

Har "bare" et Radeon 9800 Pro som du ser. Jeg føler ikke at jeg trenger noe bedre enda. Men har spekulert i å kjøpe et nVidia 6800LE og Softmodde det til 6800GT og overklokke det litt. Men føler faktisk ikke at jeg har så veldig lyst til å bruke penger på det akkurat nå.

Lenke til kommentar
Får mitt Lian Li PC6077B om en uke. Noen som vet om jeg plasserer radiatoren i bunn om det vil komme ekkel vibrasjonsstøy fra radiatoren som går videre i kabinettet ? Vil ikke montere den i topp da jeg vil få blåst varmluft ut derfra så jeg skal bare ha en vifte der. Eventuelt om jeg bare skal skru fast radiatoren ved siden av hovedkortet da det er mye ledig plass der.

 

Noen bra forslag ? :hmm:

pc6277b_back.jpg

 

Hvis du borer to hull over viftehullet (for niplene) så kan du kanskje ha radiatoren på baksiden av kabinettet? Ser ut som om det kanskje er plass til det. En ting som irriterer meg med en såpass perfekt kabinettprodusent som Lian Li er at det ikke går ann å laste ned .pdf eller lignende med eksakte utvendige og innvendige mål, slik at det går ann å planlegge slike ting på forhånd.

 

DrE

Lenke til kommentar

Men jeg vil helst ha alt innvendig... Ok, here's the deal. Det kabinettet er laget for å montere radiator i topp. Dette skjønner jeg egentlig ikke. Man vil jo at radiatoren skal være kaldest mulig og det blir den neppe i topp. En annen ting er at det blir foreslått og suge luft utenfra og inn. Da suger man luft rett ned på radiatoren som så blir varmet opp sammen med resten av den varme luften som flyter rundt i toppen. En annen kar foreslo å snu vifta slik at man "suger" luften ut, men det vil gi veldig dårlig kjøling av radiator som allerede er ugunstig plassert og får varm luft opp undenifra. Skal man kjøle en sak med vifte så skal man blåse rett på den, ikke prøve å suge den varmeluften vekk fra den. Det hjelper lite....

 

Derfor jeg har et dilemma. Det meste gunstige de kunne ha gjort med det kabinettet er å beholde alle vifteplassen som er nå, men også fikse en vifteplass i plexivinduet litt til høyre og langt ned. Der kunne man montert radiatoren som suger kald luft inn, så har man vifte som suger luft inn i front som kjøler harddisker, så en bak som blåser varm luft ut og en vifte i topp som også blåser varm luft ut.

 

How hard can it be :cry:

Lenke til kommentar

Det er helt klart, dersom du skal ha optimal kjøling av vannet som passerer radiatoren så må ikke lufta som blåses gjennom radiatoren allerede være varmet opp av resten av koponentene i kabinettet.

 

Radiatoren bør aller helst stå såpass fri at det er minst mulig motstand fra andre ting enn radiatorfinnene selv, og lufta bør ha fri passasje både forran og bak radiator.

 

Dog, når du har som krav at alt skal inn i kabinettet så må du evt da "rute" lufta slik at den ikke blir oppvarmet eller hindret på sin vei inn i kabinettet, gjennom radiatoren og ut av kabinettet. Dette er ikke nødvendigvis enkelt...

 

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...