Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arg! OK:

Denne:

AC vannblokk, aquagrATIx, X800 = 629kr

Eller denne:

Zalman vannblokk, GPU (ATI og NVIDIA) = 295kr

 

(copy paste)

 

Er en del som skiller disse i pris.. Vil 350w være for lite til å holde systemet mitt gående(i tillegg til gpu kjøling)? Har:

1stk 160gb 7200rpm hdd

1stk a64 3400+

1 stk cdrw/dvd(combo)

1stk x800pro @ x800xt pe

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar
Da har jeg drevet med kjølingen siden 4-5 og avsluttet for en time siden. Klarte å lure alt inn i kabinettet, så nå er jeg veldig fornøyd. Varierende temperaturer, men det ligger mellom 30 og 37. Det jeg er redd for nå er lekkasje og at slangene brekker seg, slik at vannet ikke kommer igjennom.

Fy faen så rotete! har du brukt ALL slangen eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Da har jeg drevet med kjølingen siden 4-5 og avsluttet for en time siden. Klarte å lure alt inn i kabinettet, så nå er jeg veldig fornøyd. Varierende temperaturer, men det ligger mellom 30 og 37. Det jeg er redd for nå er lekkasje og at slangene brekker seg, slik at vannet ikke kommer igjennom.

Fy faen så rotete! har du brukt ALL slangen eller?

Nesten alt, ja. Får kappe den litt.

Lenke til kommentar

off i mårra skal jeg ta utav min blokk...

sliter med lekasje i den ene nippelen..

elelr jeg trur det er litt sprukket i plexi gjengene så det svetter litt ut det...

skal se hva jeg kan få til med litt gjennomsiktig silicon gjenge teip osv...

gjør alt for det ikke skal leke nå ass.............

 

å mens jeg er her.. jeg har jo også gpu kjøler på mitt 9600pro som jeg ønsker å klokke litt..... men jeg har merka at rammen blir så veldig varm nor jeg tar på den altså...

 

kan det hjelpe på med klokkingen vis jeg monterer skikkelige ramsinks så termisk lim får å feste de...

jeg vurderer å kjøpe den pakken de har på microplex 8stk kobber brikker til 89,-

noen som har erfaringer med disse brikkene ?

Lenke til kommentar

Fått mitt BigWater sett og montert det i rekkefølgen Pumpe/Tank>Radiator>CPU>Pumpe/Tank. Har forøvrig montert Radiatoren oppå kabinettet, satt viften på andre siden av radiatoren, borret 2 hull oppå kabinettet til vanninnføringene på Radiatoren og har montert den der med avstandsstykker. Skal prøve å ta noen bilder etterhvert. CPU temp på 2700MHz og 1.65 Volt ved full last sank fra 57 grader med Thermaltake Venus 12 til rundt 45 Grader med Radiator Vifta på Minimum. Men nå kan jeg kjøre 1.55 Volt på 2700MHz og enda være Prime stabil. Kan også kjøre 2800MHz Prime stabilt nå. Greide ikke noe særlig over 2700 før.

 

Alt i alt er jeg kjempefornøyd. Anbefales :thumbup:

 

Det er dog utrolig viktig at radiatoren får rikelig med luft. Monterte den først bare med avstanden som borrelås tape ga meg oppå kabinettet. Noen millimeters klaring bare. Trodde det skulle holde når viften sugde luften. Men da kjørte CPU 10 - 12 Grader varmere. Med avstandsstykker sank den til det jeg har nå. Har vel 3 cm klaring Ca. Kan ikke se for meg at det blir noe særlig bra å montere en radiator inni kabinettet. Man trekker enten varmluft inn da, eller varmluft gjennom radiator. Uansett så blir det bare bakdeler med det. Og dessuten ville jeg gjerne ha alle mine kabinettvifter på sine plasser i mitt Chieftec dragon Midi Tower.

 

EDIT: På 2800MHz, 1.74 volt og Radiator Vifte på 1500 RPM så ligger jeg på ca. 52 Grader ved full last (Prime 95).

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Oisann! 2700mhz stabilt da eller? Jeg har akkurat lik cpu deg, så burde kanskje jeg også klare så mye! =)

Jeg har faktisk 2800MHz stabilt :) det skal dog nevnes at dette er av den mer overklokkervennlige 3400+ utgaven. Den er produsert i Uke 33. Og det sies at alle som er produsert fra Uke 32 og utover er meget overklokkbar. Og plasseringen på Radiatoren min er omtrent optimal. Dessuten skal det nevnes at jeg enda kjører like mange kabinettvifter som før. 2 Innsug, 2 avtrekk, 1 som blåser på Spenningsregulator til CPU +++. Det er fortsatt utrolig viktig å ha en vel ventilert kasse selv om man kjører vannavkjøling på Prosessoren. Men man slipper jo en eventuell hylende CPU vifte på langt over 3000 Rpm :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...