Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor kobler man til pumpen, egentlig? Ser det står "12v 3-pin connector", og en molex har 4.

lurer på om ikke det er meningen at den skal kobles på hovedkortet i plassen til en eller annen vifte.. kanskje du kan se hvor fort den går da?

 

Jeg har i allefall koblet den i en 3-4 pins overgang til molex...

Lenke til kommentar

jeg har tt bigwater.. som dere sikkert vet =)

 

ang pumpen som dere snakker om.. om det er meningen å koble til HK eller psu.. både ja å nei.. vis man har en leding på HK så hvorfor ikke ? ja man kan lese av rpms på pumpa min kjører på 2780... det er ikke noe sikrere på noen måte å koble den til 4pins kontakt pga pumpa trekker svæært lite strøm

 

men til bake til mitt poeng:

oppsett:

 

Tankpumpe---> radiator----->CPU---GPU---tank....

 

 

jeg har veldig lyst å montere radiatoren på toppen av mitt kabinett slik at nipplene peker NED.

 

min luft som kjøler raddis er oppvarmet kabinett luft å vis jeg monterer på denne måten som jeg har vist vil jeg kunne utnytte frisk luft uten at det på noen måter vil påvirke kabinett tempen...

 

spørsmålet mitt er da om pumpa klarer å løfte vannet fra bunn av kabinettet til toppen av kabinettet.

kabinettet er ett chieftec dragon medium tower....

 

altså denne løsningen hadde jeg tenkt å bruke

 

håper det var ok at jeg brukte bilde til CSSSk ellerhva du nå kalte deg :whistle::yes:

post-224-1105120127_thumb.jpg

Endret av Margarus
Lenke til kommentar

jeg har min gule prikk på blokka i venstre hjørne nede..

jeg tenkte ikke på den nor jeg monterte..

 

alle anbefalte ikke å bruke det vanlige feste klemma til amd som man presser nedpå sokkelen.

jeg brukte dne å den sitter veeeldig hardt å god presset til cpu så den rikker seg ikke ??

 

hva er gale med den.... jeg brukte den for jeg ikke hadde 4 feste hull hadde heller ikke giddet å ta av hk osv.. nor den andre måten funka fint :p

Lenke til kommentar

har montert mitt sett i mitt splitter nye shark kabinett, og må si alt passer perfekt. alle vannkjølingskomponentene har egne skruehull etc.

 

dog har jeg ikke fått bootet enda. joda maskinen starter. skjermen reagerer ikke. ikkenoe lukt av brent plast/whatever pluss at jeg har sjekket en del rundt i kabinettet og finner ingen vanndråper. jeg var også ganske forsiktig når jeg monterte.

har epox 4pca3+ og der er det som kjent en debugger(sånn LED greie som viser en hex code) og denne stopper på AF som ikke er en debug kode i det hele tatt ifølge manualen.

er det kanskje bare litt vann som har lagt seg et sted og bare lager forstyrrelser, og blir bra om det tørker? som sagt, er ikkenoe brent inne i kabinettet. har vært borti slikt før, med at noen glemte en standoff i kabinettet og det ble "midlertidig kortsluttet" men funket etterpå.

 

den eneste forandringen av oppsettet mitt etter installeringen av BW er at jeg har fjerna de jumperne på et eller annet audio greier på HK for at jeg skulle kunne ta i bruk det som fulgte med kabinettet.(er audio foran på kabinettet) men finner jo ikke de jumperne igjen, jeg tror jeg mista dem under sofaen på rommet. har leita en stund men finner ikke. sannsynlig at dette kan være feilen?

Lenke til kommentar

det er løsning i den boka som følger med som beskriver hvordan du gjør det med 80mm. dette er da bare å feste den med en festeøre på radiatoren utenpå.

 

mitt uhell beskrevet lenger opp var ikke annet enn at en IDE kabel nappet ut RAM brikken så fort døra var på plass. dette er rettet på selvfølgelig.

 

temp? ikke at jeg bryr meg om det hadde vært 70 grader, dette settet kjøpte jeg vel mest for syns skyld. everest viser 43 grader. nå har jeg imidlertid ikke tatt av gammel goop før jeg smurte på ny.

skal sies at den lå på 43 grader ca før også. men med et langt styggere utseende ;)

 

kan virkelig anbefale TT Shark som kabinett. kanskje ikke verdens beste løsninger, noen av dem er heller gamle, men "bundlet" med TT BW (eller det andre vannkjølingsettet dems) er dette knall. har alltid forestilt meg gruen med å fylle på og tømme, men med de enkle løsningene du får med dette kabinettet er det rimelig enkelt.

jeg valgte å ikke koble til den påfyllingstanken permanent, siden den faktisk er litt stygg og kvaliteten på plasten er latterlig.

dessuten syns jeg det burde være en UV LED i blokka, ikke en blå som ødelegger masse kul effekt :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...