Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jo være at når du tar opp blokka, så klæsjes kjølepastaen overalt, og det blir en kortslutning.

viss det har hendt, hva skal jeg gjøre da! btw: på msi led'en er det 4røde lys, som betyr: System power ON - LEDene vil bli stående i denne stillingen hvis prosessoren er defekt eller ikke installert korrekt.

 

tror jeg skal ha gjort alt riktig

 

edit: såg en mistenklig liten grå flekk på cpu, og det kan se ut som det er komt noen flekker på hk, er det mulig å fjerne med rødsprit uten å ødelegge no?

 

btw: skal blokken skrues hardt på??

Endret av GoBu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
wh1te: har du hull i bunnen av kabbiset? du burde i alelfall ha det, slik at luften som viften på radiatoren blåser har et sted å gå. hvis ikke vil dne miste veldig mye av effekten...

Viften min blåser utover, altså luften rundt i kabinettet. Om det er et problem, kan jeg alltids sette i en vifte eller to.

Lenke til kommentar
Leser om flere som satte blokka feil vei. ok, sitter med blokka fremfor meg nå og registrerer en gul prikk i det ene hjørnet av blokka. Skal den gule prikken være øverst i høyre hjørne eller nederst i venstre når blokka er montert på CPU ?

Hos meg endte den gule prikken nederst i HØYRE hjørne, og settet mitt kjører som bare det...

post-224-1105035832_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det har egentlig ikke noe å si hvilken vei blokka står, men i bruksanvisningen står det hvilken slange som skal gå til viften og hvilken som skal til pumpen, og da er det greit å vite hvilken vei blokken skal. Virker som det er mange som har gjort feil der.

Lenke til kommentar
skal heller ikke være noe problem hvilken vei blokka står på de forskjellige prosessorene, men noe du kanskje vil merke er at på AMD xp så kommer den til å krøsje med selve kanten på socketen, og da vil ikke hele CPU kjernen få kontakt med blokka.

Du seier noko der, jmfr OcShoot sin test av MachII

Bilde 5 og 6

 

svortevik:

Slangen blir aldri den samme etter å ha dratt den over ein nippel som er for stor, men det er ikkje noko farlig. Det er ein heilt kurant måte å gjere det på. Merk at metoden ikkje fungerer på slike "nymotens" hurtigkoplingar, kun vanlig nipplar som nr 1.

 

nipler.jpg

Lenke til kommentar

de greiene som skal bak på hovedkortet, hvordan skal de vær??

nå har jeg: plast,stoff,og metall-platene. skal disse strammes hardt? har lakt merke til at i midten bak går de over noen sånn pins... skal de gjøre det??? plz få noe svar

Endret av GoBu
Lenke til kommentar
svortevik:

Slangen blir aldri den samme etter å ha dratt den over ein nippel som er for stor, men det er ikkje noko farlig. Det er ein heilt kurant måte å gjere det på. Merk at metoden ikkje fungerer på slike "nymotens" hurtigkoplingar, kun vanlig nipplar som nr 1.

Så da må jeg bytte nipler uansett da om jeg skal gjøre dette på tt settet.

 

Skal bestille silikon slanger i morgen, så hadde et lite håp om at det skulle gå da, de er jo tross alt litt mer elastiske enn vanlige slanger.

Lenke til kommentar

Merk dere om det er noen av dere som smekker det sammen i rekkefølgen som er bak på selve esken som settet kom i. Der er bildet speilvendt :thumbup:

 

Menneh... Noen sier det har noe å si hvilken vei blokka smekkes på CPU og andre sier at det ikke har noe å si. Hva skal man tro på ? poke2.gif

 

EDIT: En siste ting. Det følger med en hvit kjølepasta med settet, men jeg har Arctic Silver 5 som jeg skal bruke på undersiden av CPU. Er det ikke bedre om jeg driter i den hvite guffa og heller smekker på med AC5 på toppen også ? :dontgetit:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Så da må jeg bytte nipler uansett da om jeg skal gjøre dette på tt settet.

 

Skal bestille silikon slanger i morgen, så hadde et lite håp om at det skulle gå da, de er jo tross alt litt mer elastiske enn vanlige slanger.

Tja, kanskje ikkje. Det er jo kun den delen av slangen som har vore over nippelen som vert ødelagt. På tross av at Big Water-slangen ser litt billig ut burde det gå bra. Slangen har ID 7,9mm og ein 3/8 nippel er 9,5mm <- liten forskjell mao.

 

Det virkar som om microplex har gått og lagt seg for kvelden, men eg trur at alle blokkene dei sel har 3/8 vanlig nippel (nr.1) utenom Swiftech sine.

 

Ein annan ting kan vere at nippelen til Big Water cpu-blokka kan muligens ødelegge ein silikonslange. Låsemutteren kan muligens skjere seg inn i slangeveggen. Dette kan forumet sin eigen silikonslangeekspert, Skrue, bekrefte eller avkrefte.

Lenke til kommentar
Menneh... Noen sier det har noe å si hvilken vei blokka smekkes på CPU og andre sier at det ikke har noe å si. Hva skal man tro på ? poke2.gif

det har noe å si for socket A, ellers ikke..

 

EDIT: En siste ting. Det følger med en hvit kjølepasta med settet, men jeg har Arctic Silver 5 som jeg skal bruke på undersiden av CPU. Er det ikke bedre om jeg driter i den hvite guffa og heller smekker på med AC5 på toppen også ?  :dontgetit:

 

hva mener du med undersiden/toppen av cpu? det skal vel helst bare kjølepasta MELLOM blokken og cpu-kjernen, altså på toppen av cpu, og på undersiden av blokken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...