Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Du får ikke noen feilmeldinger på skjermen?

Nei, skjermen rekker akkurat ikke å gå på før maskinen slår seg av.

 

Skal jeg bare løfte av blokken og sjekke cpu da? Trenger ikke bekymre meg for vann da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
du har ikke spart på kjølepastaen i allefall :)

men hvordan ser baksiden på blokken ut? er det kjølepasta på den også, et merke etter kjernen?

Jepp, full kontakt her i gården. Skal teste med en vifte å se om maskinen starter opp.

 

Edit: Det funket fint. Forstår det ikke jeg. Det virker som om maskinen nekter å starte opp med vannkjøling. Det må være at prosessoren ikke blir kjølt ned, selv om jeg vet at den og blokken har kontakt.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Har en plan; hva om jeg bytter plass på slangene som fører til blokken? Jeg har det slik at den venstre slangen, altså den som er nærmest led'en, fører til høyre del på vifte-saken. Høyre side med vifte oppe.

 

Den øverste slangen på vannblokken fører til høyre del på cpu-blokken. Det er vel slik det skal være?

Lenke til kommentar

Du bruker hvertfall altfor mye kjølepasta. Du bør rengjøre cpu og vannblokk skikkelig, så ta på ett tynt lag med kjølepasta som du smører fint utover med feks en tapetkniv.

 

Nå som pcen starter med viften, kan du ikke da gå inn i bios å disable at den skal oppdage viften under oppstart, eventuelt prøve å starte med vannblokken på, samtidig som du har viften koblet i hovedkortet og se om det virker da. Starter den da er nok problemet at du må inn i bios å disable viften detection eller noe.

 

Men du er sikker på at vannet går igjennom hele systemet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
eventuelt prøve å starte med vannblokken på, samtidig som du har viften koblet i hovedkortet og se om det virker da.

 

Men du er sikker på at vannet går igjennom hele systemet?

Det har jeg prøvd og den startet ikke.

 

Hvordan gjennom hele systemet? Nei, har ikke peiling på hvordan jeg skal se det.

 

Edit: Har fikset passe mengde kjølepasta nå. Var bare så utålmodig første gang at jeg ikke rengjorde skikkelig.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

JEG HAR LØSNINGEN!

 

CPU-blokken er feil vei, det ser jeg nå. Da må jeg koble om ledningene, hvordan gjør jeg det med systemet fullt av vann? Se siste bildet jeg postet.

 

Edit: Hjelp?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tok en sjangse og tømte det ikke. Skrudde alt godt fast, koblet om og skrudde på. Funket det? Jada! Takker veldig for alle innspill.

 

Hvor stor er sjangsen for lekkasje?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
1. jeg gjorde akkurat samme feil første gang jeg monterte... :p

2. det er 4 timer siden jeg sa for første gang at den var feil vei :D

Kødder du? :blush:

 

Tømte du alt før du skiftet side?

Lenke til kommentar

nå er jeg piss forbanna.... har nå montert, og pcen starter i 3sek, og slår seg av!!

ser det har noe å si hvilken vei man har cpu blokken.. noen som kan vise??

 

edit: lurer på om jeg herpa hk når jeg skulle ta av den gamle greia bak på hovedkorte.. satt veldig godt fast.. åsso er jeg litt i stuss åssen rekkefølge jeg skal ha de greiene. når har jeg: plast greia, stoffgreia, metall greia.

har forresten: pumpe-radiator-cpu-pumpe

Endret av GoBu
Lenke til kommentar

ja, jeg tømte hele systemet.. var ikke så vanskelig..

jeg festet refill tanken til pumpen, og hadde ingen av åpningene på pumpen åpen, løsnet den ene koblingen fra raddisen mens den lå med koblingene oppover, og klemte på slangen slik at det ikke skulle lekke for mye.

Så holdt jeg slangen tett, mens jeg sugde luften ut av refill-tanken, slik at alt vannet ble dradd inn i tanken.

så var det jo bare å være forsiktig slik at det ikke dryppet noen av dråpene som lå igjen i slangene ned på noen komponenter..

tørket godt av blokken og sånt før jeg satt den på plass igjen...

Lenke til kommentar
nå er jeg piss forbanna....  har nå montert, og pcen starter i 3sek, og slår seg av!!

ser det har noe å si hvilken vei man har cpu blokken.. noen som kan vise??

her er en tråd som prøver å forklare hvilken vei den skal monteres...

 

 

edit: glemte å si at det gjelder Socket A.. hva slags socket har du?

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...