Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer å bygge en boks med støydempingsmatter for pumpa.

Hva med lekkasje og pumpa som jeg hører kan være litt problematisk?

5333872[/snapback]

Alldeles bortkastet, om det er snakk om støydemping av BW-pumpa. Den hører du ikke uansett!

Lekkasje fra pumpe / tank kan du nesten se bort fra, om du monterer slangene riktig i tilkoblingene.

Lenke til kommentar
Vurderer å bygge en boks med støydempingsmatter for pumpa.

Hva med lekkasje og pumpa som jeg hører kan være litt problematisk?

5333872[/snapback]

Alldeles bortkastet, om det er snakk om støydemping av BW-pumpa. Den hører du ikke uansett!

Lekkasje fra pumpe / tank kan du nesten se bort fra, om du monterer slangene riktig i tilkoblingene.

5334588[/snapback]

Ikke helt riktig skrue, slangene til TT er også av så laber kvalitet at man bør sjekke tilstanden etter en 6 måneders periode for sikkerhets skyld :)

Lenke til kommentar

Tjah, mulig det? :hmm:

Men jeg har i alle fall et BW-sett her, og utifra det jeg har sett, så er ikke slangene så spikendes dårlige.

Riktignok er det PVC-slanger det er snakk om (bortsett fra de mellom nipler og tank som er silikon), men jeg kan ikke tro annet enn at de PVC-slangene bør gjøre en ok jobb.

Men greit nok, jeg har jo ikke kjørt settet over tid. Det kan jo hende at det kan oppstå problemer ved lengre tids bruk? I så fall "setter" slangene seg mer enn normalt er, og dermed kan det kanskje gi opphav til lekkasje.

Lenke til kommentar

Ble uansett et Vapochill-sett med vannblokker for CPU, GPU og Chipset med 1 120mm radiator, den dyreste Eheim-pumpa på Microplex osv.. Tviler på at Eheimen trenger no særlig støydemping? Uansett skal jeg feste den med dobbelsidig teip for støydemping og/eller kanskje grommets.

Gleder meg utrolig mye, blir min første erfaring med vann i kabinetet. :)

Funker det forresten OK med en 120mm (radiator) vifte som suger ut i toppen, en 92mm vifte som suger inn i front i tillegg til PSU viftene som suger ut? Eller er det "alfa omega" å ha en som suger ut bak, eventuelt enda et inntak? Har ikke så utrolig mye å rutte med nå etter kjøp av Vapochill så jeg prøver å belage meg litt på spons fra Vendur til prosjektet mitt..

Skal forresten også prøve å lage *kremt* harddisk-kjøling! Må bare få litt oversikt over alt det styret med størrelse på nipler og slanger osv. Blir komplett forvirra av det.

Lenke til kommentar

Har hatt TT BigWater i snart et år nå og har til nå ikke vært borti et eneste problem med dette settet. Begynner nesten å lure på om jeg er den eneste etter å ha lest igjennom denne tråden.

Mange andre kjølere jeg har hatt har tatt kvelden, blant annet orginal chipsetkjøler til Asus A8N SLI (deluxe) og nå begynner orginalkjølerne til mit XFX 6600 GT å ta kvelden. Har og planer om å skifte ut strømforsyningsvifta pga bråk. De enste kjølekomponentene jeg har igjenn fra da jeg bygde pcen vil da være fra TT :p.

Men nå har jeg tenkt å skifte ut GPU og eventuelt chipset vifta for vannblokker på vannkjølinga mi. Det naturlige valget for meg ville vært en Thermaltake Aquarius II VGA Waterblock siden den er beregnet på TT BW + at den har liten motstand slik at flowen ikke synker for mye. Las et par tråder om denne og den har også fått mye dritt pga festemekanisme osv, men er den så dårlig som folk skal ha det til? Er ikke en av de som prøver å kjøle til under romtemperatur. Og jeg tviler sterkt på at denne kjøleren ikke vil klare å holde CPU + GPU på et akseptablet temperatur nivå utifra det jeg har sett til nå på CPUen (om jeg ikke overklokker som en gud da :p)

Er det noen andre blokker dere vil ambefale i stedet? og hvorfor?

Har hørt at det er mulig å bruke denne om chipsetkjøler og, stemmer dette?

Edit: Er ram sinks nødvendig når du bruker vannkjøling? Noen forslag til ram sinks?

Endret av 2laggy2follow
Lenke til kommentar

ja-ja.. da var det ikke mye igjen av mitt BW sett...

Først ble det sprekk i cpu blokka (i niplen). Det klarte jeg og tette greit med noe plastron stoff, får dog aldri av nipplen igjen.. Tett ble den nå. Bruker den uannsett ikke da jeg hadde en bedre swiftek blokk ligende.

På selveste julaften så tok pumpa kveld. Har hatt dette i 3 månder nå ca. Maskinen har vært av når den ikke er i bruk, nattes tid, og når jeg er ute..

Heldigvis så hadde jeg alarm stilt på ganske lavt så pcn skrudde seg av når temp kom over 60 på cpu.

Ser at den saken som skal gå rundt inn i pumpa går litt av og til når jeg tipper til pumpa med fingrene. Nesten som den sitter fast.. Lager eller noe som har tatt kveld kanskje?

Har også en eheim pumpe, men denne er noe gæli med. virker fint med bråker ganske jævligt...

Få se om jeg gidder å klage på BW pumpa mi. Skal uannsett ha en ny. Noen tips om hva jeg skal velge?

Skal kjøre på med 12v videre tenkte jeg!

Om jeg får en hundrelapp og 2 i avslag der jeg kjøpte BW sette så er jeg fornøyd i den saken..

Edit: "Du har allerde stemt i denne avstemningen"

Hø, dumt at man ikke kan stemme påny når ting går i dass... :dontgetit:

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

min begynnte å lekke i cpu blokka...

orka ikke sende det inn,

men med skrujern fant eg ut at 2 av skruene på blokka var løse :ermm:

prøvde pumpa etter 4mnd,men motoren var grodd fast :dribble: måtte dele pumpa med kniv, og bruke fingeren til å hjelpe motoren rundt :tease: kvaliteten er på bånn!

har bestillt nytt sett AlphaCool med bedre Blokk

Thermaltake lekker for mye

Har den gamle radiatoren liggende, er det noe fordel å koble på 2 radiatorer?

1 med vifte og 1 uten?

Lenke til kommentar

He he, jeg kan ikke noe for å synes denne tråden er veldig underholdene altså, det er virkelig mange morsomme og velskrevne innlegg her :D

Og litt selvironi og et generelt positivt livssyn er nok en fordel om man har dette settet.

Blacki

Har også en eheim pumpe, men denne er noe gæli med. virker fint med bråker ganske jævligt...

Er du kjent med den såkalte "Eheim-modden" Blacki?

Det dreier seg om litt gjengetape på rette stedet på impellerakselen, og stopper støy på de fleste Eheim pumper :)

Lenke til kommentar
Blacki

Er du kjent med den såkalte "Eheim-modden" Blacki?

Det dreier seg om litt gjengetape på rette stedet på impellerakselen, og stopper støy på de fleste Eheim pumper :)

5355523[/snapback]

jo når du nevner det så har jeg lest noe om det der. Skal ta og søke litt og se.

Den bråker til tider helt jæ***... høres ut som den saken inne skraper bort inoe.

Første tabken så slo meg når jeg fyrte den opp var å smøre den opp litt med 'gris'

post gjerne linker til eheim-modden her. :cool:

Lenke til kommentar
Jeg kan nå (29-12-05) feire 1 år med bigwater i maskina

ingen lekasjer, ingen pumpehavari, ingen sprekker i blokka.

Funker som bare det, at det har vart lengre en det mildt sagt svindyre

Swiftech sette jeg byggde der aluminiumen i blokkene ble spist opp.

5355712[/snapback]

Er et problem det med å blande alu. med kobber etc. Blir koreksjon i vannet..

Lenke til kommentar

hehe joda tenkte på det da jeg kjøpte det men swiftech hadde blåeloksert aluminiumen så det skulle liksom ikke være noe problem, men det viste

seg at aluminiumen var dårlig eloksert på enkelte steder

og til slutt så begynte det å bli tært hull i CPU blokka hullet

var så stort at jeg kunne stikke en synål igjennom!

4500kr rett i dass! pumpa måtte også i søppla

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Blacki, hvis du ser feks her, ser du bilder så du skjønner hva du skal gjøre, det er for at ikke impelleren skal slarke på akselen. Ellers har jeg kjøpt repset til Akvariepumen min (også Eheim) hvor man får nytt oppheng. Men det kommer litt an på pumpetype, hva man får.

Ta den opp å se på den, er ikke mange delene, så bør være mulig å se hva som er problemet ganske lett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...