Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes flere mer eller mindre uhøytidelige sammenligninger i forskjellige fora, uten at jeg på sparket kan linke til noen.

Forskjellen er uansett ikke voldsom. Så kjølemessig sett kommer BW-blokka faktisk brukbart ut, og har en høy flowrate.

Men så var det kvaliteten da. :hmm:

Lenke til kommentar

Joda, klart det, er jo en lav-restriksjonsblokk, og fungerer fint med IHS'en på, men jeg er ikke helt fornøyd..

Temp'en spretter fort opp når jeg kjører superPi.. Veldig fort opp.. Lurer på om blokken sitter litt dårlig.. Vurderer å planslipe den, men har lite erfaring med hvordan man gjør det, og ikke minst, hvor mye forbedring man snakker. CPU er forresten en FX-55, CG-stepping, som vanligvis kjører på standard klokk.. Kanskje litt mye for settet? Viften på selve radd'en kjører på laveste nivå stort sett hele tiden på idle, men det er jo også med C&Q aktivert. Den kjører jevnt på høyt nivå når jeg eksempelvis spiller..

Lenke til kommentar

Går fint det. Byttet nipler på mine. Merket da også at plex'en var sprekt øverst rundt nippel hullene så jeg kappet av den øverste delen og filte det jevnt. Satt inn nye nipler

og kjørte på. Det morsomme da var jo at blokkene lakk som en sil oppover gjengene antagelig pga en vesentlig kraftigere pumpe. Her snakker vi kvalitet

Lenke til kommentar

Jeg snekret sammen en søt liten dualcore-PC nå og valgte å ikke sette inn BW igjen. Stoler rett og slett ikke på settet. Det går hardt ut over ørene, men jeg får lide i bråket til jeg har råd til ny vannkjøling. BW havner i serveren eller noe slikt når jeg har fått renset vekk den ekle kjølevesken.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt et Reseratorsett, så jeg kommer til å kjøre bw-blokk på mitt X800XL om jeg får det til. Ser for meg at det kommer til å bli bedre enn de små-blokkene til zalman. Noen som vet om det kommer til å passe overens?

Vurderer også å beholde radiatoren, men uten vifte, for å få ekstra overflate for varmespredning. Noen som har noen erfaringer med det? Vil det medføre mye ekstra arbeid for pumpen?

Lenke til kommentar

Radiator uten vifte er vel for bortkastet å regne. Å montere CPU-blokken på et skjermkort kan vel kanskje gå, men det blir en skikkelig jalla-løsning og det er ikke sikkert resultatet blir så bra heller. Snakker av erfaring her. Kjøp heller en blokk som er beregnet til formålet.

Lenke til kommentar

hey....skal bestille nye slanger og pumpe til mitt bw...skal bytte ut hele men tar en del om gangen...noen som vet hvilkne gjengedimensjoner det er på bw raddisene?

evt legg ved link til noen nipler fra microplex :)

Slangene har 3/8" ID

Endret av magnulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...