Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Er det mange som har hatt problemer med å få erstatning for eventuelle andre hw som ble ødelagt under sprekk i blokka eller lignende?

Blir nesten litt redd av denne lesningen, ettsom min hw, ikka bare kommer fra PSdata..

5196012[/snapback]

Sendt hele settet mitt tilbake til MPX. De ville først ikke høre om erstatning av de andre, men jeg henviste til forbrukerkjøpsloven og gir meg ikke.

MPX har akseptert å se på de ødelagte varene før de tar stilling til noe, og har hentet de ut i dag. Ikke noe av øvrig ødelagt Hardware er kjøpt hos MPX. Kommer tilbake med resultatet av det hele. Mistet hardware for ca 4500 NOK :nei:

For de som er interessert kan man lese Forbrukerkjøpsloven http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...erkj%d8psloven& særlig kap.6 § 34.

Slik jeg tolker det må MPX erstatte og så forlange det tapte fra Thermaltake.

Endret av drvcd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poll'en på denne tråden er jo misvisende også pga mange som har svart at settet fungerer utmerkerket har hatt problemer med det senere.

5118237[/snapback]

Ta med i beregningen alle de som har settet som ikke har hatt problemer. Tror det er ganske mange som ikke oppsøker tråden for å klage eller stemme, nettopp fordi det fungerer som det skal.

Det ER prosentvis mange som har problemer, men ikke 50%...

Lenke til kommentar
Poll'en på denne tråden er jo misvisende også pga mange som har svart at settet fungerer utmerkerket har hatt problemer med det senere.

5118237[/snapback]

Ta med i beregningen alle de som har settet som ikke har hatt problemer. Tror det er ganske mange som ikke oppsøker tråden for å klage eller stemme, nettopp fordi det fungerer som det skal.

Det ER prosentvis mange som har problemer, men ikke 50%...

5197161[/snapback]

Og alle de som har problemer og ikke oppsøkt tråden. Settet har så ekstrem feilprosent uansett hvordan man ser på det at det er rett & slett ikke et produkt man kan stole på. Selv om du har vært heldig med det annbefaler jeg ikke en kjeft å kjøpe det med tanke på at si 3 av 10 får ødelagt maskinen sin pga det.

Lenke til kommentar

No har jeg kjørt denne vannkjølingen i lengre tider, under kraftig overklokking til tider og har ikke hatt noe problem. Har sikkert vært heldig med pumpen :w00t: . Jeg har vel og merke bygd denne på en litt spesiell måte men... (se signatur).

Fikk en AMD 3000 Venice. klokket fra 1.8 til 2.15GHz bare som en test, under stress test kom cpu opp i 34 grader.... Vil si at med riktig bruk så har dette settet absolutt kjølepotensiale. (var for dårlig kjøling på andre komponenter som gjorde at jeg måtte stoppe, må ha inn ei vifte på chipsett og ram :no: )

Lenke til kommentar

jeg har også hatt settet stående i min maskin nr2 en stund nå, og hele tiden overklokket (XP-M [email protected] Xp3200+) og Duron 1300@1400 tidligere.

men tipper bare at har har vært heldig til nå og fått et av de bedre eksemplarene, allikavel går nok dette i stykker med tiden også, etter alle problemer jeg har lest om settet stoler jeg langtifra på dette settet fra TT bigwater,men du får nesten alltid for du hva du betaler for,! ;)

jeg mener også at kjøleytelsen ikke er spesielt imponerende,

i Min Socket A maskin ble temperaturene ca 5-6C grader HØYERE "idle" når jeg gikk fra å bruke god luftkjøler i kobber til å bruke TT bigwater!

No har jeg kjørt denne vannkjølingen i lengre tider, under kraftig overklokking til tider og har ikke hatt noe problem. Har sikkert vært heldig med pumpen  :w00t: . Jeg har vel og merke bygd denne på en litt spesiell måte men... (se signatur).

Fikk en AMD 3000 Venice. klokket fra 1.8 til 2.15GHz bare som en test, under stress test kom cpu opp i 34 grader.... Vil si at med riktig bruk så har dette settet absolutt kjølepotensiale. (var for dårlig kjøling på andre komponenter som gjorde at jeg måtte stoppe, må ha inn ei vifte på chipsett og ram  :no: )

5199056[/snapback]

Lenke til kommentar
Er det mange som har hatt problemer med å få erstatning for eventuelle andre hw som ble ødelagt under sprekk i blokka eller lignende?

Blir nesten litt redd av denne lesningen, ettsom min hw, ikka bare kommer fra PSdata..

5196012[/snapback]

Sendt hele settet mitt tilbake til MPX. De ville først ikke høre om erstatning av de andre, men jeg henviste til forbrukerkjøpsloven og gir meg ikke.

MPX har akseptert å se på de ødelagte varene før de tar stilling til noe, og har hentet de ut i dag. Ikke noe av øvrig ødelagt Hardware er kjøpt hos MPX. Kommer tilbake med resultatet av det hele. Mistet hardware for ca 4500 NOK :nei:

For de som er interessert kan man lese Forbrukerkjøpsloven http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...erkj%d8psloven& særlig kap.6 § 34.

Slik jeg tolker det må MPX erstatte og så forlange det tapte fra Thermaltake.

5196747[/snapback]

Fått mail fra MPX i dag og de har kommet frem til a de må erstatte alt. Meget fornøyd med MPX og kundeservice! Har hele veien følt jeg har hatt loven på min side, men at det skulle gå så raskt og med umiddelbar positiv respons er veldig bra!! Utrolig bra service!! Håper de krever Thermaltake for det tapte og jeg kommer aldri til å kjøpe vannkjøling fra den kanten(Thermaltake!)! Hadde jeg ikke sittet ved siden av PC'n da lekkasjen kom (P.S etter 9 MND!!) hadde hele kåken gått opp i flammer!

Lenke til kommentar
På det BW SE settet ser det ut som det er en annen pumpe, mulig at øynene mine spiller meg et puss, men det er en annen pumpe...

Mitt sett fungerer forøvrig bra.. Men det sliter litt med kjøling av en fx-55..

5212175[/snapback]

Ja på Second Edision er det en kraftigere pumpe, tror den er 30 l/t sterkere :)

Lenke til kommentar
ReVoX Postet i dag, 18:54

Smart det. Når den gamle pumpen tydeligvis ikke takler trykket senker de det bare. For en oppgradering!

Ja det er ikke dumt det. Jeg klarer ikke helt la være å undre meg over at seriøse butikker vil selge dette settet jeg. Greit nok at avstemingen kanskje lyver, men det er jo ingen tvil om at det er et produkt med usedvanlig mye feil, og når det også er en type produkt hvor følgeskadene fort kan bli dyre skjønner jeg ikke at det kan lønne seg. Mange snur jo også ryggen til butikker som selger dem skrot.

At feks PS data i sin lagersalg avdeling faktisk har 18stk!! på lager, med reparert pumpe høres jo litt spesielt ut...

Tempen din vil jo gå noe ned ClawHammer, hvor mye er vanskelig å si noe om ;)

post-56388-1133202690_thumb.jpg

Lenke til kommentar
med reparert pumpe høres jo litt spesielt ut...

5221331[/snapback]

Definitivt!

Hvordan de klarer å reparere den, er meg en gåte! Jeg hadde jo moro av å dissekere en BW-pumpe for en tid siden, og den som skal klare å reparere en slik må være meeget dyktig! Hele greia er jo innstøpt i noe epoxyliknende greier?

Det må være snakk om en annen pumpe, vil jeg tro?

Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke en dritt av MPX etter at Bigwater ødela mitt system til flerfoldelige tusenlapper og de ikke ville betale erstatning (for deler som var kjøpt hos dem) !

INGEN må kjøpe dette settet!

Kanskje for å se en Pentium III gå opp i røyk for moro skyld, men til alt annet: STYR UNNA!

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Skrue Postet i dag, 20:02

Definitivt!

Hvordan de klarer å reparere den, er meg en gåte! Jeg hadde jo moro av å dissekere en BW-pumpe for en tid siden, og den som skal klare å reparere en slik må være meeget dyktig!

Ja dæven, det tenkte jeg ikke på i farten, ble bare litt blendet av antallet. Men de er nok meget dyktige på å svinge vinkelsliperen der opp, mye flinkere enn deg :D

Nei, må nok være noe i retning av det de andre her sier, men er litt rart det står "reparert pumpe" syns jeg...

Men men, jeg skal ikke ha uansett var bare en liten kuriositet. Kunne forøvrig kanskje vært noe som backup sett for de som har BW og er litt nervøse, eller trenger en ekstra del. Prisen er jo så lav at jeg skjønner at folk lar seg friste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...