Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men er dere sikker på at big w er 8 mm og ikke 10?

 

Grunnen til at jeg spørr er fordi at på TT sin hjemmeside står følgende under hva som følger med av hurtigkoblinger:

 

Quick Install Connector:

For 10mm (3/8”) & 12mm (1/4”) tubing)

 

Så endten er slangene 10 mm, eller så er passer egentlig ikke hurtigkoblingene med slangen de har lagt med, og det vil ikke være noe problem å bytte ut slangen med en som er 10mm..

 

Vet ikke jeg.....

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal gå til innkjøp av dette settet, men ettersom jeg ikke har 120mm vifte plasser bare 80mm så vet jeg ikke hvordan jeg skal få den vifta til å sitte, så det hadde vært kjekt om noen kunne fortalt hvordan dere har gjort det enkelt å greit.

Gjett hvor. :dremel:

post-224-1104885783_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Da har jeg henta mitt sett også, men får ikke montert noe før neste helg. Funker litt dårlig og montere på en bærbar :p

du vil ikke bytte med mitt da? jeg får mitt den 16.02.2005 :(

 

men vil det øke ytelse i systemet hvis man bytter ut alle slanger med 1/2 eller 3/8 størelse? siden de som er på TT settet orginalt er 1/4

Lenke til kommentar
Da har jeg henta mitt sett også, men får ikke montert noe før neste helg. Funker litt dårlig og montere på en bærbar  :p

du vil ikke bytte med mitt da? jeg får mitt den 16.02.2005 :(

 

men vil det øke ytelse i systemet hvis man bytter ut alle slanger med 1/2 eller 3/8 størelse? siden de som er på TT settet orginalt er 1/4

Du risikerer faktisk at ytelsen reduseres siden det å øke størrelsen vil redusere strømningshastigheten, noe som kan\vil redusere kjøleevnen.

 

Settet benytter en beskjeden pumpe på 120 l/h, så slangene er trolig dimensjonert av TT etter det...

Lenke til kommentar

har nettop fått mitt sett nå! holder på å prøvekjører :w00t:

 

men vifta på radiatoren, skal den stå sånn den er nå å blåse, eller snu den så den suger fra radiatoren :ermm:

 

også når jeg fylte i når pumpa var av.. var nivået over low... men når jeg starta, sank det under.. er det når pumpa er av, eller når den er på vannstanden skal vær over low??

Endret av GoBu
Lenke til kommentar
har nettop fått mitt sett nå! holder på å prøvekjører :w00t:

 

men vifta på radiatoren, skal den stå sånn den er nå å blåse, eller snu den så den suger fra radiatoren :ermm:

 

også når jeg fylte i når pumpa var av.. var nivået over low... men når jeg starta, sank det under.. er det når pumpa er av, eller når den er på vannstanden skal vær over low??

Når den er på. Om ikke så får ikke hele systemet vann.

Lenke til kommentar

hvor store slanger kan jeg bruke på dette settet uten at det blir lekasje? Vil gjerne ha en gpublokk også, men finner ingen som har 8mm slange, så hvordan gjør jeg dette da? Med overganger ser det jo bra teit ut, så jeg vil ha en mer elegant løsning. Nipler på blokk kan jo ikke skiftes, så det går jo heller ikke.

 

Noen løsning her?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Da monterte jeg mitt, men det varte ikke mange sekunder før maskinen begynte å pipe som en brannbil. Noen som vet hvorfor? Jeg regner med det er fordi prosessoren ikke blir kjølt. Jeg fylte tanken til randen (bokstavlig talt).

Lenke til kommentar
Du risikerer faktisk at ytelsen reduseres siden det å øke størrelsen vil redusere strømningshastigheten, noe som kan\vil redusere kjøleevnen.

 

Settet benytter en beskjeden pumpe på 120 l/h, så slangene er trolig dimensjonert av TT etter det...

Nix, det er omvendt.

 

Ved å auke tverrsnittet vil strømningshastigheten [m/s] gå ned.

Dette fører til at volumstrømshastigheten [m^3/s] aukar sidan motstanden som slangane lager er avhengig av hastigheten [m/s]. Ved mindre motstand vil pumpa klare å levere meir vatn [m^3/s].

 

 

Dette skulle gi bedre ytelse ut frå den generelle regelen som seier at når hastigheten aukar blir kjøle/varme-effektiviteten bedre.

 

 

Da monterte jeg mitt, men det varte ikke mange sekunder før maskinen begynte å pipe som en brannbil. Noen som vet hvorfor? Jeg regner med det er fordi prosessoren ikke blir kjølt. Jeg fylte tanken til randen (bokstavlig talt).

 

Hovedkortet protesterer kanskje om det ikkje er montetet ei vifte til CPU. Dette går an å slå av i BIOS.

 

Edit:

hvor store slanger kan jeg bruke på dette settet uten at det blir lekasje? Vil gjerne ha en gpublokk også, men finner ingen som har 8mm slange, så hvordan gjør jeg dette da? Med overganger ser det jo bra teit ut, så jeg vil ha en mer elegant løsning. Nipler på blokk kan jo ikke skiftes, så det går jo heller ikke.

 

Noen løsning her?

 

Det er mulig å dra ein liten slange over ein stor nippel.

Slangene er såpass fleksible at vha kokvarmt vatn eller smørning og litt makt er det fullt mulig å presse 3/8'' slange over 1/2'' nippel. Eg har ikkje testa 1/4'' over 3/8'', men om ikkje det er mulig så kan sikkert Skrue avsløre kor han kjøper silikonslanger.

 

Forresten er det sikkert mulig å skifte niplar i GPU-blokka.

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Da monterte jeg mitt, men det varte ikke mange sekunder før maskinen begynte å pipe som en brannbil. Noen som vet hvorfor? Jeg regner med det er fordi prosessoren ikke blir kjølt. Jeg fylte tanken til randen (bokstavlig talt).

 

Hovedkortet protesterer kanskje om det ikkje er montetet ei vifte til CPU. Dette går an å slå av i BIOS.

*hulk*

 

Jeg demonterer ikke hele vannkjølingen for å sjekke bios. Da går jeg heller over til luft. Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort feil. Andre med ABIT NF7 som har montert?

Lenke til kommentar

Joda nf7 har denne funksjonen, det er berre å sette i ei tilfeldig vifte i CPU FAN-kontakten på hovedkortet. Hovedkortet reagerer kun om viftehastigheten til den vifta som er tilkobla CPU FAN blir mindre enn ca 1200(?) rpm .

 

Det er svært enkelt å slå av denne funksjonen i BIOS.

 

Ingen grunn til å gå over til luft.

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Joda nf7 har denne funksjonen, det er berre å sette i ei tilfeldig vifte i CPU FAN-kontakten på hovedkortet. Hovedkortet reagerer kun om det viftehastigheten til den vifta som er tilkobla CPU FAN blir mindre enn ca 1200(?) rpm .

 

Det er svært enkelt å slå av denne funksjonen i BIOS.

 

Ingen grunn til å gå over til luft.

Da svir vel prosessoren seg mtp at jeg ikke får koblet cpu-blokken i cpu-fan hullet?

Lenke til kommentar

ikke så lenge du har vannkjølingen igang samtidig... den kontakten som er på cpu blokken er kun for lyset..

 

det kan jo også hende at du har montert kjøleblokken feil vei, på den måten får den ikke kontakt med cpu kjernen... ta den av og så ser på kjølepastaen om kjernen har hatt kontakt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...