Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Dæven tørrfisk, jeg trodde jeg hadde det rotete i kabinettet mitt jeg men... Ja ja, så lenge det virker.

Sikker på det ikke er "ytre" omstendigheter som får skjermkortet til og riste?

Med det kaoset der ser jeg ikke bort fra jordfeil, magnetisk påvirkning, dårlig kontakt, eller you name it. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dæven tørrfisk, jeg trodde jeg hadde det rotete i kabinettet mitt jeg men... Ja ja, så lenge det virker.

Sikker på det ikke er "ytre" omstendigheter som får skjermkortet til og riste?

Med det kaoset der ser jeg ikke bort fra jordfeil, magnetisk påvirkning, dårlig kontakt, eller you name it. ;)

Blir litt kaos med 8 vifter alle mulige veier og godt med dopapir for å forhindre at min lekkende cpu blokk spytter på skjermkortet igjen. :p

Men slapp av , skal kaste ut alle 80mm viftene og den stygge TT vifta om 10 minutter når jeg har fått montert 7700 :love:

Lenke til kommentar
Kanskje ikke rart du bytter med _8_ vifter (der forsvant støy fordelen med vannkjøling) OG at du har dårlige temperaturer.

De 8 viftene (10 faktisk :p) var kun midlertidig for å kjøle alt maksimalt pga cpu-blokk lekkasje og treig radiatorvifte. Nå har jeg smekket inn Zalman 7700alcu så nå er det bare 2stk 12mm igjen :)

Jeg har en god del utstyr på rommet mitt som produserer veldig mye varme, så dette bidro heller ikke til optimale temperaturer.

Når jeg i tillegg har hatt pumpestopp,cpublokk lekkasje og gpublokk lekkasje, så er det vel ikke så veldig rart? :p

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Jepp da kvelda min pumpe!

Varte i litt over et halvt år den.. Kjøpte på juletilbudet og jeg var en av de som fikk før det ble utsolgt...

Trenger ny pumpe! Hvilken pumpe er best ?

Jeg føler med deg :) Jeg hadde 3 pumper jeg som kvelda... 1 mnd mellom de 2 første, halvannen med den 3. ... Så sprakk blokka ...

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt meg TT BigWater vannkjøling fra netshop.no

Men det er et lite PROBLEM med den.

PUMPA GÅR IKKE!!!!

Så skal nå pakke sammen skjitn å sende den tilbake, burde dette by på noe problemer eller er dette et såpass vanlig problem at netshop.no akseperer det med en gang og tar tilbake pumpa og gir meg tilbake pengene???

Lenke til kommentar

ja, har gjort det... skulle returnere det før jeg åpnet det men en kompis av meg kjøpte det så nå ble hans problem mitt problem hvis du skjønner siden jeg bestilte det...

Skal kjøpe av microplex sine MIST sett, ser jo at levetid på pumpene her er rimelig kort...

Endret av <[47]>
Lenke til kommentar

Hva med å opprette en ny tråd som heter "Gikk du på en smell med BW-settet? Her kan du få tips om og råd om nytt vannkjølingssett!"

Der burde det stått listet opp to vannkjølingssett til hver socket som anbefales både med tanke på pris, ytelse og kvalitet(og plass).

Jeg har lyst på nytt vannkjølingssett etter at bw-settet gikk 2 ganger føyken, og jeg er sikkerpå at det er mange andre også her som har lyst til å hive det negativt ladede settet ut gjennom vindu og få inn noe skikkelig saker som holder lenger enn smaken på en tyggegummi!

Men pga erfaringer har dessverre ikke kompetanse nok til å starte en slik tråd. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 14/08/2005 : 21:23

Hva med å opprette en ny tråd som heter "Gikk du på en smell med BW-settet? Her kan du få tips om og råd om nytt vannkjølingssett!"

Er ikke direkte uening i det, men altså hele denne tråden er jo 60% (eller mer) Ja, jeg gikk på en smell med BW.

Det finnes jo allerede en god del tråder der folk spør hvilket sett er best til xxx

Om man har brent seg på BW blir vel egentlig ikke så viktig i den sammenheng.

Men når det er sagt, er jeg ening i at det sikkert kunne vært nyttig med slags samletråd med erfaringer fra de forskjellige settenes fordeler og ulemper.

Men det spørs vel om det er så mange her som har godt med erfaring fra veldig mange av dem, slik at man faktisk har kompetanse til og uttale seg om det ene fremfor det andre. Og har man kun erfaring med det man selv har, blir det lett litt lite objetivt, og litt som brukerefrainger på Komplett; Fy fan, dette settet ruuuler så jævli azz, har 20 grader, og hører ingenting, kjøp dette, lysdiodene er dritbra!! det er best, jeg har det!!!

Nå har jeg ikke sjekket om det faktisk finnes, men kanskje det kunne vært et forslag til OK-no og gjøre noen tester av noen slike "billig sett", altså ikke BW, men noen liknende alternativer i lav prisklasse?

Lenke til kommentar

Jeg hadde sett for meg at en litt mer erfaren kunne lagt fram etpar forslag til hver socket, så kunne vi heller kommet med kommentarer etterpå og revurdert settene og oppdatere disse erfaringene.

Jeg er selv i den bunchen som trenger nytt og havner nok snart ute på "mase"-markedet hvor man krøsser fingerne og håper på god respons.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke sjekket om det faktisk finnes, men kanskje det kunne vært et forslag til OK-no og gjøre noen tester av noen slike "billig sett", altså ikke BW, men noen liknende alternativer i lav prisklasse?

Det kan vi selvsagt gjøre, men jeg tviler på at utvalget er stort.

Vet at Cooler Master har et "hyperenkelt" sett, men det er det eneste alternativet jeg kan komme på i farten, til under tusenlappen. :roll:

Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14/08/2005 : 23:26

Det kan vi selvsagt gjøre, men jeg tviler på at utvalget er stort.

Vet at Cooler Master har et "hyperenkelt" sett, men det er det eneste alternativet jeg kan komme på i farten, til under tusenlappen. 

Ja, du er jo en av de som virkelig sitter på mye bruker erfaring, og som dermed ganske lett kan uttale deg objektivt.

Ser jo at det finnes noe på Komplett feks da. Ikke mye til under 1000, men kanskje er dermed råd nr 1, at det ikke finnes brukbar vannkjøling til under 1000Kr..?

Noen eksempler i tillegg til det du nevner;

Watercool Entry kit Socket 754/939/940 til kr1495,-

WaterChill CPU Kit KT03A-12VS 12V Pumpe, 120mm Radiator til Kr 1395,-

Alphacool Vannkjøling CPU Startsett Socket A/478/775/754/939/940 Til Kr 1295

Vet ikke om noe av dette kunne være aktuelt jeg, men er ganske sikker på at

Vu-caN nok har et godt poeng når han sier det er mange som lurer på hva de skal kjøpe i steden for BW.

Forøvrig ser jeg jo at man får feks en Black ice extreme radiator 120mm + Alphacool (Eheim ) 600L pumpe, og et brukbart utvalg blokker av typen Alphacool NexXxoS XP til Kr 1147,-.

Legger man da på et par tre hundre kroner til Papst vifte og slanger får man da et sett som spiser feks BW-settet til frokost! Både når det gjelder kvaltitet og ytelse vil jeg tro.(dette er da synsing fra min side, har bare erfaring med den pumpen) Men da nærmer vi oss jo også 1500Kr, som kanskje mange syns er for dyrt.. :hmm:

Lenke til kommentar
Men da nærmer vi oss jo også 1500Kr, som kanskje mange syns er for dyrt.. :hmm:

Etter alle traumene som sitter igjen etter BW-settet er 1500 en deilig pris å sitte igjen med synes nå jeg.

Edit: for min del kan jeg gjerne betale opp i mot 2000, men jeg synes det virker tryggere å kjøpe et sett, så slipper man å få feil slange- og nipple-størrelser. Hvertfall for non-pro's som meg.

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 16/08/2005 : 20:23

QUOTE (pcp160 @ 15/08/2005 : 00:54)

Men da nærmer vi oss jo også 1500Kr, som kanskje mange syns er for dyrt..  

Etter alle traumene som sitter igjen etter BW-settet er 1500 en deilig pris å sitte igjen med synes nå jeg.

Nettopp, da kan delene jeg forslo kanskje danne utgangspunkt for en anbefaling. Så får andre eventuelt påpeke svakheter, eller bedre forslag. Dette er vel ca hva jeg selv ville kjøpt om jeg skulle ha noe til den prisen, men jeg er da ingen ekspert på området, bare interessert ;)

Det med nipler er ikke så komlisert som mange frykter. Så hvis det er eneste grunnen, vil jeg foreslå at man spør for sikkerhets skyld.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...