Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Du Skrue sånne silikonslanger som du liker så godt hvor får jeg kjøpt det og hva er fordelen? :hmm:

Silikonslanger kan kjøpes flere steder.

I tur og orden: TESS, Trelleborg, DunlopHiflex m.fl.

Det som er litt dumt akkurat nå for tiden, er at de fleste leverandørene er tomme for de aktuelle dimensjonene. :(

Sjøl har jeg 3m i bestilling hos DunlopHiflex.

Fordelen med disse slangene er at de er utrolig fleksible, f. eks kan man godt strekke en 10mm slange over en 15mm nippel! Nevnt bare som et eksempel.

De vil heller aldri bli stive eller råtne, og kan derfor brukes om og om igjen.

Med riktig forhold mellom slange og nippel, dvs en nippel som er 1 til 3mm større enn slangen, så er det svært sjelden nødvendig å sikre slangen ytterligere.

Om man allikevel føler for det, skal man bruke strips eller klemmer av plast.

Slangeklemmer i stål er "forbudt"!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal klokke og lurer på å kjøpe meg TT Bigwater siden den koster det samme som ein god cpu kjøler og kjøler vel bedre, men er det risken verdt ?

Er bare ein 3000+ (Venice) eg skal makse og eit 6800gt eller 6600gt eg skal klokke (Tempratur er ikkje noe problem det fikser eg)

Om det er risken verdt er vell opp til den enkelte å vurdere, en ting du skal vite er at hvis du gjør monteringen helt korrekt, og settet ødelegger noe i maskinen din. Må stedet som solgte deg kjølingen erstatte maskinen også.

Jeg tror at BW settet er av helt kurant kvalitet, problemet ligger vell i at det er mange feilmonteringer og noen produksjonsfeil. men det er bare min mening :)

Lenke til kommentar

Det er riktig som gsn sier. For mer informasjon om hva du har krav på se her.

Det er jo påfallende at det er så mange som har problemer med dette settet... Og når det gjelder pumpene kan en neppe skylde på brukerfeil...

Nå vet ikke jeg hva som fører til lekkasjene, for jeg har ikke fulgt så veldig mye med på dette forumet. Men stemmer det ikke at lekkasjene kommer av at plexien er av dårlig kvalitet?

Endret av olmka
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, jeg tror at mange strammer nipplene for hardt og noen også med verktøy!

Men det er ingen tvil om at noen av settene er sterkt rammet av produksjons feil (da spesielt pumpene) men jeg tror ikke antallet sett som har røket er likt antall sett med produksjonsfeil hvis du skjønner hva jeg mener :)

Lenke til kommentar

Skjønner.

Som jeg sa i en tidligere tråd angående korrosjon: det er ikke så veldig stort miljø rundt dette med vannkjøling, så når noen får problemer så kommer de til dette forumet for å få hjelp. Og ettersom de fleste av de som ikke har problemer sier noe som helst, får vi en følelse av at problemet er mye større enn det faktisk er.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor bra vapochill er, men hvis du har plass på hovedkortet kan jeg anbefale Thermalright XP-120. Den veier ikke så voldsomt som de svære kopper kjølerne heller.

Edit: tenkte meg ikke helt om, dette blir voldsomt off-topic, lag heller en ny tråd du.

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Jeg tror en grunn til at så mange pumper har røket er at folk kjører dem forlenge med for lite vann når de fyller.

Så det meste kan kalles brukerfeil, MEN feilene kommer veldig lett selv om man er forsiktig, tenkter spesielt da på blokkene. Plexien er veldig sprø og det dannes sprekker enormt lett.

Men om man sjekker blokkene og fikser evnt sprekker før dem begynner å lekke, da er dette et helt flott sett.

Man bør passe på det som et barn på 4år som springer rundt på preikestolen :wee:

Heh, neida, sjekker man det ved gjevne mellomrom går det nok bra.

Lenke til kommentar

Skrue har undersøkt en pumpe som led av den klassiske feilen: "stoppet plutselig", og han konkluderte med at feilen ligger i elektronikken... Artikkelen ligger her.

Det at pumpen kjører tørr medfører slitasje som på sikt forkorter levetiden på pumpa. Men det kan ikke forklare at den stopper helt uten videre, etter få uker.

Jeg mener forøvrig at folk burde ha tatt med i beregningen når de kjøpte dette settet, at kvaliteten kan ligge langt tilbake i forhold til andre sett. Med tanke på at sett fra Asetek og MIST koster over 2000 kroner, og BigWater nærmest ble delt ut gratis.

Edit: Litt mer tekst

Endret av olmka
Lenke til kommentar
Silikonslanger kan kjøpes flere steder.

I tur og orden: TESS, Trelleborg, DunlopHiflex m.fl.

Det som er litt dumt akkurat nå for tiden, er at de fleste leverandørene er tomme for de aktuelle dimensjonene. :(

Sjøl har jeg 3m i bestilling hos DunlopHiflex.

Kva er den gjennomsnittlege meterprisen på silikonslangar med den ein indre diamter på 3/8"? Har du peiling på det?

Lenke til kommentar
Vel, de er dyyre! ca 190,- for meter´n i 3/8" / 10mm utførelse.

Men de varer jo "evig" da!

Takk for informasjonen. Lyt kjøpe meg nokon meter av denne på Tess når eg skal oppgradere vannkjølinga mi, billeg sikkerheit. :thumbup:

Lenke til kommentar

Slik holder jeg BW-settet mitt sikkert i maskinen for øyeblikket :p

Skal hive alt ut nå og slenge inn zalman 7700 :)

Har 29 på NB og 32 på CPU, så denne løsningen fungerer mye bedre enn BW noen gang har gjort hos meg.

Noen som har lyst på et 6800nu som rister?

post-224-1123717950_thumb.jpg

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...