Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Et spørsmål til dere som har BigWater settet og et kabinett som ikke har 120mm vifteplass, hvordan har dere fått festa den vifta?

 

Lurer på om jeg skal gå til innkjøp av dette settet, men ettersom jeg ikke har 120mm vifte plasser bare 80mm så vet jeg ikke hvordan jeg skal få den vifta til å sitte, så det hadde vært kjekt om noen kunne fortalt hvordan dere har gjort det enkelt å greit.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et spørsmål til dere som har BigWater settet og et kabinett som ikke har 120mm vifteplass, hvordan har dere fått festa den vifta?

jeg har et chieftec dragon midi kabinett, og det har kun 80mm vifteplasser innvendig.. jeg har derfor plassert min raddis på utsiden. Den henger kun med EN skrue, men dne henger godt så lenge jeg ikke velter kabbiset mitt.. :)

viften blåser (foreløpig) luft inn på radiatoren, fra baksiden av kabinettet...

 

edit; @svar: for å svare på ditt spørsmål også, JA, det passer på det hovedkortet...

Endret av Musty
Lenke til kommentar

bra å høre, da er jeg enda et skritt nærmere ved å kansje kjøpe dette settet.

 

Men mener å ha lest at det er lurest å la radiatoren suge ut lufta?

Og vis den henger på utsiden av kabinettet suger den ikke inn luft da?

eller er jeg på jorde nå?

 

Edit: har samma kabinett som deg Musty, mener å huske det værtfall, er en stund siden jeg sjekka, men jeg vet at jeg har et Chieftech Dragon miditower av et slag :)

 

 

Edit2: Har også lest litt nå at folk syns Radiatoren til dette settet er noe i det svakeste laget, er det mulig å kjøpe settet å bruke en annen pumpe f.eks?

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Et spørsmål til dere som har BigWater settet og et kabinett som ikke har 120mm vifteplass, hvordan har dere fått festa den vifta?

 

Lurer på om jeg skal gå til innkjøp av dette settet, men ettersom jeg ikke har 120mm vifte plasser bare 80mm så vet jeg ikke hvordan jeg skal få den vifta til å sitte, så det hadde vært kjekt om noen kunne fortalt hvordan dere har gjort det enkelt å greit.

:dremel:

Lenke til kommentar

Akkurat, orker ikke å gjøre noe stort ut av det, vil egentlig bare kjøpe dette sette for å teste det ut, har ikke lyst til å gjøre noe stort ut av det, og kutte opp kabinettet mitt blir uaktuelt.

 

Edit: Og det med radiatoren har lest at den kan være litt svak, er det mulig å bytte den ut vis man vil med en annen radiator?

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Lurer også fælt på hvilken løsning/effekt zandro har.

 

Er selv en av de mange som venter på dette settet.

Har vært inne på tanken å bestille en gpu-blokk i tillegg, men er veldig i tvil hva dette vil ha å si for temperaturen på CPU. Vil det være en god ide å gå til innkjøp av 1 stk radiator i tillegg? Vil det da bli like bra/bedre enn et vanlig BigWater sett?

Har absolutt planer om overklokking ;)

 

fra PSData:

GPU-blokk: 281,-

Radiator m/vifte: 362,-

Totalt: 643,-

 

Flott om noen med litt peil kunne svart på dette. Sikkert nyttig info for mange :yes:

Beklager bumping av denne, men trenger virkelig svar på om det vil hjelpe med 1 stk ekstra radiator.

 

Noen som kan foreslå en chipset blokk, forresten? Som passer til Asus A8N-SLI. Akkurat snekkret sammen ny pc med dette hovedkortet :thumbup:

Fikk det fra PSData om noen lurte på det.

Lenke til kommentar

Slik som dere snakker om vifter her og radiatorer, det bigwather settet, blåser vifta mot radiatoren der, eller ifra?, hvis du henger det på utsiden av kabinettet, og vifta blåser mot radiatoren, må du ha hull i kabinettet da?, kommer ikke den varme luften fra radiatoren inn i kabinettet da ?

 

jeg har addtronics 986 eller.no, noge svært faenskap ;)

 

jeg har bestilt bigerwater cooling settet ;) gleder meg :) litt lenge å vente, men pytt pytt :)

Lenke til kommentar
har montert mitt bigwater no. kjøler min p4 prescott 3ghz

til 38 idle å 50 load. er fornøyd med dette. :D

De verdiene har jeg også med p4 3ghz med luftkjøling (northwood cpu da), vill jeg få noen gevinst ved og bytte til vannkjøling?

Endret av Svar
Lenke til kommentar
du må bytte alle niplene å styre med overganger osv... jeg hadde vertfall ikke  giddet stresset.......

Men om jeg kjøper en vannblokk til skjermkortet som er 10 mm, kan jeg ikke da bare bytte nippler på denne slik at de passer til resten av settet som er 8mm?

Hvis du søker etter overgang hos microplex får du en rekke forskjellige du kan benytte mellom slanger av ulik dimensjon...

 

EDIT: leif

Endret av jag
Lenke til kommentar
du må bytte alle niplene å styre med overganger osv... jeg hadde vertfall ikke  giddet stresset.......

Men om jeg kjøper en vannblokk til skjermkortet som er 10 mm, kan jeg ikke da bare bytte nippler på denne slik at de passer til resten av settet som er 8mm?

Hvis du søker etter ovrganger hos microplex får du en rekke forskjellige du kan benytte mellom slanger av ulik dimensjon...

Ja, men det går vel for det samme som å bytte ut nipler på gpubloken? Føler at en ny nipel vil bli mer solid, og muligheten for lekasje mindre.

 

Men er jo dog mye billigere men to overganger til 10 kr stk.

 

Er 3/8 10mm og 1/4 8mm?

Lenke til kommentar
du må bytte alle niplene å styre med overganger osv... jeg hadde vertfall ikke  giddet stresset.......

Men om jeg kjøper en vannblokk til skjermkortet som er 10 mm, kan jeg ikke da bare bytte nippler på denne slik at de passer til resten av settet som er 8mm?

Hvis du søker etter ovrganger hos microplex får du en rekke forskjellige du kan benytte mellom slanger av ulik dimensjon...

Ja, men det går vel for det samme som å bytte ut nipler på gpubloken? Føler at en ny nipel vil bli mer solid, og muligheten for lekasje mindre.

 

Men er jo dog mye billigere men to overganger til 10 kr stk.

 

Er 3/8 10mm og 1/4 8mm?

Gjør du det skikkelig med riktige slangeklemmer er sannsynligheten for lekkasje heller liten vel?

 

3/8" er 10mm og 1/4" er ca 6,5mm. For riktige overganger, slanger og slangeklemmer er det kanskje like greit å sende en mail til microplex og spørre?

 

Å bytte nipler i kjøleblokker er vel bare mulig hvis de er skrud fast, og ofte er de vel lodda fast?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...