Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å bytte ut hele settet selv. Fordømte drit.

Flydd igjennom 2 pumper. Gidder ikke å sende dem inn engang. Kjøpte meg en Alphacool 1000 istedet og nye nipler samt zalman gpu kjølere. Hurra tenkte jeg når jeg åpnet esken til alt. Men slangene passer jo selvfølgelig ikke på zalman blokkene og jeg gidder ikke å ha 4 overganger til tykkere slange av annen farge og så tilbake igjen osv. Så nå ender jeg vel opp med å bytte ut alt istedet. Gjengene på cpu blokk og raddis er jo selvfølgelig ikke standard så de må også byttes ut.

Faen ta Thermaltake. De har mistet det lille de hadde av respekt her igården. Men syns det er får dårlig av psdata også at de ikke tar opp denne saken og er ærlige med kundene sine. Eventuellt gitt en tilbakemelding her om de faktisk var i dialog med TT. Noe de absolutt burde være. Alt som er av pumper og blokker på dette settet burde blitt trukket tilbake fra markedet og erstattet med nytt av bedre kvalitet. Eller refundering av

pengene for produktet.

Må jo koste dem mye mye mer og erstatte nye pumper gang på gang til over 50% av de som har kjøpt settet. For å ikke snakke om de erstatnings sakene som kommer i tillegg ved brente skjermkort/prosessorer/hovedkort.

Nei.. TT kan brenne i h3lvette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oysfaerg Skrevet 13/07/2005 : 20:31

Hør på en som har vært i gamet en stund vedr. retur av TT-deler til PS-Data

Ja, det er jo også noe og være dreven på... he he ;)

Hehe ;) Sant nok...

Det er ett stort ergelsesmoment å demontere settet hele tiden, spesilt med tanke på at jeg må opp med hovedkortet for å demontere blokka... Var greit nok nå siste gangen, da jeg likevel måtte montere på Swiftech-blokka mi igjen (som forøvrig veier dobbelt så mye som den lusne acrylblokka til TT!)

Lenke til kommentar

Nå er jeg oppe å går med BWen igjen etter å ha reparert sprekken i blokka (bilder her). Hadde planer om å bruke Sikaflex, men i mangel av dette fant jeg noe lignende (tror jeg) fra Casco som heter "Marin & Teknik" som er en blanding av fugemasse og lim til bruk "over og under vannlinjen".

I tillegg til selve sprekken i "nippelen" smurte jeg også gjengene inn med guffa.

Så etter en periode med tetthetstesting ser det ut til å holde, men jeg har for sikkerhetskyld satt inn en plastsak som skal lede vannet utenom skjermkortet hvis det mot formodning blir ny lekkasje.

Det snodigste av alt er at viftestyringa til radiatorvifta som sluttet å virke etter et par timers bruk ved første installasjon plutselig fungerer igjen.

Lenke til kommentar

el-asso: Jeg har lært meg å aldri se på ting med dette settet som snodig lenger...

Jeg er glad for at PS-Data er mennesker de også, og at de krediterte settene mine uten å krangle, selv om jeg etter kjøpsloven ikke hadde rett til det (da jeg har fått swappet sett hver gang, regnes det som ett varebytte, ikke en reparasjon).

Lenke til kommentar

El-asso : Har du ikke noen nye bilder fra etter reparasjonen?

Selv valgte jeg å klippe ned utstikkerne og sette nipplene direkte i plexien, tettet med litt silikon og det er tett (vel for nå, har et x800 skjermkort under så jeg må vell passe på litt innimellom tipper jeg).

Lenke til kommentar

Jeg har et lite dilemma jeg håper dere kan hjelpe meg med.

Jeg skal straks gå til innkjøp av et Cooler Master Stacker-kabinett. Har nå en SHuttle SN95G5, og har derfor aldri brukt mitt Big Water som jeg kjøpte på juleaften.

Tanken har hele tiden vært å smelle Big Water inn i Stackern, siden jeg der har god plass. Men nå blir jeg litt stressa. Garanti og erstatningsansvar er en ting, men det er utrolig mye styr å få ordnet opp i det.

Big Water skal jeg uansett bruke kun til 3200+ Winchester. Har et X800XL-kort, som jeg monterer en Ati Silencer på, hvis støyen bli irriterende.

Så kommer dilemmaet:

Skal jeg ta sjansen på et lavkvalitetssett som Big Water, og håpe at jeg ikke sprekker noe første gang jeg monterer vannkjøling, og satse på at pumpa ikke går til helvette?

ELLER

skal jeg kjøpe meg en Bitspower CPU-kjøler som kanskje kjøler like godt, og med svært lite støy?

Lenke til kommentar

Tja, hvorfor ikke satse på Bigwater?

Tar du et par forhåndsregler så kan det bli ganske bra, for eksempel kan du file ned niplene og bruke litt silikon for ekstra tettning.

Har du koblet BW pumpa på Cpu kontakten så vil systemet slå seg av om den svikter, også greit å huske på å fylle BW pumpa før du starter den og sørge hele tiden for at den aldri tørrkjører.

Lenke til kommentar
Ja, jeg tror ikke det er store forskjellene. (bortsett fra den nye vanntanken og mindre tank i pumpa)

Bilde av BW SE:

http://www.thermaltake.com/images/watercoo...5-01enlarge.jpg

Fortsatt samme plexi design på kjøleblokka ser jeg, derimot så ser det ut som noe av tilbehøret i serien kan være ganske kjekt :

Aquabay M1 Vannnivå indikator og Flowmeter

Aquabay M2 (Radiator i 5 1/4)

Aquabay M3 (Selve vanntanken i 5 1/4).

Temperatur sensor (ikke i en drivebay).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...