Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Nok en gang: er det noen som har sjekket rundt på utenlandske sider om det er et utbredt fenomen at BW-settene ryker? Hvis det ikke er det, så er det kanskje ikke så rart at Tt fortsatt selger dem. For det KAN jo hende at det er snakk om at det er forskjellige fabrikker som lager forskjellige batcher, og da kan det bli forskjell i kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De webshops som selger Bigwater-settet, bør vel forlengst ha tatt kontakt med produsenten?

Jeg lurer litt på, om noen av dem har forsøkt det? Da burde de i så fall ha lagt ut et svar på sine sites... :hmm:

Hei,

Web-shopperne her i Norge må vel ta kontakt med den danske importør (for Skandinavia) av TT-produkter - som da helt sikkert har en dialog i gang med TT i "Taiwan".

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Etter at så plexien røyk(pumpa har røket tidligere såklart...), så sendte jeg psdata en mail om det fantes noe annen måte enn å få en ny dårlig del fra Thermaltake via psdata. Jeg forklarte at jeg ønsker ikke ha settet mer og at jeg rett og slett ikke tar risken på det ettersom det har kostet tid, penger, irritasjon og kvalme. Fantes det noen annen løsning?

Svar:

Send oss cpublokka så får du en ny i retur.

Blææææh. Er enig at man skal benytte seg i garantien, men om man likevel bare skal hive det ut gjennom vinduet når jeg får det, så er det fullstendig uaktuelt å i det hele tatt bry seg. Akter ikke bruke ett sekund mer på det settet.

Jeg klandrer ikke psdata for dårlig service, men kan de ikke heller sende ut en 200g stratos istedenfor en ny del som bare blir ødelagt og sprer negativ energi? Hva med et brett med cola? :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg klandrer ikke psdata for dårlig service, men kan de ikke heller sende ut en 200g stratos istedenfor en ny del som bare blir ødelagt og sprer negativ energi? Hva med et brett med cola? :w00t:

Pro pro.

Ro deg ned.

Alle vet jo at et brett\kasse med cola er vedt mer enn ny pumpe\cpu-blokk fra TT.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på, hvis denne blokken lekker, og vann renner nedover og ødelegger det det passerer, kan jeg kreve erstatning fra komplett\TT ?

Har et nyinnkjøpt X800XL kort, og et dyrt Wlan-kort som jeg ikke vil miste.

Dessuten er det komt noe mørk greie på innsiden av cpu-blokken, men jeg aner ikke hva det er.

Lenke til kommentar
Fins det kjølere som ikke bråker overhodet? (ikke mer enn radiatorvifta på BW settet)

Jeg ser faktisk ingen grunn til å skulle holde på med vannkjøling siden jeg ikke har noe behov for å overklokke :dontgetit:

Thermaltake Rocket eller Zalman Reserator.

Har testet førstenevte, bygger på Big Water settet men har som sagt en passiv kjøleløsning, ser bra ut også.

Lenke til kommentar
Jeg mente en aktiv kjøleløsning som er tilnærmet lydløs, jeg begynner å bli lei vannkjøling.

som i luftkjøling ?

Foreslår isfåll at det tas i en egen tråd ?

Kanskje litt vel mye avsporing i denne tråden allerede ?

BTW: For å hjelpe deg litt på vei: Zalman 7700Cu

Lenke til kommentar
Har vært storfornøyd med settet i flere måneder nå, men i går stoppet pumpa. Bestilte meg en Alphacool 600 fra pcutstyr.no, så får jeg håpe den går bedre.

Da ville jeg dradd med en ny cpublokk samtidig, så du får bytta den før bw-blokka kvelder utover din pc med sjel :love:

Lenke til kommentar

For å svare han som lurte på om hvis det var lekkasje på blokka (selvsagt som følge av produktsjonsfeil/dårlig vare) som medførte skader på andre kompenter, er svaret JA - leverandøren må erstatte delene (du må nok sende de inn for konstantering -- NB! NB! husk å dokumentere det før du sender noe fra deg!). De må da erstatte dine defekte komponenter, og så kjøre ett claim mot produsent (i dette tilfellet TT).

At en vare er ødelagt som følge av tretthet i materialer eller rett og slett dårlig produksjon, skal ikke medføre at en forbruker skal være skadelidende.

F.eks dekka til Firestone som var defekte medførte jo en god del erstatninger, det er jo tross alt ikke forbrukers feil at Ford valgte Firestone-dekk til bilen.

Lenke til kommentar
For å svare han som lurte på om hvis det var lekkasje på blokka (selvsagt som følge av produktsjonsfeil/dårlig vare) som medførte skader på andre kompenter, er svaret JA - leverandøren må erstatte delene (du må nok sende de inn for konstantering -- NB! NB! husk å dokumentere det før du sender noe fra deg!)

Dokumentere at dataen virker den dag idag eller ?

I så tilfelle, hvordan gjør jeg det ?

Lenke til kommentar

Jeg mente at du må dokumentere med fotografier hvor skaden er, omfanget av skaden og så langt det går, forsøke å dokumentere feilårsaken (sprekk i blokk f.eks.)

Ozelot: den ønskelista di minner veldig om ett helt nytt vannkjølingssett ;)

Edit. leif o.l.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
hvordan finner jeg ut om det er radiatorn eller pumpa som er gåen? den får vertfall ikke nok kjøling så jag har byttet ut blokka med ei gammel cpu-vifte

Ta på ledningene, da vil du kunne kjenne om det er vibrasjon på de eller ei og da vet du om vannet sirkulerer.

Vanskelig at radiatoren er gåen, men sjekk om du har noen slangeknekk i systemet da dette kan sette en stopper for kjølinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...